26 Ekim 2021 Salı

Range Rover



Son dönemde birçok modelinin yeni nesil örneklerini tanıtan Land Rover şimdi de ailenin en lüksü Range Rover’ın üzerindeki sır perdesini kaldırdı. Kaput altında bazı güzel yenilikler sunan aracın tasarımıysa tanıdık.

Daha da sadeleşmiş bir görünümle karşımıza çıkan büyük SUV heybetinden bir şey kaybetmemiş. LED farlar ve ön panjuruyla bir Range Rover olduğunu belli eden otomobilin farklı versiyonlarında farklı tampon tasarımları ve çapları 23 inçe kadar çıkan jantlar kullanılmış.

Elektrikli olarak yükselen kapı kollarını bu modele de ekleyen Land Rover asıl yenilikleri arkada sunuyor. İlginç bir tasarıma sahip LED stoplar özellikle geceleri, aracı tanımayı kolaylaştıracak kadar farklı görünüyor. Çift anten de ilginç bir detay olarak sayılabilir. Bütün sütunlarla birlikte yan aynaların da siyah renkte alınabilmesi, modeli daha zarif göstermiş.

2.997 mm’lik aks mesafesiyle 5.052 mm’lik boya sahip olan Range Rover’ın uzun aks mesafeli seçenekleri bu değerlere 20 cm eklemiş. Yerden yükseklikse 295 mm. 34.7 derece yaklaşma, 27.7 derece askı ve 29 derece uzaklaşma açıları sunabilen otomobilin su geçiş yüksekliği de 900 mm.

Çok kaliteli duran iç mekanda dijital gösterge paneli ve bir tableti andıran dokunmatik ekran kullanılan Range Rover ailesinde havalandırma kumandalarının ekrana alınmadığını görebiliyoruz. Metal ve ahşap trim parçalarıyla deri döşemeler iç mekanın lüks havasını pekiştirirken üç koltuk sırası, uzun aks mesafeli seçeneklerin kullanışlılığını artırıyor. Kullanışlılık demişken yine çift parçalı olarak açılan bagaj kapağının ardında 7 koltuklu araçlarda 312, 5 koltuklu kullanımdaysa 725 litre bagaj hacmi sunulmakta. İki kişilik kullanımdaysa hacim 2600 litrenin üzerine çıkıyor. Yolcuların müzik zevkini de düşünen Range Rover’larda kullanılan Meridian ses sistemleri 15 hoparlör ve 400 Watt çıkış gücünden 35 hoparlör ve 1600 Watt çıkış gücüne kadar uzanan seçeneklere sahip. 

Gelelim kaput altına. 3 litre hacimli turbo dizel motorun 250, 300 ve 350 beygir üretebilen versiyonlarını sunan Range Rover, bütün ünitelerde hafif hibrit sistem kullanmış. Motorlardan alınan torksa 600, 650 ve 700 Nm. Hafif hibrit sistemi aynı hacimli benzinli ünitelerde de kullanan araç bu motorlardan 360 ve 400 beygir güç, 500 ve 550 Nm tork alabilmiş. 4.4 litre hacimli V8 motorsa çift turbo beslemesiyle 530 beygir güç, 750 Nm tork üretebiliyor ve büyük gövdeyi 4.6 saniyede 100 km/s sürate çıkarabiliyor.

Yine 6 silindirli, benzinli motorları kullanan iki şarj edilebilir hibrit seçenek de sunan araç bu ikiliden 440 ve 510 beygir güç, 620 ve 700 Nm tork alabilmiş. 31.8 Kwh’lik kullanılabilir kapasite sunan piller 100 km’ye kadar menzil sunabiliyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve birçok moda sahip dört tekerlekten çekiş sistemi bütün Range Rover’larda standart olarak sunuluyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder