16 Kasım 2011 Çarşamba

Ford Shelby GT500


Mustang’in makyajlanmış yüzü ve BOSS 302 ardından merakla beklenen araç GT500 tanıtıldı.Diğer Mustang modellerinde asıl yenilikler görselken bu aracın en büyük değişikliği kaputunun altında yatıyor.

Diğer Mustang modellerinde olduğu gibi yeni farlar ve ön yüze sahip olan otomobilde yeniden şekillendirilen splitter ve ön tampon kullanılmış. Önde 19, arkada 20 inç çaplı jantlar kullanan GT500 ek hava çıkışlarına sahip kaput, büyütülmüş arka spoiler, LED stoplar, makyajlı tampon ve dört çıkışlı egzoz sistemi de sunuyor.

İç mekanında yapılan değişiklikler oldukça sınırlı olan araçta Cobra logosunu barındıran Recaro marka ön koltuklar ve özel üretim vites kolu standart olarak sunulmakta.

Bilstein marka süspansiyon ve Brembo marka fren sistemi artık daha da güçlü olan araçta yenilenmiş oranlara sahip 6 ileri vitesli manuel şanzıman kullanılıyor. Sınırlı kaydırma özelliği bulunan kilitli diferansiyel ve kalkış kontrol sistemi gibi özelliklere de sahip olan GT500 üzerinde yapılan çalışmalarla önceki modele oranla yere bastırma kuvveti %33 artırılmış.
Opsiyonel olarak alınabilen performans paketinde sertliği ayarlanabilir süspansiyon sistemi sunan Ford yine opsiyonel olarak alınabilecek pist paketiyle motor yağı, diferansiyel ve şanzıman yağı soğutucularını donanıma ekliyor.

Gelelim kaputun altına. Seri üretim bir otomobilde kullanılan en güçlü v8 motora sahip olan GT500, kompresör beslemeye sahip 5.8 litre hacimli bir üniteyle büyüleyici performans değerlerine sahip. 650 beygir güç üretebilen motorun maksimum torkuysa 816 Nm.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder