1 Eylül 2014 Pazartesi

Volkswagen CC 1.4 TSI DSG


Premium markalar tarafından başlatılan ve oldukça da popüler bir segment oluşumuna neden olan dört kapılı coupé dalgası Alman üreticilerden Volkswagen'in de dikkatini çekti. 2008 yılında Passat modelinin temelleri üzerine geliştirilen ve Passat CC ismiyle pazara sürülen otomobil 2012 yılında makyajlanarak ismindeki Passat ibaresini de kaybetti.

İlk etapta en küçük motor seçeneği 1.8 litre hacimli olan otomobilin satışları, Türkiye'de vergi oranlarının artmasıyla birlikte iyice tehlikeye girmiş olsa da 2012 yılında aileye katılan 1.4 litre hacimli benzinli ünite bir anlamda modelin geleceğini sağlama almış oldu. Bakalım segmentinde rakipsiz olan bu otomobil dış görünüşü kadar etkileyici mi.


Dış Mekan


Temellerini Passat ile paylaşan CC'nin dış görünüşünde bunun izleri görünse de farklılıklar otomobili yeterince özel hale getirebilmiş. Makyajla birlikte daha köşeli farlara kavuşan otomobilin ön panjuru da daha ağırbaşlı bir görünüme kavuşurken tamponda yer alan aydınlatma elemanları tek bölüm altına toplanmış.

Sade görünümlü jantları 17 inç çaplı olan CC'nin yan yüzeyi de Volkswagen'in ağırbaşlı tasarım anlayışını yansıtıyor. Dar yan camları çerçevesiz olan otomobilin sinyal entegre edilmiş yan aynaları genel tasarımla uyumlu. Tavan çizgisi hafif bir bombeyle arkaya doğru uzanırken ucu spoiler şekilli kısa bagaj kapağının açısı da arka camınkiyle aynı.

Makyajın dikkat çektiği bir diğer nokta olan arka bölümde de LED stoplar daha sade bir tasarıma kavuşmuş. Arka tampon görünümü de elden geçiren Volkswagen reflektörleri alt bölümde bulunan siyah plastik kısımda difüzör görünümlü parçayla birlikte gruplamış.

4.802 mm boya sahip olan otomobil 1.855 mm genişlik ve 1.421 mm yükseklikle temellerini paylaştığı Passat'tan daha uzun, daha geniş ve daha alçak. Bunun yanında her iki aracın aks mesafesi de 2.711 mm.


İç Mekan


CC'nin gövdesi genelinde görülen ağırbaşlı tasarım iç mekanda da gelişerek devam etmiş. Bu bölümde Passat'a daha çok benzeyen otomobilin kapıları açıldığında çerçevesiz camlar haricinde görülenler tanıdık. Küçük ceplere sahip ön kapı içlerinde köşeli bir tasarım dili kullanılırken sürücü kapısında elektrikli cam ve ayna kumandalarıyla daha ileriye eklenmiş yakıt deposu ve bagaj kapağı açma düğmeleri görülebiliyor. Arka kapılardaysa cep sunulmuyor.

Hem ön hem de arka kapı eşiklerinde CC logolu kaplamalar bulunan otomobilin üç kollu ve çok fonksiyonlu direksiyon simidinin solunda far kumandaları ve kapaklı bir göz bulunurken orta bölümünde yol bilgisayarı ekranı bulunan gösterge paneli diğer Volkswagen modellerinden de tanıdık.

Alüminyum kaplamalara sahip iç mekan bu sayede siyah rengin yarattığı kasvetten bir miktar kurtulurken sade görünümlü orta konsola dörtgen havalandırma ızgaraları, analog saat, dokunmatik ekrana sahip ses sistemi ve araç özellikleri kumandasıyla havalandırma sisteminin düğmeleri yerleştirilmiş.


Vites konsolunun önünde küllük kapaklı bir gözün arkasına gizlenirken şık görünen vites kolunun etrafına elektronik park freni, ESP, yokuş kalkış yardımcısı ve park sensörlerinin düğmeleri serpiştirilmiş. Bu kısmın arkasında storlu kapağın altında genişliği ayarlanabilen iki bardaklık ve bir cep yer alırken daha geride bulunan kol dayanağının yüksekliği ayarlanabiliyor. Bu parçanın altında sunulan göz de kullanışlı.

