25 Şubat 2012 Cumartesi

Citroën DS4 Racing


DS3 ve DS5 modelleriyle C3 ve C5'ten daha dinamik görünümlü araçlar sunan Citroën DS4'te de etkileyici bir tasarım sunsa da aracın yüksek yapısı otomobil dünyasının "Sportif" imajıyla örtüşmüyordu. Bu ikilemin farkındaymış gibi görünen Citroën DS4 ailesine daha sportif görünümlü bir versiyon ekleyecek gibi görünüyor.

DS3 Racing'de olduğu gibi iddialı ve göze çarpan bir tasarıma sahip olan DS4 Racing 35 mm alçaltılan gövdesi ve önde 55, arkadaysa 75 mm genişleyen iz açıklıklarıyla çok daha sağlam bir duruşa sahip. İz genişliğiyle birlikte genişleyen gövde aracın duruşunu daha da etkileyici kılarken çift renkli ve 19 inç çaplı jantlar dinamizme son noktayı koyuyor.

 Mat gövde rengiyle dikkat çeken konsept aracın ön panjurunda piyano siyahı ve petek dokulu ızgara birlikte kullanılırken çamurluk yan korumalarıyla birlikte mat plastikten üretilen ön panjur, yan etekler, splitter ve arka difüzör aracın geneliyle uyumlu bir tasarım diline sahip.

Yan aynalar ve arka tamponun alt kısmı piyano siyahına boyanan aracın DS4'e oranla çok daha şişkin duran tamponlarında daha büyük hava delikleri bulunurken ön tamponda buna ek olarak dik yerleştirilmiş LED gündüz farları görev yapıyor. Bagaj kapağının üzerine küçük bir spoiler yerleştirilen aracın egzoz sisteminin çift çıkışı tamponun iki tarafına yerleştirilmiş.

Turbo beslemeye sahip 1.6 litre hacimli motoru 260 beygir güç üretebilen DS4 Racing 380 mm çaplı fren diskleriyle yavaşlama konusunda da başarılı olacağının sinyallerini veriyor.

7 yorum:

  1. açıkcası ds serisinin daha sportif olmasını bekliyordum duruşundan tasarımından, ama yüksek olması beni araçtan baya uzaklaştırdı. racing modeli alçaltılmış ve iz genişliği arttırılmış benim beklediğim ds böyle olmalıydı. 1.6 260 beygir. bu gelir türkiyeye satılır da

    YanıtlaSil
  2. 1.6 motor olması türkiye'de avantaj. fiyatı bir miktar uçuk olacaktır ama tabi performans aracı hastaları kesinlikle tutacaktır bu aracı. ayrıca fena da olmamış. daha fazlası belki abartı olabilirdi.

    YanıtlaSil
  3. Bence de dış tasarım tam kararında. İç mekan fotoğraflarını da bekliyorum heyecanla ki bu kısımda da kötü bir tasarım beklemiyorum Citroën'den.

    Motor seri üretimde büyük ihtimalle bu kadar kuvvetli olmayacaktır ama ne olursa olsun 2 litre hacimli motorlarla donatılan rakiplerinden daha ucuz olacağından tercih edilebilir.

    YanıtlaSil
  4. tahmininizce ne zaman piyasaya çıkar?

    YanıtlaSil
  5. Öncelikle iç mekanı hazır mı onu görmek lazım. Şayet içi hazırsa ve motorunun testleri de yapıldıysa Mayıs ayında bile piyasada olabilir.

    Bununla birlikte ben, özellikle motorun bu seviyede güç vermesinden dolayı biraz daha test yapabileceklerini düşünüyorum.

    Bu büyüklükte bir araçta 1.6 litre hacimli motordan 260 beygir güç almak ciddi testleri tamamlamış olmak anlamına geliyor. Gücün az da olsa düşürülmesi de gündemde olabilir ama piyasaya çıkış tarihinin yaz sonunu geçeceğini zannetmiyorum.

    YanıtlaSil
  6. 260 çok bile, eğer maliyeti düşürüyor ise 200-220 beygir civarları gayet tatminkar olacaktır. hem vakit kazancı da sağlayabilir.

    YanıtlaSil
  7. Ben de 220 beygir gibi bir değer düşünüyorum. Rakipleri 210-235 beygir arasında güçlere sahip ama daha büyük motorlar kullanıyorlar.

    Bir de küçük kardeş DS3 Racing'in 200 beygir üzerine çıkan gücü var ki bu aracın o gücün üzerinde bir değer üretmesi gerekecek otomatik olarak.

    YanıtlaSil