23 Ağustos 2010 Pazartesi

Mazda 3 ve 5

Geçtiğimiz hafta yaklaşık 500.000 adedi geri çağırılan Mazda 3 ve 5 modelleri hakkında bu sefer iyi bir haberim var. Satışına geçtiğimiz yıl başlanan ve ülkemizde oldukça popüler olan 1.6 litre hacimli turbo Diesel motoru modifiye edilen araçlar artık hem daha güçlü hem de daha tutumlu.

İlk olarak Volvo'nun S60 modelinde kendisine yer bulan bu motor 115 beygir güç, 270 Nm tork üretebiliyor. Bu yıl yenilenen Mazda 5'in kaputunun altında, 100 km mesafede ortalama 5.2 litre mazot tüketen bu ünite kilometre başına 135 gram CO2 salınımı yapıyor.

Mazda 3'te ortalama 4.4 litre/100 km yakıt tüketen motorun bu araçta ulaşabildiği ortalama CO2 salınım miktarıysa 117 gram/km. Performans verileri henüz açıklanmayan araçların her ikisinde de 6 ileri vitesli manuel şanzıman görev yapacak.

2 yorum:

  1. Mazda 3 ün tek eksiği motor konusuydu.Yetkililer kullanıcıların sesini duymuş olmalı.Mazda nın wankel motoru bırakıp kendini geliştirmesi lazım süperrr.

    YanıtlaSil
  2. Aslında Wankel de geliştirilse güzel bir motor tipi. Araçlardan motor hacimlerine göre vergi alınan ülkelerde 1.3 litre hacimli bir motorun 240 beygir güç üretebiliyor olması oldukça avantajlı.

    Diesel konusunda atak yapan Mazda'dan, Volvo'nun benzinli GTDI ailesini de kullanmasını bekliyorum şahsen.

    YanıtlaSil