Arka koltuklara geçildiğinde bu bölüme özel havalandırma ızgaraları ve 12 Volt soket dikkat çekerken katlanabilir kol dayanağında gizlenebilir çift bardaklık ve kapaklı bir göz de bulunuyor. Kol dayanağının arkasındaki kapaktan bagaja ulaşılabilirken koltuk sırtlıklarının hem iç mekandan hem de bagajdan katlanabilmesi güzel. Bu sayede 532 litre hacimli bagaj hacmi daha da büyüyebiliyor.


Konfor


Özellikle dış tasarımı nedeniyle sportif yönü ağır basacakmış gibi görünen Volkswagen CC'nin konfor özellikleri de gelişmiş. Çok sert seçilmemiş süspansiyon sistemi ve 235/45 ölçülerindeki lastiklerin çok dar olmayan yanakları bozuk zeminlerde yeterince başarılı darbe emilimi sağlayabilirken geniş dalgalanmalarda da iç mekanda rahatsız edici sarsıntılar oluşmuyor.

Passat'tan da daha geniş olan CC'nin iç mekanında bunun etkleri hissedilebiliyor. Ön koltuklarda bol bol diz, baş ve omuz mesafesi bulunurken arka koltuklarda da diz ve omuz mesafeleri başarılı. Bu bölümde baş mesafesi Passat'ın gerisinde kalsa da bu tip tavan tasarımına sahip olan araçlar için sunulan mesafe az değil.

Aracın izolasyonu konusunda da çok çalıştığı belli olan Volkswagen motor ve yol sesinin önüne çok başarılı şekilde geçerken çerçevesiz kapı camlarına rağmen rüzgar sesi de rahatsız edici seviyelere ulaşmıyor.

Konfor donanımı konusunda da iddialı olan otomobilde elektrikli cam ve yan aynalar, elektrokrom iç ayna, yol bilgisayarı, görsel yardımcılı ön ve arka park sensörleri, dokunmatik ekranlı ve direksiyon simidi üzerinden kumanda edilebilen ses sistemi, çift bölgeli otomatik havalandırma sistemi, ön ve arka kol dayanakları, soğutmalı torpido gözü, hız sabitleme sistemi, far ve yağmur sensörleriyle arka koltuk havalandırma ızgaraları, bel destek ayarlı ön koltuklar, elektrikli sırtlık ve bel destek ayarına sahip sürücü koltuğu ve yokuş kalkış desteği standart olarak sunuluyor.

Test aracının en önemli konfor donanımıysa 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzımanı. Sarsıntısız ve hızlı vites geçişleriyle daha önce test ettiğim Volkswagen ailesi modellerinde de görev yapan ünite hem vites kolundan hem de direksiyon simidi arkasına yerleştirilen kulakçıklardan manuel olarak kumanda edilebiliyor.


Sürüş


Büyük boyutlu bir araç olan Volkswagen CC orta sertlikte ayarlanmış süspansiyon sistemi ve 17 inç çaplı jantları çevreleyen geniş lastikleriyle güvenli bir süspansiyon karakteristiğine sahip. Ani direksiyon hareketlerinde sakin bir tavır takınan CC çok zorlandığında önden kayıyor. ESP sayesinde tehlike büyümeden araç kontrol altına alınırken çok hisli olmayan direksiyonun tepkilere cevap verme hızı ve sertliği başarılı.

Yere sabitlenen bir gaz pedalına sahip olan CC bu bölümde de sportif bir hava estirirken dozlaması başarılı frenlerin dengeli bir yavaşlama sağlaması da dikkat çekiyor. Hızlı geçişlere sahip şanzımanın direksiyondan da kumanda edilebilmesi dinamik sürüşlerde önemli bir artı kazandırırken sportif sayılabilecek egzoz sesinin yüksek devirlerde kabine gelmesi de sürücüyü memnun edecektir. Sürücü ve önde oturan yolcuyu mutlu edecek bir özellik de yüksek yan desteklere sahip koltuklar.

Daha önce Tiguan'da test ettiğim 1.4 litre hacimli TSI motorun 160 beygir güç, 240 Nm tork üreten versiyonu bu araçta da görev yapsa da 7 ileri oranlı DSG ile maksimum güç ve devir alınan aralıklar üzerinde oynanmış olması sürüş sırasında bazı farklılıklar yaratıyor. Özellikle şanzımanın doğru vitesi rahat ve hızlı bir şekilde bulabilmesi sayesinde esnekliği başarılı olan otomobil 1.531 kg'lık ağırlığına rağmen canlı.

0'dan 100 km/s sürate 8.5 saniyede ulaşabilen Volkswagen CC 1.4 TSI'ın maksimum süratiyse 222 km/s olarak açıklanıyor. Otoyolda yapılan sabit süratli sürüşlerde yakıt tüketim ortalaması 6 litre/100 km seviyesine inebilen otomobilin test ortalamasıysa 8.1 litre/100 km oldu.


Fiyat/Donanım


Farklı motor seçenekleriyle satışta olan Volkswagen CC'nin bütün örnekleri tek donanım seviyesiyle sunuluyor. 1.4 litre hacimli TSI motorla 41.200 Euro seviyesinden başlayan fiyatlar 2 litre hacimli TDI motorda 61.200 Euro seviyesine çıkıyor.

CC'nin standart donanımındaysa elektrikli cam ve yan aynalar, elektrokrom iç ayna, yol bilgisayarı, görsel yardımcılı ön ve arka park sensörleri, dokunmatik ekranlı ve direksiyon simidi üzerinden kumanda edilebilen ses sistemi, çift bölgeli otomatik havalandırma sistemi, ön ve arka kol dayanakları, soğutmalı torpido gözü, hız sabitleme sistemi, far ve yağmur sensörleriyle arka koltuk havalandırma ızgaraları, bel destek ayarlı ön koltuklar, elektrikli sırtlık ve bel destek ayarına sahip sürücü koltuğu, yokuş kalkış desteği, bi-xenon farlar ve far yıkama sistemi, 17 inç çaplı jantlar, kinetik enerji geri kazanım sistemi ve start/stop bulunuyor.


Sonuç


Temelleri üzerine geliştirildiği Passat'tan farklı olmayı başarabilen CC'nin daha dinamik görünümü potansiyel müşterileri kendisine çekiyor. Konforla sportifliği güzel bir şekilde harmanlayan sürüş özellikleriyle daha çekici bir hale gelen otomobilin 1.4 litre hacimli motoru da hem en düşük vergi seviyesiyle cezalandırılmasını hem de 7 ileri vitesli DSG ile yeterli performansa sahip olmasını sağlıyor.

Fiyat konusunda da benzer araçlara oranla avantajlı konumda olan CC'nin donanım seviyesi de yeterli. Tavan yapısından ötürü aracı aile otomobili olarak kullanmayı düşünenlerin sayısı azalsa da bagaj bölümünde sunulan hacim ve değişkenlik bu seçeneğin de gündemde kalmasını sağlayabilir. Yakıt tüketim değerlerinin de makul seviyelerde tutulabilmesi otomobilin artıları arasında yer alıyor.


Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

14 yorum:

  1. Ben bu aracı kendi aracım Doğuş'ta serviste olduğu için 1 haftadır kullanıyorum ve benim için tam bir hayal kırıklığı. kullandığım araç 40.000 km'de ve yakıt tüketimin ne yaparsam yapayım 8.3 lt'nin altında inmedi şehir içi yoğun olmayan trafikte. Conti lastiklerden midir bilmem ama dehşet yol uğultusu var içerde. her yerinden trim sesi geliyor. gaza bastıkça anlamadığım şekilde yakıt pompasında ses geliyor arka koltuğun altından. donanımı da tutarsız arka camda elektrikli perdeden tutunda ısıtmalı elektrikli deri koltuğa kadar var ama araçta ne USB var ne bluetooth. ortadaki ekran hala eski teknoloji grafikte ve dokunmatiği GOLF'e göre bariz zayıf. tek güzel yanı tasarımı bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Servislerde verilen araçlar basın araçlarından bile kötü durumda oluyor genelde. Her şeyi beklerim o araçlardan.

      Sil
  2. abi araç güzel eyvallah ancak bi düşünelim.1-2 opsiyonla 1.4 motorlusu bile 130 bin liraları buluyor.bu paraya az bir eklemeyle mercedes cla amg dizel alınabiliyor.şimdi cla amg-hemde dizel- varken kim niye bu aracı alsın? gerek iç mekan gerekse dış mekan olarak karşılaştırınca cla amg bu araçtan 5 gömlek üstün gözüküyor.onu geçelim 1.4 motor bu ağır kasaya kafi gelirmi o bile belli değil.veya birkaç yıl sonra düşük hacimli olmasından mütevellit arıza çıkarma ihtimali olurmu? valla neresinden tutsan elinde kalan bir araç kişisel kanaatim.80 bin lira civarı olsa fiyat avantajıyla cla ya tercih edilebilir ama golf bile 100 bin liraya satılırken o hiç mümkün değil:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zevkler ve renkler. Birincisi CC, CLA'nın bir segment üzerinde yer alıyor. İç mekan genişliği önemliyse müşteri CLA'yı düşünmeyecektir bile. İkincisi, düşük Euro kuru uygulamasıyla aracın fiyatı, bütün opsiyonlarıyla bile 120.000 TL'yi geçmiyor. Üçüncüsü, bu tip bir araç arayanlar büyük ihtimalle görünümün yanında biraz da performans isteyeceklerdir. O kadar parayı 110 beygir üretebilen bir Diesel'e vereceğine 160 beygir gücünde bir benzinli motora verebilir.

