19 Temmuz 2024 Cuma

Porsche Panamera GTS ve Turbo S E-Hybrid


2023 yılının sonlarında yeni nesline kavuşan Porsche Panamera ailesinin yeni seçenekleri tanıtıldı. V8 motorlu ikiliden GTS, bu silindir düzenini isteyenlerinlerin başlangıç versiyonu olacak. Turbo S E-Hybrid ise şimdiye kadar üretilen en yüksek performanslı Panamera oldu.

Görünümlerinde büyü sürprizler sunmayan ikilide tek bijonlu ve 21 inç çaplı jantlar ve dört çıkışlı egzoz sistemi kullanılıyor. Siyah detaylara sahip GTS'in süspasniyon sistemi, standart modellere göre 10 mm alçaltılırken limitli kaydırmalı diferansiyel ve güçlendirilmiş süspansiyon sistemi standart. Turbo S E-Hybrid'in dış görünümüyse Turbo E-Hybrid'inkiyle aynı.

İç mekanda tasarım değişimi sunmayan ikili, zaten kişiselleştirme konusunda çok başarılı olan markanın sunduğu sayısız opsiyonla donatılabiliyor. GTS'te sunulan farklı renklerde dikiş iplikleri ve Alcantara döşemelerle aracın farklı noktalarında görülen model armaları bu nedenle araçları kardeşlerinden ayıran en büyük detaylar.

Kaputu altında çift turbo beslemeye sahip, 4 litre hacimli bir V8 barındıran Panamera GTS, 500 beygir güç, 660 Nm tork üretebiliyor. 8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olan aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 3.8 saniye sürerken maksimum sürati 302 km/s.

Aynı motor, şanzıman ve çekiş sistemine sahip olan Turbo S E-Hybrid'de ünite 600 beygir güç üretebilirken 190 beygir gücündeki elektrik motoruyla karma güç 782 beygir oluyor. Maksimum tork değeriyse 1.000 Nm. 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 2.9 saniye sürerken maksimum sürati 325 km/s. Önde 440, arkadaysa 410 mm çaplı karbon seramik disklere sahip fren sistemi standart donanımda.

Nürburgring Nordschleife tur zamanı 7:24.17 olarak açıklanan otomobil bu sayede en yüksek performanslı premium sedan oluyor. Opsiyonel olarak sunulan karbon fiber aerodinamik kit 200 km/s süratte 60 kg ek yere basma kuvveti sunarken kapasitesi 25.9 kWh olan bataryalar 88 km elektrik menzilini mümkün kılıyor. Aktif şasi kontrolü ve yönlendirilebilir arka aks da standart donanıma dahil.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder