2 Mart 2010 Salı
Audi A8 Hybrid
Audi, yeni A8 modelinin hibrit versiyonunu tanıtmakta geç kalmadı. 2010 Cenevre otomobil fuarında sergilenen aracın küçük benzinli motoru, bu sınıfta yeni bir yönelimin başladığına da işaret ediyor.
Tasarım olarak diğer modellerden büyük farklılıklar sunmayan otomobilin bir hibrit olduğunu, ön çamurlukların hemen arkasında ve iç mekanda bulunan "Hybrid" logolarından anlamak mümkün. 21 inç çaplı jantları çift renkli olan aracın navigasyon ekranından şarj, yakıt ve menzil durumu dışında hangi motorun ne kadar güç ürettiği de izlenebiliyor. Sürücünün önünde bulunan göstergelerden de izlenebilen bu bilgiler haricinde devir saati yerine kullanılan "Powermeter", aracın elektrik tüketim veya şarj verilerini sürücüyle paylaşıyor.
BMW ve Mercedes'in 7 ve S serilerinin hibrit modellerinde kullandıkları büyük içten yanmalı motorların aksine bu araçta 2 litre hacimli TFSI motor kullanılmış. Volkswagen grubunun birçok modelinde tek başına görev yapan motor A8 Hybrid'de 45 beygir güç, 211 Nm tork üretebilen bir elektrik motoruyla eşleştirilmiş. Benzinli motorun ürettiği 211 beygir güç ve 350 Nm torkun karma kullanıma yansımasıysa 245 beygir güç ve 480 Nm tork oluyor.
0'dan 100 km/s sürate ulaşması 7.6 saniye süren otomobilin maksimum sürati 235 km/s. 100 km mesafede ortalama yakıt tüketimi 6.2 litre olarak açıklanan aracın CO2 emisyon değeri de kilometre başına 144 gram. 1.885 kg ağırlığa sahip olan otomobil 65 km/s sürate kadar sadece elektrik motoruyla hareket edebiliyor. Kendi soğutma sistemleriyle birlikte pillerin kapladığı hacim bagaj hacmini 400 litreye düşürmüş.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder