23 Haziran 2024 Pazar

BMW X3


BMW, yeni nesil X3'ü tanıttı. Teknik olarak temellerini önceki nesil araçla paylaşan otomobilin tasarımı, son zamanlarda markanın denemekten çekinmediği ilginç bir tarzda. M50 versiyonuyla yüksek performans da sunabilen aracın bütün motorları elektrik destekli.

Köşeli hatlara sahip olan otomobil 4.755 mm boya sahip olsa da 2.865 mm'lik aks mesafesi değişmemiş. Ön bölümde çıkıntı yapmayan tampona ve ilginç desenli bir panjura sahip olan aracın LED farları da agresif görünümü destekliyor. Jant çaplarıysa 21 inçe kadar uzanıyor.

M paketli araçlarda daha da agresif görünen tamponlar sunan BMW, X3'lerde çamurluk koruması kullanmıyor. Arka bölümü daha alışılmış bir tasarım sunan araçta ok biçimli LED stoplar, spoiler ve yine çok çıkıntı yapmayan tampon kullanılıyor. M50'de dörtlü egzoz çıkışı dikkat çekiyor.

Oldukça yüksek bir ön panele sahip olan X3'ün şık direksiyon simidi, dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekranı diğer BMW modellerinden tanıdık. İnce yapılı havalandırma çıkışlarını orta konsola yatay olarak yerleştiren BMW yanlarda olanları kapılara almış. Bu bölümdeki ambiyans ışıkları da farklı tasarıma sahip.

Orta konsolunda fiziksel düğmeler sunmayan otomobilin bu kumandaları vites konsolunda yer alıyor. Bagaj hacmi 570 ile 1.700 litre arasında değişen X3 modellerinin şarj edilebilir hibrit seçeneklerinde bu değerler sırasıyla 460 ve 1.600 litre oluyor.

Kaput altında sunulan motor seçenekleri 2 litre hacimli üniteyle başlıyor. 190 beygir güç, 310 Nm tork üretebilen ünite X3 20 xDrive'da 48 Volt hafif hibrit yardımcıyla 208 beygir güç, 330 Nm tork üretebilirken X3 30e xDrive'da şarj edilebilir hibrit sistemle 299 beygir güç, 450 Nm tork üretiyor. Bu araçta 19.7 kWh kapasiteli bataryalar kullanılıyor.

Diesel seçenek 20d xDrive'da kullanılan 2 litre hacimli motor, 48 Volt yardımcıyla birlikte 197 beygir güç, 400 Nm tork üretebilirken M50 xDrive'ın hafif hibrit yardımcılı 3 litre hacimli, 6 silindirli motoru 398 beygir güç, 580 Nm tork sunuyor. Tamamı 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekişiyle donatılan araçlardan en güçlüsü 0'dan 100 km/s sürate 4.6 saniyede ulaşabiliyor.

3 yorum:

  1. Selamlar Onur.
    Sence bu aracın, ülkemize özel 1.5 motorlu direkt benzinli veya 1.5 motorlu ve elektrikli motor kombinasyonu ile gelebilecek modeli olur mu ?
    Evet biliyorum. Başlangıç 2.0 motor.
    Ama, BMW şaşırtır mı ?

    YanıtlaSil
  2. Bence mümkün. 5 Serisi'ne bile uygulandığına göre X3 için de uygulanabilir. iX3 daha sonra farklı bir platformda üretilecek. Nerede üretileceğine göre Türkiye ithalatı düşünülebilir. Yine Çin olacaksa görmemiz zor ama üretim Avrupa'ya kayarsa kesin gelir.

    YanıtlaSil
  3. Borusan gibi bir firma i5'i bile 218 bg olarak getirtip düşük vergi limitine sokmasına rağmen Mercedes eqe'den pahalıya satıyor (Yurtdışında aynı speclerdeki eqe, i5'den çok daha pahalıya satılıyor). 7 serisini bile zamanında 1.6 motorla getirmeye çalışmış bir firmanın x3'ü 2 litre altı motorla getirtip yine ceplerini doldurma şansını geri çevireceğini pek düşünmüyorum açıkçası.

    YanıtlaSil