31 Ağustos 2014 Pazar

BMW M4 Cabrio


BMW'nin sportif coupé modellerinden M4'ün üzeri açıldı. Coupé modelinden alınan tasarım özelliklerini standart Cabrio detaylarıyla birleştiren otomobilin performansı göz kamaştırıcı.

Ön bölümde siyah renkli panjur, LED farlar ve agresif görünümlü ön tampona sahip olan otomobilin yan yüzeyinde, ön çamurluklar arkasına yerleştirilmiş hava çıkışları, aerodinamik aynalar, sade görünümlü etekler, şişkin çamurluklar, farklı renklerde alınabilen 18 ve 19 inç çaplı jantlar dikkat çekerken arka bölümde de sportif görünümlü tampon ve dört çıkışlı egzoz sistemi dikkat çekiyor.


İç mekanda ön panelin sabit tavanlı kardeşle paylaşıldığı görülen otomobilde üç kollu direksiyon simidi, yüksek yan destekli koltuklar ve baldır destekleri sunulurken iki kişilik oturma kapasitesi sunan arka koltukların sırtlıkları yatırılarak 370 litrelik bagaj hacmi büyütülebiliyor. Tavan açık konumdayken bagaj hacmi 220 litre olsa da sırtlıkların yatırılması bu durumda da bagajı büyütüyor.


Önceki nesil M3 Cabrio modellerine oranla 2 dB daha sessiz yolculuklar sağlayabilen yeni tavan 20 saniyeden kısa sürede açılıp kapanabilirken bu işlem 18 km/s sürate kadar yapılabiliyor.


Kaputu altında Coupé kardeşinden alınan iki turbo beslemeye sahip 3 litre hacimli motor bulunan M4 Cabrio 431 beygir güç, 550 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzıman yardımıyla 0'dan 100 km/s sürate 4.4 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 250 km/s'te sınırlandırılmış. Ortalama yakıt tüketimiyse kullanılan sürüş moduna göre 9.1 ile 8.7 litre/100 km arasında değişiyor.

3 yorum:

  1. Artık cabriolarda da özellikle hard-top olanlarında cam tavan şart oldu.Cabrio olduğu için binlerce fazladan ödenen eurolar kış günlerinde bu işte bir hata var sorusunu akıllara getiriyor.VWnin EOS modeli otomobil üreticilerine bu alanda ders verir nitelikte bir çalışma.VW nin teknolojisi diğerlerinden çokmu üstün ki MERCEDES BMW hatta BENTLEY gibi üreticiler bu konuda çaresiz kalıyor acaba..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kafan güzelmiş kardeş. Mercedes slk, hadi onu geçtim megane cc, hatta micra c+c de bile bulunan bi donanım ilk kez eos ta mı sunuldu zannediyorsun?

      Daha kibar anlatayım: otomatik hard top tavanlar araç üzerinde ekstra yük oluşturur. hele cam tavan daha da fazla yük demektir. Bu da performans kaybı demektir. Belki keyif araçlarında performası ikinci planda görüyor olabilirsin fakat bu araçlar zaten evin ikincil aracıdır. Bentley konusuna girmeyelim bile, kullanıcı kitlesinin tavanı sadece araçtan çıktığında kapatan, kışları SUV undan inmeyen bir kitle olduğunu hatırlarsanız ne demek istediğimi anlayabilirsiniz.

      Sil
    2. Cam tavanların daha da yaygınlaşmamasının bir sebebi de bizdeki cabriolet kültürüyle yurt dışındakinin çok farklı olması. Zaten az cabriolet satılan Türkiye'de bu araçları çoğunlukla üstleri kapalı olarak görüyorum ki buna yaz ayları da dahil. Avrupa pazarında cabriolet seçeneğin genel oranı en yüksek olan ülke İngiltere. Onların da hava durumları malum. Adamlar hafif yağmur yağarken bile kapatmıyor aracın üzerini. Youtube'da, Londra'da üzeri açık park edilen araçların sağanakta nasıl ıslandıklarını görmüşsünüzdür. Adamlar bu kadar üst açmaya meraklıyken tavan yerindeyken de dışarıyı görmek isteklerinin başında gelmiyor büyük ihtimalle.

      Sil