13 Ocak 2019 Pazar

Cadillac XT6


Cadillac model ailesi genişlemeye devam ediyor. XT5'in ardından şimdi de sırada büyük kardeş XT6 var. Tahmin edilebileceği gibi bu araç da markanın son yıllarda ciddi yatırım yaptığı SUV segmentinde yer alıyor.


Firmanın uzun zamandır kullandığı köşeli çizgilere sahip olan otomobilin ön bölümünde ince yapılı, yatay farlara yer verilirken gündüz aydınlatmaları, kardeşlerinde olduğu gibi dik tasarımlarını korumuş. Özellikle arka çaprazdan Volvo XC90'ı andıran araçta 20 ve 21 inç çaplı jantlar sunulmuş. Bagaj kapağı üzerine bir spoiler yerleştirilen XT6, şık egzoz çıkışları ve LED stoplarıyla da dikkat çekebiliyor.


İç mekanda üç koltuk sırası sunan yeni modelin ön bölümü XT5'ten alınmış gibi görünüyor. Ortası dijital gösterge paneli, kısa yapılı vites kolu, ince yapılı havalandırma ızgaraları ve bol bol kullanılan deri döşeme şık bir görünüm sunarken bagaj hacminin de 356 ile 2.228 litre arasında değiştiği belirtiliyor.


Kaputu altında 3.6 litre hacimli bir V6 motor bulunan XT6 yaklaşık 310 beygir güç, 373 Nm tork üretebilecek. 9 ileri vitesli otomatik şanzıman standart olarak sunulurken donanım seçeneğine göre önden veya dört tekerlekten çekiş sistemi tercih edilebilecek. İlerleyen aylarda aileye 2 litre hacimli, turbo beslemeye sahip, 240 beygir güç, 350 Nm tork üretebilen ünite de eklenecek.

2 yorum:

  1. Sayın yetkili sana konu dışı bir şey sorma istiyorum. Verilere baktığımda Mercedes'in motor konusunda çok ilerlediğini görüyorum. Performans konusunda çok iyi işler yapıyor. Bu konuda misal Volvo ile arasında ciddi fark var mı? Aynı hacimli motorlarda premium markalar genel olarak aynı mı yoksa? Misal Range Rover modellerinin 2.0 dizel motorlarda 3 büyük Alman markaya göre daha yavaş hızlanması ağırlıkla mı alakalı bir durum? Opel Insignia'ya bakıyorsun durum aynı. 2.0gsi benzinli motor koymuş neredeyse 1.6-1.4 benzili alman gibi hızlanma değeri var! Fransızlar da aynı. Ds7 Cross demiş, bu araca Cumhurbaşkanı Macron biniyor demiş. Ancak koyduğu 2.0 motor rakiplerinin çok gerisinde!? Anlayamıyorum ya da konunun cahili olduğum için 0-100 değerine bakıp yanılıyorum. Lütfen bir açıklama bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genel olarak ağırlık ve şanzıman oranlarıyla ilgili hızlanma verileri. Bu arada Alman markaların aynı hacimden genelde daha çok güç ve tork alabildiklerini de unutmamak gerek. Tercih meselesi sonuçta. Almanya'da sürat kısıtlaması olmayan yollar bulunduğundan adamlar araçlarını buna göre üretiyor. Diğerlerinde zaten 130 km/s'in üzerine çıkmak yasak. Bu nedenle uçup kaçan karakterli modellere gerek duymuyorlar.

      Sil