2 Nisan 2015 Perşembe

Kia Optima


Bu yıl New York'ta yeni model tanıtan firmalardan birisi de Kia oldu. Orta büyüklükte sedan modeli Optima'yı yenileyen Güney Kore merkezli üretici kaput altına da alışılmadık derecede küçük hacimli bir motor seçeneği eklemiş.

Yan hava girişlerine sahip yeni bir ön tamponla gelen Optima'da ön panjur da elden geçirilirken farlar hafifçe makyajlanmış. Yeni jant seçeneklerine kavuşan aracın C sütununa bir kelebek cam eklenmiş. Bagaj kapağı ve stoplarda da küçük rötuşlar görülebilirken sportif donanımlı versiyonlarda çift egzoz çıkışı ve difüzör sunulacak.


İç mekanı neredeyse yeniden yaratılan Optima'da alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, metal pedal seti, sportif yan desteklere sahip, deri ve Alcantara döşemeli koltuklar, orta bölümü dijital ekrana ayrılan gösterge paneli, çok daha büyük bir bilgi ekranı, küçük vites kolu ve BMW modellerini hatırlatan orta konsol kumanda elemanları bulunuyor.

Kaputu altında ilk etapta üç motor seçeneği bulunan otomobilin 2.4 litre hacimli ünitesini daha önce test etmiştim. 185 beygir güç, 241 Nm tork üretebilen motoru güçsüz bulanlar 247 beygir güç, 352 Nm tork üretebilen turbo beslemeli 2 litre hacimli üniteyi tercih edebiliyor.


Asıl yenilikse Hyundai Sonata'nın da kaputu altında yer bulan turbo beslemeli 1.6 litre hacimli motor. Türkiye'ye ithal edilen yeni i30 modellerinde de yer alan ünite 178 beygir güç, 264 Nm tork üretebiliyor. İlk iki motor 6 ileri vitesli tam otomatik şanzımanla donatılırken üçüncüde 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik ünite görev yapıyor.

Avrupa'ya ithal edilecek versiyonlarda kullanılacak olan 2 litre hacimli benzinli motor 163 beygir güç, 196 Nm tork üretebilirken 1.7 litre hacimli turbo Diesel ünite 141 beygir güç, 340 Nm tork üretebiliyor.

8 yorum:

  1. Hilmi bunu beğendi. Ic ve dis tasarimi cezbedici. Motor verileri de tatminkar vergi dilimi avantaji var. Ama yine o paraya su markayi alirim düşüncesi hakim olacaktir. Passat alirim ben o paraya :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beklentilere göre değişir alınacak araç. Aynı paraya 125 beygir gücünde Passat ve 178 beygir güç üretebilen Optima varsa, alıcının da performans beklentisi ağır basıyorsa düşünmez bile Passat'ı. Mondeo ile rakabetini merak ediyorum ben.

      Sil
    2. işte bu mantığı anlamıyorum ben.vw'yi genel olarak severim kaliteli bulurum ama d sınıfı araç dediniz mi passat'a bi kamyon para bayılmak zorunda kalıyosunuz.hele güzel tasarımlı olsun dersek cc oluyor ki fiyat iyice uçuyor.halbuki tasarım olarak bu kadar güzel araç üstelik 180 beygir ve bizim insanımız hala passat alırım diyor.

      ha baktığımız zaman mantıksız da değil ama insanımız her şeyin yenisini alcam hevesinde olduğundan bu aracı alcak olsa bile 2 sene sonra yenisi çıktığında satcağı için 2. el değeri olsun diyor. nerden tutsak elimizde kalıyor yani

      kişisel fikrimi söylicek olursam da tasarım olarak d sınıfı sedan alcağıma premium d sınıfı hb alırım diyen biri olarak düşüncemi değiştirebilecek bir araç olmuş diyebilirim. spor paket opsiyonu 10 numara.

      Sil
    3. Aslında passat fetişlerini tiye almak gibi bir niyetim vardi. Her neyse Optima farkli dikkatleri üzerine cekebilecek keyifli bir arac olabileceğini düşünüyorum.

      Sil
    4. Ben anladım. Var gerçekten böyle bir şey. Bence de garip.

      Sil
    5. özür diliyim yanlış anlama için :) ama tiye aldığınız kitle cidden var ve bütün araba zevkinin içine ediyolar.ben de yorumumda bunu demek istemiştim

      Sil
  2. Bu araba turkiye pazarina girecek mi hocam anlayamadim ,genelde kianin bu tarz arabalari hep olmustur ancak amerika be kore pazarina surulmustur hep yaniliyor muyum acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1.7 turbo Diesel vardı bir ara. Bu da rahatlıkla getirilir. Hyundai Sonata'da da aynı motor kullanılıyor fakat o aracın Avrupa homologasyonu olmadığından getiremiyorlarmış. Optima satışıysa var Avrupa'da. Homologe edilmiş olacak otomatik olarak.

      Sil