20 Şubat 2020 Perşembe

Bugatti


Fransız üretici Bugatti, sık sık sınırlı üretim özel araçlar tanıtıyor olsa da konsept sergileme konusunda aynı performansı göstermiyor. Bunun nedenlerinden bir tanesi bazı konseptlerin hazırlanmalarına rağmen gün yüzüne çıkmamış olması. İşte o araçlardan üç tanesi.

W16 Coupé ‘Rembrandt’ isimli konsept, aslında markanın en pahalı aracı konumunda olması için tasarlanmış. Motoru önde bulunan otomobil bu nedenle uzun bir burun ve büyük kısmı hava girişlerinden oluşan bir tampona sahip.


Alçak tavanı arkaya doğru neredeyse dümdüz ilerleyen modelin tanıdık detayları arasında Chiron, Divo ve La Voiture Noire gibi araçlarda karşımıza çıkan farlar ve stoplar bulunuyor. İnce kollu jantları da şık görünen otomobilin iç mekanı da Chiron'a göz kırpıyor. Kaput altındaysa 8 litre hacimli, dört turbo beslemeli, W16 motor bulunuyor.


Veyron Barchetta'yı 2008 yılında ortaya çıkaran Bugatti, kardeş marka Lamborghini'nin izinden gidip bir Barchetta üretmek istemediğine karar verdiği için modeli hiçbir zaman tanıtmamış. Veyron Grand Sport Vitesse temelli modelin tasarımıysa bu modele hiç benzemiyor.


Yine Divo'yu andıran farlarıyla dikkat çeken modelin ön tamponu geniş hava girişlerine sahip. Alçaltılmış ön camı yana doğru açı alan konseptin yan aynaları yerine kameralar bulunuyor. Üst bölümde köşeli hava girişlerine sahip olan Barchetta'nın arkasında ince yapılı ve yatay yerleşimli stoplar ve ortaya yerleştirilmiş dört adet yuvarlak egzoz çıkışı bulunuyor.

İç mekanı Veyron ailesinden alınan otomobilin motoru da bu araçta kullanılan 8 litre hacimli W16 ünite. Dört tekerlekten çekişli modelin tavanıysa bulunmuyor.


Gelelim seri üretime en çok yaklaşan araca. Pebble 2015 veya Atlantic ismiyle anılan konsept aslında Bugatti ürün gamının ikinci aracı olmak için düşünülmüş bir konsept. Chiron'u andıran modelin alçak burun yapısı, farçalı LED farları, öne doğru çıkıntı yapan panjuru ve uzun kaputu sportif görünüyor.

Chiron'a gönderme yapan bir yan çizgiye sahip aracın arkasında büyük bir bagaj bulunuyor. İnce yapılı stoplar, merkezi egzoz çıkışı ve difüzör dinamik duruşu devam ettiren detaylar.


Yukarıya doğru açılan kapılardan ulaşılan iç mekanda da Chiron dokunuşları görmek mümkün. Orta konsolun tamamen dokunmatik yüzeylerden oluşmasıysa büyük kardeşe ulaşmayan tasarım detayları arasında.


Kaputu altında çift turbo beslemeye sahip bir V8 bulunan otomobilin yapısı, daha sonra Taycan ismine kavuşan Mission E ile benzer olduğundan dört elektrik motoru ve iki parçalı batarya grubunu da barındırabilecek şekilde tasarlanmış.


İsminden de anlaşılacağı gibi 2015 yılında Pebble Beach'te sergilenmesi planlanan otomobilin Volkswagen Diesel skandalı nedeniyle görücüye çıkmamış olmasıysa üzücü. Bu arada aracın bir de roadster seçeneğinin hayal edildiğini belirtelim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder