22 Nisan 2020 Çarşamba

Range Rover Evoque ve Discovery Sport P300e


Range Rover, iki modeline birden hibrit teknolojisi ekledi. Evoque ve Discovery Sport'un kaputu altına yerleştirilen üniteler sayesinde araçlar hem kardeşleri arasında en yüksek performansı hem de en düşük yakıt tüketimini sunuyor.


Görünüm olarak kardeşlerinden farkları çok az olan modellerde gizlenmiş egzoz çıkışları, her iki tarafta da bulunan depo kapakları ve P300e armaları dikkat çekiyor. İç mekanda da dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekranda yer alan bazı özel grafikler haricinde yenilik bulunmuyor.

Asıl yenilikse kaput altında. İkilide görev yapan 1.5 litre hacimli, turbo beslemeye sahip, 3 silindirli, benzinli motor 200 beygir güç, 280 Nm tork üretebiliyor. Arka aksa kumanda eden elektrik motoruysa 109 beygir güç, 260 Nm tork sağlıyor. İkili ortak çalıştıklarında 309 beygir güç, 540 Nm tork alınabiliyor.


8 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılan ikiliden Evoque, 0'dan 100 km/s sürate 6.4 saniyede ulaşıp 100 km mesafede ortalama 1.4 litre benzin tüketiyor. Discovery Sport içinse bu veriler 6.6 saniye ve 1.6 litre/100 km. Her iki modelde de 15 kWh kapasiteli piller kullanılıyor ve sırasıyla 66 ve 62 km elektrik menzili sunuyor. 0'dan %80 doluluğa 30 dakikada ulaşabilen pilleri evde şarj etmekse 6 saat 45 dakika sürüyor.

1 yorum: