7 Eylül 2011 Çarşamba
Hyundai i30
Tasarımı ve mühendislik çalışmaları Avrupa’da yapılan ilk Hyundai modeli olan i30 yenilendi. İkinci nesil i30 da yerini aldığı kardeşi gibi dinamik bir tasarıma sahip.
Dışarıdan bakıldığında diğer Hyundai modellerini andıran bir tasarım anlayışına sahip olduğu fark edilen yeni i30’un farları Elantra’dan alınmış gibi dururken ön panjur daha iddilı bir tasarıma sahip. Yatık ön cam, arkaya doğru daralan camlar ve kapı kollarını izleyen yan çizgisi sportif bir duruş sergileyen araç arkadan bakıldığında Alfa Romeo Giulietta’yı andırıyor.
İç mekana geçildiğinde kaliteli malzemeler dikkat çekerken direksiyon simidi ve orta konsol Hyundai’nin diğer modellerinden tanıdık. Vites kolu ve üzerinde bulunduğu konsolun tasarımı daha kaliteli görünen i30’un gösterge tablosu da sportif bir duruş sergilerken kapı içleri genel tasarıma göre oldukça sade kalmış.
Motor seçenekleri hakkında henüz bir açıklama yapılmamış olsa da 140 beygir güç üretebilen 1.6 litre hacimli benzinli ve 125 beygir gücündeki, aynı hacimli turbo Diesel motorun ürün gamında olması muhtemel.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
astra vari bir yapı var araçta fakat çok daha orantılı bir ön ve arka oranı var anladığım kadarıyla. iç mekan fena değil , klasik yeni hyundai iç mekanı gibi. albenili bir araç olmuş. siyah renk daha çok yakışır gibi geliyor bana. 125beygirlik dizel motor türkiyede çok iyi işler yapar olmuş bence araç.
YanıtlaSilsanki astra + proceed gibi
YanıtlaSilbence de fena diil olmuş gibi araç beğendim. peki işçiliği, sağlamlığı, kalitesi ne alemde hyundai? eski modellerine göre ilerleme vardır mutlaka.. almanlarla (mesela vw) kıyaslarsak nasıl bir süreç içerisindeler?
YanıtlaSili30cw de yenilenecek mi?
YanıtlaSilGenel anlamda iç mekan kalitesi artışta Hyundai'nin. Zaten artan kaliteyle birlikte fiyatları da eskisi kadar düşük değil bu araçların. Gelecek için de Japon otomobillerinin şimdiki konumunu hedeflemiş gibi görünüyor Koreliler.
YanıtlaSilEvet, bütün i30 ailesi yenilenecek.
adam akıllı tasarımlarla ortaya çıkarken hala; önden Opel, arkadan Alfa (belki de Cee'd ama o da Alfa'dan çakmıştır) gibi yorumları kendine yakıştırmaması gerekir Hyundai'nin.
YanıtlaSilAracın kullanımı hakkında yapabileceğiniz bir yorum var mı?Önceki model, f/p yönüyle baya iyiyken şimdiki model avrupa markalarına fiyat olarak yaklaşmış durumda.Sizin i30 un sürüş kalitesiyle alakalı bilginiz var mı ?
YanıtlaSil1.6 litre dizel otomatik arac almayi dusunuyorum. Seceneklerim neler? Hyundai i30 ve vw golf bulabildim. Golf un euro ncap puani yuksek, hafif arac, ve donanim cok dusuk, i30 un ise euro ncap puani henuz aciklanmadi arac daha agir ve ayni fiyata daha donanimli, ustelik golf icin 6 aya yakin bekleme suresi olabilecegi soylendi. Tesekkurler
YanıtlaSilSeçenekler şu sıralar oldukça bol. Citroën C4, Peugeot 308, Hyundai i30, Renault Mégane, Volkswagen Golf, Fiat Bravo, Kia Cee'd, Lancia Delta ve Skoda Octavia'nın tamamı düşünülebilir. Sürüş tarzı ve yerine göre hepsi tercih edilebilir ancak Golf ve i30 arasında şu aralar Hyundai daha ağır basıyor bence.
YanıtlaSilPolo 1.6 dizel otomatik dusunuyorum biraz markaya guven sorunum war hyundai ye
YanıtlaSilŞu anda şirket aracım Polo TDI DSG :)
YanıtlaSilKısa süre sonra testini yazmaya çalışacağım. Aracın donanımında garip eksiklikler var. Örneğin bir hill holder yok ki bence yarı otomatik şanzımanların olmazsa olmazı. Ayrıca aşırı derecede pahalı. İki katı güç ve çok daha zengin donanım sunan Polo GTI ile neredeyse aynı fiyata satılıyor ki Diesel araç olma avantajını rahatça kaybettiriyor bu durum.
Olmayan diğer bir donanım da yol bilgisayarı ki bu devirde en ucuz araçlarda bile bulunan bir özellik.