8 Mart 2013 Cuma

Subaru VIZIV


Bu yıl Cenevre'ye konseptiyle gelen Japon üreticilerden birisi de Subaru. Sportif görünümlü hibrit bir crossover sergileyen firma gelecekte kullanacağı tasarım dili hakkında da ipuçları veriyor.

4.320 mm boya, 1.900 mm genişliğe ve 1.510 mm yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesi 2.640 mm olarak açıklandı. Etkileyici bir görünüme sahip olan ön kısmında parantez biçimli LED farlar ve altıgen panjurla birlikte tampon alt koruması da dikkat çekiyor.


20 inç çaplı jantlarla donatılan konseptin çamurlukları ve yan etekleri şişkin bir tasarıma sahip. Aracın yan kısmına da hava girişleri ekleyen Subaru ince aynalarla donattığı kapıları yukarıya doğru açarken yan camlara çerçeve koymamış.

Cam tavanı da donanımında bulunduran VIZIV konsepti arka kısımda spoiler, parantez biçimli LED stoplar, dört egzoz çıkışı ve bir difüzör sunuyor.


Dört kişilik iç mekanında sade bir tasarım sunan konseptin yuvarlak göstergelere sahip gösterge paneli, orta konsolu ve ön yolcu panelinde dijital göstergeler ve dokunmatik ekranlar kullanılmış. Neredeyse bütün kumanda düğmeleri direkiyon simidi üzerine toplanan otomobilin yaşam alanında mavi renkli ambiyans ışıklandırması görev yapıyor.

Hibrit ünitesinde 2 litre hacimli turbo Diesel üniteyle birlikte üç elektrik motoru görev yapan otomobil dört tekerlekten çekiş sistemi ve sürekli değişken oranlı otomatik şanzımana da sahip.

2 yorum:

  1. Bu tur concept arabalari oldugu gibi seri uretime alsalar keske. Ama benim takip edip de bildigim bir model yok. Gecmiste oyle concept tasarimlar var ki piyasayi sallar. Ama yapmiyorlar niyeyse. Bakiyoruz "vay be!" diyoruz. Seri uretime bakiyorsun alakasi yok. Neye dayanarak yapiyorlar bilemiyorum. Maliyet/Satis Fiyati problemini bir yere kadar anlayabilirim. En nihayetinde kapısı, direksiyonu, dort tekerlegi olan bir araba yapiyorsun. Satmayinca da zarar ettim diyorsun. En basidinden Opel Insignia'nin 2003 yilinda tanitimi yapilan concept modeli var. Ama seri uretime bakiyorsun alakasi yok. O tasarimin benzerini Porsche Panamera ile 10 yil sonra tekrar gormus olduk. Ondan sonra Opel zarar eder, Renault ile ortak uretime gider felan...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dünya genelinde yönetmeliklere uymak ve kullanılabilirlik gibi nedenler sayılabilir.

      İlk nesil Audi TT gibi nadir de olsa farklılaşmadan piyasaya çıkabiliyor araçlar.

      VIZIV konsepti için konuşacak olursam ilk bakışta gördüğüm sorunlar: Güzel görünen LED farlar zorunlu aydınlatma kriterlerini sağlayabilir mi? O kapılar park yerlerinin tavanlarında güzel izler bırakır ve kapı eşikleri o kadar yüksek tutulursa Ingress/Egress'ten çakar :)

      Sil