      Bu arada motor makul bir performans sunuyor. Çok yüksek değil tabi ama bir CLA180 CDI ile karşılaştırılamaz bile.

      Sil
    2. Mercedesin eski kalitesi pek kalmadı.Gecenlerde bir arkadasimda almis cla biraz inceledim sagini solunu kaput neydi ole az bastirsam kirilacakti.Rahatlik ve konfor desen vw nin yanina yaklasamaz.

      Sil
  3. yine bir test,yine fiyat tartışması,o paraya mercedes alınırlar falan...neyse daha önce çok konuştuk bu konuda.agamemnon da inatla mantıklı sebepleri bir bir açıklıyo.işi zor tebrik ediyorum

    araca gelecek olursak,passat'a sırf biraz daha janjanlı görünüyor diye 100+ bin lira vermek (1.4 tsi benzinli olduğu için) şu anki fiyatlarla bile mantıklı gelmiyor.kalite desek passat'la aynı iç mekan tasarımı donanım vs. nerdeyse her şeyi aynı.passat'ı direkt böyle yapıp cc denen şeyi kaldırsalardı vw batar mıydı acaba merak ediyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hak verirdim fiyat olayına fakat Aynı motor ve şanzımana sahip Passat'ın Comfortline donanımıyla 95.500, Highline ile 111.400 TL olduğunu görünce tersine karar verdim. Highline'a daha yakın bir paketi var CC'nin. Bu da onu Passat'tan ucuz yapıyor. Yeni nesil Passat'ın tanıtılmasının ardından fiyatların düşmemiş olması da ilginç ayrıca.

      Sil
    2. highline'a daha yakın hatta birkaç donanımın passat highline'da bile olmadığını biliyordum.ama 1.4 tsi 160hp passat'ın 110 bin tl olduğunu bilmiyordum tabi.biraz bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olma durumu olmuş kusuruma bakmayın :) durum böyleyse cc daha mantıklı oluyor tabiki de.ama vw'nin cc gibi bir passat yapıp cc'yi ortadan kaldırması yine de isterdim.c sınıfı araçlarda da benzer bir durum var ama d sınıfında bu durumun sadece vw'de olması biraz açgözlülük gibi geliyor bana.sonuçta bu aracın doğrudan rakibi olan insignia'nın farklı ve çoğu kişinin gözüne hoş gelen tasarımı sayesinde sattığı ortada.

      Sil
    3. bu araç derken passat'ı kastettim bu arada yanlış olmuş o

      Sil
    4. Insignia biraz arada kalıyor bence. Passat ve CC arasında. Firmanın parası olmayınca iki gövde seçeneğine bölemedi tabi doğal olarak. Bu dört kapılı coupé konseptinin en önemli detaylarından birisi yan camların çerçevesiz olması. Insignia'da bu yok.

      Sil
  4. Merhaba Onur Bey,
    Yeni passatın gelmesiyle CC için de bir makyaj ya da yeni kasa bekliyormusunuz?
    Öyle bir duyumunuz var mı?
    Mevcut kasanın dış tasarımını çok beğensem de içine girince işler değişiyor. İç tasarımı beni CCden uzaklaştırıyor.
    Yeni passatın içi de dışı çok hoş. Eğer aynı gelişmeyi CCde de gösterirlerse ortalık fena karışır :P
    Bi de yeni passata beygir gücü artarak gelen 1.6 tdi motoru koyarlarsa...
    Ben koyacaklarını düşünmüyorum ama ülkemizdeki 1.6 dize otomatik aşkı bir başka :)
    Siz ne düşünüyorsunuz bu konuda?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Passat'ın CC ve Alltrack versiyonları 2016 yılının sonuna doğru gelecek son haberlere göre.

      Ben de küçük Diesel motorun geleceğini düşünmüyorum. 1.4 TSI daha yüksek performans sağlarken 1.6 TDI riskine girmeleri zor geliyor bana.

      Sil
  5. hocam, merhabalar.
    test sürüşü videoları sana çok yakışır diye düşünüyorum. hem izler hem dinlerdik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de isterim de video editleyecek vakit bulamıyorum.

      Sil