20 Şubat 2012 Pazartesi

Mercedes-Benz Kartalkaya'da


Bir süredir beklediğim organizasyonlardan bir diğeri daha düzenlendi. İçerisinde bulunduğumuz karlı günleri iyi değerlendiren Mercedes Kartalkaya'da düzenlediği sürüş etkinliğiyle SUV modellerinin kaygan zemindeki arazi performansını sergileme fırsatını elde etti.

Sabah erkenden başlayan konforlu bir yolculuk ve harika manzaralarla birlikte vardığımız Kartalkaya'da bizi kar ve buz ile birlikte sürekli eksilerde gezinen hava sıcaklığı karşıladı. Bir gün önce bastıran tipinin bıraktığı karın büyük kısmı ezilmemişken bir de havanın o gün güneşli olması bu tür bir organizasyon için harika şartlar hazırladı.

Lafı uzatmadan araçlardan bahsetmek istiyorum. Organizasyona katılan araçlardan ikisi daha önceden tanıdık. GLK 250 CDI 4MATIC ve GL 350 CDI 4MATIC'i Antalya'da düzenlenen test sürüşlerinden de hatırlayacaksınız. Kuru zeminde oldukça başarılı performansa sahip olan bu iki aracın karlı zeminde kış lastikleriyle sergilediği performans da etkileyici.

Ailenin en küçüğü olan GLK Serisi teste AMG paketli bir GLK 250 CDI 4MATIC ile katılmıştı. BlueEFFICIENCY armasına da sahip olan araç diğer test araçları gibi zincirsiz ve kar lastikleriyle donatılmıştı. İç mekanına girer girmez dışarıdan gördüğünüz yüksek yapıyı unutturan GLK Serisi abilerinden daha dar yapısıyla daha sportif bir araç hissi uyandırıyor. Bu his sizi, gaz pedalına daha sert basmaya iterken hem 2.1 litre hacimli turbo Diesel motor hem de elektronik çekiş sistemi 4ETS'ye sahip 4MATIC dört tekerlekten çekiş sistemi eğlenceli vakit geçirmenize yardımcı oluyor.

Fizik kuralları dahilinde kalındığı sürece aracı kar ve buzlu zeminde kontrol altında tutabilen çekiş sistemi ve yardımcıları, aracı hafifçe kaydırmaya izin verdiğinden kontrolü sağlayabilenler için güzel vakit geçirmek anlamına gelebiliyorlar. 1.845 kg'lık boş ağırlığıyla hafif bir araç olmayan GLK 250 CDI 4MATIC 204 beygir güç, 500 Nm tork ve 7 ileri vitesli otomatik şanzımanın birleşimiyle hafif siklet bir coupé kadar atılgan tavırlar sergileyebiliyor.


Aynı yorumları dev bir cüsseye sahip GL 350 CDI 4MATIC için de yapmak mümkün. 2.505 kg ağırlığında ve 5.1 metre uzunluğunda olan GL Serisi test aracımız Mercedes'in en başarılı motorlarından olan 3 litre hacimli turbo Diesel ünite ve yakıt tüketimini düşürmek için yeniden ayarlanan 7 ileri vitesli otomatik şanzımanla harika bir birliktelik sunuyor. 265 beygir güç ve 620 Nm tork bu devi de çok rahat hareket ettirebilirken ESP ile birleşen dört tekerlekten çekiş sistemi kontrolün kaybolduğu anlarda size çok yardımcı olabiliyor. Test sırasında aracın arkasının koptuğu bir anda daha kontra vermeden devreye giren ESP kedi gibi refleksleriniz olmasını gerektirmeyen bir donanım.

Adaptif amortisörler ve seviye ayarı sayesinde zorlu şartlarda hem aracın alt kısmının sürtmesi hem de lastiklerdeki çekişin kesilmemesi sağlanırken bütün test araçlarımızda bulunan DSR, arazi şartlarında tepe inişlerini çocuk oyuncağı haline getiriyor. 2 ila 18 km/s sürat aralığında kullanılabilen sistem aracın tepeleri sabitlenen süratte inmesi için gerekli ayarlamaları otomatik olarak yapıyor. Bu sırada size sadece direksiyon simidini tutmak kalıyor.

