11 Aralık 2011 Pazar

BMW 6 Serisi Gran Coupé


Hatırlayacağınız gibi Alman üretici BMW, konsept modelini sergilediği 6 Serisi Coupé'yi neredeyse hiç değişiklik yapmadan seri üretime almıştı. Aynı şeyi bu aracın dört kapılı versiyonu için de yapacağı tahmin edilen firma beklentileri boşa çıkarmadı ve Gran Coupé'yi konsept haline çok yakın bir tasarımla piyasaya sürdü.

Mercedes'in öncülüğünü yaptığı "4 kapılı coupé" segmentine yeni atılan BMW, Gran Coupé ile 2. nesil CLS Serisi ve Audi A7 Sportback ailesine rakip oluyor. Genel hatlarına bakıldığında iki kapılı modelin kapı sayısı ikiye katlanmış versiyonu olan otomobil 5.007 mm uzunluğa ve 2.968 mm aks mesafesine sahip. 460 litre hacimli bagajı 1.265 litreye kadar genişletilebilen araç bana sorarsanız şıklık konusunda Mercedes'in önüne geçmiş.


İç mekanında da beklendiği gibi büyük bir sürpriz olmayan Gran Coupé'nin ön paneli diğer 6 Serisi modellerinde de aynen kullanılıyor. Yeni döşeme ve konsol kaplaması renkleriyle müşterileri selamlayan araçta yeni döşeme desenleri ve malzemeler de kullanılmış. Tavanı renkli Alcantara ile kaplanabilen otomobilde konsol süsü olarak ahşap ve karbon fiber kullanılabildiği gibi seramik de bu alana uygulanabiliyor.

Arka koltuklarda 2+1 oturma düzeni uygulayan BMW, bu kısımda iki kişi için koltuk ısıtması ve klima sunarken kafalıkların sabit tasarımı geri görüşü olumsuz etkileyebilir.


İlk etapta 3 motor seçeneğine sahip olacak aracın bütün bu üniteleri turbo beslemeye sahip. 640i ve 640d Gran Coupé'de görev yapan 3 litre hacimli motorlardan benzinli olanı 320 beygir güç, 450 Nm tork üretebilirken Diesel motor 313 beygir güç, 630 Nm tork üretebiliyor. 5.4 saniyelik 0'dan 100 km/s'e ulaşma süresi ve 250 km/s'lik maksimum sürat her iki araç için de aynıyken ortalama tüketim değerlerinde Diesel'in benzinliye 7.7 litre/100 km'ye 5.5 litre/100 km üstünlük kurduğunu görüyoruz.

Şimdilik ailenin en güçlü versiyonu olan 650i'de görev yapan 4.4 litre hacimli motor çift turbo beslemeyle 450 beygir güç, 650 Nm tork üretebiliyor. Maksimum sürati 250 km/s'te sınırlandırılan araç 0'dan 100 km/s sürate 4.6 saniyede ulaşabilirken ortalama yakıt tüketim değeri 8.6 litre/100 km'ye kadar düşebiliyor.

Tamamı 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla sunulan otomobiller arkadan itişli olsalar da 650i modeli dört tekerlekten çekişli olarak da alınabiliyor. Bu şekilde tercih edildiğinde ortalama yakıt tüketim değeri 9.2 litre/100 km'ye çıkan modelin 0'dan 100 km/s süreye ulaşma süresiyse 4.5 saniyeye geriliyor.

8 yorum:

  1. olmuş, güzel olmuş. ama benim şahsi görüşüme göre bu sınıfın en karakter sahibi aracı 1. nesil mercedes-benz cls. darth vader dünyaya gelse araba yaptırsa 1. nesil cls olurdu :)

    YanıtlaSil
  2. Ben de ilk nesil CLS ailesini daha çok seviyordum şimdikine oranla. Yeni modeller arasındaysa Gran Coupé en şıkı derim.

    YanıtlaSil
  3. İster sövün ister kızın ama bir önceki nesle göre bmw'nin bütün araçları berbat görünüyor.

    YanıtlaSil
  4. Zevkler ve renkler... Ben de Bangle dönemi BMW modellerinin hiçbirini beğenemedim.

    YanıtlaSil
  5. Bu aracin ntv de reklamini gordum gun icinde, bence bu aracin hedef kitlesi turkiyede sayica cok az, yeni 3 serisi veya 5 serisinin reklamini hic hatirlamiyorum ama 6gc nin reklaminin yayinlanmasina sasirdim

    YanıtlaSil
  6. biraz karaktersizleşmiş gibi dış dizayn. ilk serinin havası yok sanki. ama yine de kendimi zencilere teslim ederim bir tur atmak için.

    YanıtlaSil
  7. beyaz-kahve döşemeler mükemmel... bmw iç mekandan anlıyor. bildik audi soğukluğundaki a7 ve yeni nesil hayvani cls ile kıyaslandığında lider gibi görünüyor. tabii bir panamera var, o başka.
    mercedes-benz'i esefle kınıyorum. cls gibi bir tasarım harikası ancak bu kadar rezil edilebilirdi.
    bu arada bangle sevmemene kırıldım aga. adam bir tasarım harikası.

    YanıtlaSil
  8. Bangle'ın çizgilerini kaldırabilen araçlar olduğu gibi kaldıramayanlar da olduğunu düşünüyorum. Örneğin Fiat Coupé'de çok güzel duran çizgiler 5 ve 6 Serisi BMW modellerinde yeterince "Ağır" durmuyor bence.

    YanıtlaSil