8 Nisan 2010 Perşembe

Audi A3




Audi, makyajlı TT ve Q7'nin yeni motor seçeneklerinin ardından 2008 yılında yeni bir görünüme kavuşan A3'ün hafifçe makyajlanmış modellerini tanıttı.

Otomobil üzerinde yapılan değişiklikleri fark etmek için, TT makyajında olduğu gibi oldukça dikkatli olmak gerekiyor. Donanım seviyesine göre krom aksamla şık bir görünüm yakalayan ön tampon hava girişleri ve kapı kolları dikkat çeken ilk ayrıntılar. B ve C sütunlarıyla ön panjurda siyah boya dikkat çekerken arka kısımdaki yenilikler genişletilmiş egzoz çıkışları ve yeni bir difözörle sınırlı. Aracın iki ve üç kapılı modellerinde karartılmış stop lambaları kullanılarak farklılık yaratılırken aynalar daha aerodinamik bir hale getirilmiş.

Yapılan değişiklikler iç mekanda da göze batmayan tarzda. Opsiyonel donanımda sunulan direksiyon simidinin tasarımı yenilenip alt kısmı düzleştirilirken S-Tronic şanzımanın vites kolu da makyajlanmış. Göstergelerde gri zemin kullanmaya başlayan Audi hava üfleme kanallarının çıkışlarında ve navigasyon sisteminin çerçevesinde siyah boya kullanmış. Bunlar haricinde aracın ön konsol ve kapı içlerinde ek alüminyum kaplamalar bulunuyor.

Volcano Kırmızı, Dakota Gri, Amethyst Gri ve Scuba Mavi adı altında dört yeni gövde rengi sunan A3'e üç adet yeni jant seçeneği de eklenmiş. Bu jantların ikisi 17 inç çaplıyken birisi 18 inç çapında.

Süspansiyon sistemi de modifiye edilen aracın 140 beygir ve üstü güç üretebilen modellerinde elektromanyetik olarak ayarlanabilen süspansiyon sistemi sunulmakta. Normalden 15 mm alçak olan bu sistem yeterli gelmezse 25 mm daha alçak olan sportif sistem de alınabiliyor.

2009 Frankfurt otomobil fuarında tanıtılan motorları da ürün gamına ekleyen Audi, bu araçla birlikte Start&Stop ve enerji geri kazanım sistemini de sunmaya başladı.

7 yorum:

  1. 2010 Model benzinli DSG a3 sahibiyiz. Bu aracın kavraması 2013 yılında garantiden, bu hafta ise ücreti mukabili değiştirildi. Daha kaç tur atar bilmiyorum. Genel olarak DSG şanzımanındaki sorun, bunun Türkiye ve dünyadaki tezahürü ile ilgili bilgi verirseniz müteşekkir olurum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kavrama derken balata mı değişti acaba yoksa başka bir parça mı?

      Sil
  2. Bu arada değişen parçaların modifiye edilmediği, aynı sorunlu parçanın tekrar takıldığını belirtmek isterim.

    YanıtlaSil
  3. Mekatronik denilen parça değişti. Araç şu an 98000 Km de ve üçüncü mekatroniği kullanıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2013 öncesinde üretilen DSG'lerde garip problemler vardı. Genelinde mekatronik değişimiyle hallediyorlardı. Beyin ve bir iki tane küçük pistonun bağlandığı bir parça. Malesef sorunlu.

      Sil
  4. Onur Bey, kullandığımız araçta bu parça ikinci kez değişti. İlkinde ücret alınmadı ama ikincisinde bu parçanın parası bizden alındı.
    Ortada bir sorun olduğu kesin ancak buna Türkiye'de en azından getirilmiş standart bir çözüm yok. Bu arızaya gebe bir sürü araç var piyasada.
    En azından Avrupa'da veya diğer ülkelerde üreticinin bu arıza ile ilgili uygulaması nedir, bilgi verirseniz çok sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, malesef bir sorun var şanzımanlarda ve ne yazık ki Volkswagen grubunun bu konular hakkında tutumu pek iç açıcı değil yurtdışında da. Örneğin Avustralya'da uzun süre yazılıp çizildikten sonra bir kişinin tır altında kalıp ölmesiyle DSG'leri geri çağırdılar. Bunun iki gün öncesinde inkar ediyorlardı problemi.

      Sil