Ve gelelim organizasyonun asıl yıldızına. Tanıtımı geçtiğimiz yıl yapılan ve Türkiye'de ilk olarak Kartalkaya'da test imkanı bulduğumuz yeni M Serisi hakkında organizasyon öncesi görüşlerim çok olumlu değildi. Fazla Amerikanvari çizgilere sahip olduğunu düşündüğüm M'i kanlı canlı görünceyse durum değişti. Resimlerde olduğundan çok daha dinamik görünen araç hem standart hem de AMG paketleriyle oldukça şık görünüyor.

İç mekana geçildiğinde sade bir yapı bizi karşılarken dört kollu olmasına rağmen bu üç seri içerisindeki en şık direksiyon simidi M'de. Ambiyans ışıklandırmasıyla uyumlu bir şekilde ışıklandırılmış kapı eşikleri opsiyonel donanımda bulunurken orta konsolu mümkün olduğunca sade tasarlamak için arazi kontrolleri koltuklar arasında bulunan konsola taşınmış. Süspansiyon yükseklik ve sertlik ayarlarının yanında low range, tırmanma, treyler çekme, kar ve spor modları gibi kontroller bu kısımdan yapılırken orta konsolun üzerinde bulunan renkli ekrandan aracın birçok bilgisi takip edilebiliyor.

Yol bilgisayarı ve sürücünün sürüş sırasında ihtiyacı olan önemli bilgiler gösterge tablosunun ortasındaki ekranlardan verilirken renkli ekranda elektronik yardımcılardan hangilerinin devrede olduğu, süspansiyon seviye ayarı, pusula, sağ-sol ve ön-arka eğim, çekişin hangi tekerleklere iletildiği ve direksiyon açısı gibi arazi şartlarında aktarılması önemli bilgiler paylaşılıyor.

Üçlü arasında en çok güven veren araç olarak kendisini belli eden M'in 2.1 litre hacimli turbo Diesel motorla donatılan versiyonu GLK'da olduğu gibi 204 beygir güç ve 500 Nm tork üretiyor. 7 ileri vitesli otomatik şanzımanı GL'de olduğu gibi yakıt tüketimini düşürmeyi gözeten 7G-TRONIC PLUS olan M'de bu motorun 2.150 kg'lık araç ağırlığıyla başa çıkabilmesi etkileyici.

Fakat asıl etkileyici olan araç 3 litre hacimli turbo Diesel motor ve sadece 25 kg daha fazla ağırlığıyla ML 350 BlueTEC 4MATIC oluyor. ML 250 BlueTEC 4MATIC'te olduğu gibi AdBlue kullanarak emisyon değerlerini düşük tutan v6 motor 258 beygir güç, 620 Nm tork üretebiliyor. Euro6 emisyon normlarını karşılayabilen M Serisi Diesel motorları 2 tonun üzerindeki ağırlıklarla başa çıkabilme konusunda birer uzman.


Konu fiyata gelince; Mercedes'in organizasyonda kullandığı en ucuz model olan GLK 250 CDI 4MATIC'in Sport donanımlı versiyonları 90.098 Euro seviyesinden başlayan fiyatlarla satılıyor. Yeni ML 250 BlueTEC 4MATIC'in giriş fiyatı 124.094, ML 350 BlueTEC 4MATIC'inde 144.700 Euro olarak açıklanırken ailenin en büyüğü GL 350 CDI 4MATIC 180.261 Euro ile fiyat listesinin de en tepesinde yer alıyor.

Konu arazi şartlarında araç kullanmak olduğu halde dört tekerlekten çekişli Mercedes modellerinin babası G Serisi'nin nerede olduğunu sorduğunuzu duyar gibiyim. Emin olun bunu ben de merak ettim ve aynı soruyu yetkililere yönelttim. Aldığım heber oldukça iyi. G ailesi yenilenen haliyle büyük ihtimalle gelecek sene yapılacak olan teste konuk olacak. O zamana kadar yolunuz açık olsun.

Organizasyon sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

1 yorum:

  1. Etkinlik budur... Mercedesler arazide... etkinliğe katılamamak paha biçilemez... neyseki fotoğraflar var.

    YanıtlayınSil