26 Ağustos 2010 Perşembe

Renault Latitude


İlk resmi fotoğrafları yaz başında basınla paylaşılan büyük sedan Latitude'ün üzerindeki sır perdesi, tanıtımının yapılacağı 2010 Moskova otomobil fuarı yaklaştıkça yavaş yavaş kalkıyor. Samsung SM5'in ikizi olan aracın motor seçenekleri ve ilk olarak hangi pazarlarda satışa sunulacağı da açıklandı.

4.887 mm boya, 1.832 mm ene, 1.483mm yüksekliğe ve 2.762 mm aks mesafesine sahip olan otomobilin 477 litrelik bagaj hacmiyse bu büyüklükteki bir araç için biraz küçük kalmış. Stepne istenmediği hallerde 511 litre bagaj hacmi sunan aracın arka koltukları 1/3, 2/3 oranında katlanabiliyor. İkizi SM5 gibi sade bir tasarıma sahip olan otomobilin dış mekanında direksiyonel bi-xenon farlar, far yıkama sistemi, LED teknolojili stoplar, panoramik cam tavan ve park yardımcı sistemi dikkat çekiyor.

İç mekanda tanıdık Renault çizgilerine sahip olan otomobilin donanımında navigasyon sistemi, 8 hava yastığı, deri döşeme, hız sabitleme sistemi, elektrik ayarlı ön koltuklar, 3 bölgeli klima, iyonizer, 10 hoparlör, bir subwoofer ve USB girişi sunan Bose marka müzik sistemi ve masaj fonksiyonlu sürücü koltuğu gibi aksesuarlar standart veya opsiyonel olarak sunuluyor.

Aracın ilk etapta satılacağı pazarlar olarak Afrika, Rusya ve Ukrayna'yı açıklayan Renault, bu pazarlara dört adet motor seçeneği sunacak. Ülkemizde üretilen fakat vergi yükü nedeniyle Renault'nun yurt içi satış listesinde bulunmayan Fluence 2.0'ın 2 litre hacimli benzinli motorunu giriş seviyesinde sunan araç 139 beygir güç, 191 Nm tork üretebilen bu üniteyi Fluence'ta olduğu gibi sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanla (CVT) sunuyor. İkinci benzinli ünite olan 2.5 litre hacimli v6 üniteyi Nissan'dan alan Renault, 177 beygir güç, 233 Nm tork üretebilen bu motoru 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla eşleştirmiş. Bu iki benzinli modelin ortalama yakıt tüketimi sırasıyla 8.3 ve 9.7 litre/100 km olarak açıklanıyor.

Turbo Diesel motor seçeneklerini Laguna ile paylaşan otomobilin 2 litre hacimli Diesel modeli 150 ve 175 beygir gücünde iki versiyona sahip. İlk seçeneği 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla sunulacak olan otomobilin 175 beygir gücündeki versiyonuysa 6 ileri vitesli manuel şanzımana sahip olacak. 3 litre hacimli v6 turbo Diesel motoru 240 beygir güç üretebilen Latitude, bu versiyonda da 6 ileri vitesli otomatik şanzımanı standart donanıma almış.

En büyük hacimli motoru 3.5 litre hacimli v6 benzinli ünite olan otomobil 3 litre hacimli turbo Diesel motorda olduğu gibi 240 beygir güç üretirken otomatik şanzımanını da mazot yakan kardeşiyle paylaşıyor.

12 yorum:

  1. Uzakdoğu (Samsung)'dan gelen tasarımlar kabak gibi belli ediyorlar kendilerini.

    Fluence ile SM3, Latitude ile SM5...

    Avrupa'da ise tasarım olarak farklı bir yol izleniyor. Megane ile Laguna ikilisi buna güzel örnekler. Yüzlerin nasıl olduklarına dikkat edin.

    Bu aracı Safrane'ın veliahtı olarak görmem için, eski Laguna ile Safrane arasındaki benzerliği, yeni Laguna ile Latitude arasında görmem gerekirdi ama göremiyorum :)

    YanıtlaSil
  2. Evet Fluence ve Latitude, Renault'nun güncel tasarım anlayışına aykırı araçlar.

    Fransızlar sedan konusunda ezelden beri çok etkili olamadılar. Bu tip otomobiller daha çok Alman üreticilerden soruldu.

    Bu nedenle Renault'nun yardım alması kabul edilebilir fakat yüz tasarımlarına biraz daha kişilik katmalarını beklerdim ben.

    YanıtlaSil
  3. önden bakılınca passat, yandan bakılınca toyota corolla ya benzeyen araç

    YanıtlaSil
  4. arkadan da ford mondeoyu andırıyor.

    YanıtlaSil
  5. Hatta yeni Focus Sedan diyorum ben bunun arkasına. Stopların biçimi neredeyse aynı.

    YanıtlaSil
  6. bir de kia megentis var. stoplar yine aynı :)

    YanıtlaSil
  7. böyle arabamı olur amına koyım, tank gibin

    YanıtlaSil
  8. Reno'nun yeni çıkacak 1.6 130 beygir dizel motoru buna uygulanırsa çok satar.

    YanıtlaSil
  9. Türkiye pazarında yeni bir vel satis vakası olur.Daha düşük motor hacmi lazım 1.5 dizel gibi

    YanıtlaSil
  10. Artık iyiden iyiye kesinleşmeye başlayan 1.6 turbo Diesel motorun 150 beygir güç üretebilen versiyonu bulunacağı konuşuluyor. Bu araca uygulanırsa Türkiye gibi astronomik vergi cennetinde şansı bir nebze artar.

    YanıtlaSil
  11. Bu arada Latitude'un pazar konumu sanırım Safrane ile aynı değil. Bunun için SM7 daha uygun bir aday. O modelin Türkiye pazarına girmesi söz konusu mu acaba ?

    YanıtlaSil
  12. Renault gibi bir markanın SM7 büyüklüğünde bir aracı Avrupa pazarına getirmesi zor. Gelse bile Türkiye'ye resmi olarak getirilmesi imkansıza yakın.

    YanıtlaSil