8 Nisan 2010 Perşembe

Audi Q7


Alman üretici Audi, büyük SUV modeli Q7'nin motor seçeneklerini zenginleştirirken 8 ileri vitesli otomatik şanzımanını da tanıttı.

S4 modelinde de görev yapan turbo beslemeli ve 3 litre hacimli v6 motoru iki değişik güç seviyesiyle sunan Audi, ilk seviyede 272 beygir güç, 400 Nm torka ulaşırken ikinci etapta, S4 modelinde sunulan 333 beygir güç ve 440 Nm tork değerleri yakalanmış. İlk seçenek 0'dan 100 km/s sürate 7.9 saniyede ulaşırken araca 222 km/s maksimum sürat sağlıyor. Güçlü motor versiyonuysa aracın maksimum süratini 243 km/s'e çıkarırken 0-100 km/s hızlanma 6.9 saniyede tamamlanıyor. Araçlarda adaptif pnömatik süspansiyon opsiyonu tercih edilirse maksimum süratler sırasıyla 225 ve 245 km/s'e yükseliyor.

Ülkemizde satılan Q7 modelleri arasında en çok tercih edilen motor versiyonu olan 3 litre hacimli turbo Diesel ünite de yenilendi. 240 beygir güç ve 550 Nm tork değerinde bir değişiklik olmayan motor eskisinden 20 kg daha hafif. Ortalama yakıt tüketim değeri %19'luk bir azalmayla 7.4 litre/100 km'ye inerken CO2 emisyon değerleri kilometre başına 195 grama gerilemiş. Bu düşük değerlerin yakalanmasındaki asıl etkense Start&Stop sisteminin kullanılması olmuş. Maksimum sürati 215 km/s olarak açıklanan bu model 0'dan 100 km/s sürate 7.9 saniyede ulaşabiliyor.

4.2 litre hacimli v8 TDI motor üzerinde yapılan çalışmalar sonrasında bu üniteyle donatılan Q7 modellerinin ortalama yakıt tüketimleri 100 km mesafede 9.2 litreye düşürülmüş.

Motor seçeneklerinin yanında 8 ileri vitesli otomatik şanzımanını da tanıtan Audi bu şanzımanı bütün v6 ve v8 motorlu modellerinde standart olarak sunacağını da açıkladı. 6 ileri vitesli otomatik şanzımanın temelleri üzerine geliştirilen yeni ünite Drive ve Sport modları ile Tiptronic fonksiyonuna sahip.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder