Mercedes-AMG, yakın gelecekte piyasaya sunmayı planladığı dört kapılı hiper otomobilini bir konsept olarak tanıttı. 2022 yılında sergilenen Mercedes Vision AMG'nin seri üretime daha yakın bir versiyonu olan araç elektrikli güç ünitesine sahip ve dört kapılı AMG GT'nin yerine piyasaya çıkacak.
Tasarımı, insanları ikiye bölecek gibi görünen otomobilin bu görünümü büyük ölçüde aerodinamik yapının ürünü. 0.198 gibi düşük bir hava sürtünme katsayısına sahip olan aracın dev ön panjuru, küt kaput yapısı, kenarlara itilen farları, splitter ve deflektörleri ön kısmın dikkat çekici noktaları. Kaputun büyük hava çıkışları, hemzemin kapı kolları ve küçük aynalar da havayı yarmayı kolaylaştırıyor.
21 inç çaplı jantlara aralanabilir kapaklar ekleyen üretici yan etekleri de "aydınlatılabilir boya" ile süslemiş. Şişkin arka çamurluklara ve gizlenebilir hava frenine sahip olan otomobilin arka camıysa bulunmuyor. Difüzörü de şık bir şekilde saklanan aracın üçlü gruplara sahip LED stopları önceki konsepti andırırken bu sefer aralarında, içine yazı yazılabilen bir LED ekran var.
İç mekanı dört kişilik olan konseptin dokunmatik düğmeli direksiyon simidinin tasarımı Mercedes-AMG One'a göz kırparken dijital gösterge paneli, dokunmatik ekran ve metal pedal seti tanıdık tasarımlar sunuyor. Tavanında çıplak karbon fiber paneller görülebilen aracın koltukları da bu malzemeden üretilmiş. Ayrıca döşemeler %100 geri dönüşümlü malzemelerden üretilmiş.
Önde 6 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri sunan otomobilin arka koltuklarıysa gövdeye sabitlenmiş. Bu bölümde yer alan gergiyse büyük ihtimalle seri üretimde görülmeyecek bir detay. Kapıları açmaya yarayan kemelerse Porsche'nin GT ailesini hatırlatıyor. Ön yolcu paneli ve ara konsolda yer alan turuncu ışıklandırmaysa yüksek gerilim kablolarına benzetilmiş.
Önde bir, arkada iki elektrik motoru bulunan otomobil 1.360 beygir güç üretebiliyor. Üstelik motorların yeni nesil (Eksenel Akı) olması sayesinde ağırlıkları yaklaşık %30, boylarıysa yaklaşık %60 daha az. Kullanılan batarya hakkında detaya girmeyen Mercedes-AMG, otomobilin 850 kW hızlı şarjı desteklediğiniyse açıkladı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder