16 Nisan 2014 Çarşamba

Infiniti Q70 ve QX80


Geçtiğimiz yıl modellerini yeniden isimlendirmeye başlayan Japon üretici Infiniti bu işleme devam ederken bazı araçlarını da makyajlıyor. Daha önce uzun aks mesafeli versiyonu tanıtılan M Serisi'ni Q70 olarak adlandıran firma QX80'iyse hafifçe rötuşlamış.

Makyajı daha çok önde yoğunlaşan otomobillerden Q70, farklı farları, ve yeni tamponuyla dikkat çekiyor. Bu parça üzerinde daha çok kromaj kullanılırken gündüz farları ve sis farları alt alta yerleştirilmiş.


Yan aynalarında farklı biçimli sinyallere yer verilen otomobilin stopları LED teknolojisine kavuşurken bagaj kapağında kullanılan krom parçalar da büyümüş. Arka tamponun uçlarına reflektör ekleyen Infiniti bu parçanın alt kısmını da daha sportif görünecek şekilde makyajlamış.

Makyajla birlikte farklı gövde renkleri de sunmaya başlayan otomobilin Q70L olarak adlandırılan versiyonunda 15 cm uzayan aks mesafesi sayesinde arka koltuk diz mesafesi bir üst sınıf seviyesine erişmiş.


Kaputu altında yenilik bulunmayan aracın 3.7 litre hacimli v6 motoru 330, 5.6 litre hacimli v8 motoruysa 420 beygir güç üretmeye devam ediyor. Tamamında 7 ileri vitesli otomatik şanzıman kullanılan Q70 ailesi hibrit bir motorla da alınabiliyor.

Otomobilin Avrupa'da satılacak olan versiyonlarındaysa Mercedes raflarından alınacak 2.1 litre hacimli turbo Diesel motor da kullanılacak. 170 beygir güç üretebilen ünite 400 Nm maksimum tork değerine sahip.


İsmi daha önce değiştirilmiş olan QX80 için daha zengin donanım sunan bir Limited versiyonu aileye eklenirken bu aracın da önünde dikkat çekici yenilikler bulunuyor. Daha bol kromaja sahip olan dev SUV yeni farlar ve rötuşlanmış panjurun yanında farklı bir ön tampona da sahip. Bu araçta da sis farlarının üzerine gündüz farlarını ekleyen Infiniti donanıma yeni renk ve jant seçenekleri de eklemiş.


İç mekanında yeni desen ve renklere sahip deri döşemelerle daha koyu renkli ahşap kaplamalar kullanmaya başlayan QX80 sadece 5.6 litre hacimli v8 motorla alınabiliyor. 400 beygir güç, 560 Nm tork üretebilen ünite 7 ileri vitesli otomatik şanzımanla, arkadan itişli veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabiliyor.

1 yorum: