31 Mart 2015 Salı

McLaren 570S Coupé


İngiliz üretici McLaren Sports Series adını verdiği yeni ailenin ilk otomobilini tanıttı. Üreticinin giriş modeli konumunda olan 570S Coupé görünüm konusunda büyük kardeşlerden geride kalmazken iç mekan tasarımında yeni bir sayfa açılmış.

Ana hatlara bakıldığında P1'den esinlenen bir yapıya sahip olduğu görülebilen otomobilin bu özelliği sürpriz değil. Aerodinamik olarak optimize edilmiş ön tampon ve 650S'te kullanılanlardan biraz daha büyükmüş gibi duran farlar ön bölümde dikkat çekerken giriş modelde bile kapıların yukarıya doğru açıldığı görülüyor.


Önde 19, arkadaysa 20 inç çaplı jantlarla donatılan 570S'in arka bölümünde büyük bir difüzör, köşelere gizlenmiş egzoz çıkışları, yine P1'i hatırlatan LED stoplar, büyük havalandırma çıkışlarına sahip kaput ve makul büyüklükte bir arka cam dikkat çekiyor.

İç mekana geçildiğinde alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi dışında dijital gösterge paneli, dokunmatik ekrandan oluşan orta konsol, vites seçme düğmeleri, sürüş modu ve çekiş sistemi düğmeleriyle birlikte eşya gözleri ve koltuklar arasına eklenen kol dayanağı gözlerden kaçmıyor. McLaren bu aracın opsiyonel donanımına 12 hoparlör ve 1.280 Watt çıkış gücü sunan Bowers & Wilkins ses sistemini de eklemiş.


Kaputu altında diğer modellerden de tanıdığımız çift turbo beslemeye sahip 3.8 litre hacimli v8 motora görev verilen otomobil 570 beygir güç, 600 Nm tork üretebiliyor. Çift kavramalı, 7 ileri vitesli yarı otomatik şanzımana sahip olan 1.313 kg ağırlığındaki araç 0'dan 100 km/s sürate 3.2 saniyede ulaşabilirken 200 km/s 9.5 saniye ardından görülebiliyor. Maksimum sürat 328 km/s olarak açıklanırken ortalama yakıt tüketimi 9.2 litre/100 km.

7 yorum:

  1. Ne motormuş be upgrade yap hibrite dönüştür P1 olsun, downgrade yap 570s olsun. Artık turboyu mu değiştiriyorlar,enjeksiyonu, ateşlemeyi mi kurcalıyorlarlar bilmiyorum ama bu 3.8 silindir bloğu fax makinesinden (MP4-12C) beri hala aynı. Nedir bunun hikmeti Onur bey?

    Diğer yandan Mclaren Porsche'ye karşı kartlarını açmaya devam ediyor, model seviyesini düşürdükçe düşürdü lakin hala Porsche çıtayı yükseltemedi, 918-911 arası konumlanacak olan modelden ses seda yok. 4 silindir boxer motorların akıbeti belirsiz, bütçeye uygun spor araba projesi de rafa kalktı. Zamanının vw hissedarı, bugünün vw alt markası Porsche'nin gidişatı ne olacak?

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. porsche hala %50.2'sine sahip gözüküyor VW grubun. öte yandan araba hakkındaki yorumlarına katılmamak elde değil. bu bir de görünüş olarak p1 yavrusu birşey olunca araba sonuçta gücü vs. düşük diğer modellere göre alt model ama böyle iyice bi alt model olmuş. arka tarafı özellikle arabanın felaket. aynı motoru kullanma böyle birbirine benzer arabalar yapma işini de biraz daha maliyet düşürmek daha çok arabayı az zamanda az paraya yapmak yada ingiliz kafası uğraşmayalım zaten ayda yılda bir adam gibi araba yapıyoruz bari bu oranı arttıralım olabilir. model ailesi de genişliyor tabi mclaren de ekmek yemek istiyor pazardan.

      Sil
    2. Biraz araştırma sonucunda öğrendim ki 2014 itibarı ile vw ag Porsche AG'nin tamamının sahibi ama Porsche Automobil Holding SE ise vw ag'nin %50.7'sinin sahibi. Yani ortada yılanın kendi kuyruğunu yemesi gibi bir durum var anladığım kadarıyla

      Sil
    3. Ben de VW'nin Porche AG'de hissesi olduğunu bilmiyorum iyi oldu tam bir voltran çalışmasıyla net bilgiyi oluşturmuş olduk. Bu arada sevgili wikipedia denen arada bir bize bağış yapın diye para dilenen ansiklopedik siteye bakındım ve işi biraz daha deşmek istedim: VW grubun %50 küsürüne sahip olan Porsche Automobil Holding SE'nin de %50 si Porsche and Piëch ailelerine ait. bu durumda porş ilen piyeç familyaları VW grubun %25'ine sahip. VW grubun %50 küsürüne sahip olduğu Porsche AG'nin ise %80 küsürü Mieschke Hofmann und Partner GmbH denen bir çeşit otomotiv sektöründe iş yapan oluşuma ait. Bu mişek hofman ve partnerleri gımbahının da aslında %80 küsürü Porche AG'ye ait. bütün bunları alıp bi A kümesi B kümesi diye çizdiğimiz vakit ortaya çok karışık bir durum çıkıyor. kesişimler falan tutumuyor tutsun diye kümeler tetris parçaları gibi oluyor. insanı tekrardan lise yıllarına döndürüyor bu almanlar gerçekten.

      Sil
    4. Porsche'nin şimdilik korkacak bir şeyi yok. 2013 yılında araç başına en çok kar eden firma oldular. Her sene binlerce Euro prim veriyorlar çalışanlarına.

      Bu arada McLaren büyük ihtimalle bugünleri planlayarak tek motor stratejisini benimsedi. Hibrit paket ve daha çok zorlanabilen motor çok büyük olmazsa az zorlamayla daha küçük modellerde kullanılabilir sonuçta. Mantıklı düşünmüşler.

      Sil
  2. Sanırsam bu oynamaya müsait motor nissan temelli adı çok duyulmamış fakat çok eski bir motor firmasını Tarafından (Ricardo ) geliştirilmiş Wikipedi de o şekilde gözüküyor yani hala mclarenin kendi geliştiriği bir motor kullanmıyor örneğim efsanevi f1 dede bmw den devşirme v12 vardı hatta motor kapağı yana ona benzer bir parçası altın kaplamaydı işte iletkenliği iyiymişte onun için kullanmışlarmış vs öyle garip bir marka bu mclaren

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Motor Ricardo ile birlikte geliştirildi. McLaren'in ilk motoru. Otomobil üreticileri motor geliştirme çalışmalarında bu işte uzmanlaşmış şirketlerle çalışıyor genelde. Örneğin Ford AVL ile çalışır bu bağlamda.

      F1'in motoru tamamen BMW idi. Üst kapakta da yazardı zaten bu. Motor kapağının altı altın kaplıydı bu arada.

      Sil