22 Kasım 2011 Salı

Abarth 595 Turismo ve Competizione


Abarth, Fiat 500 temelleri üzerine geliştirdği modellere yenilerini ekliyor. 595 Turismo ve Competizione kardeşler yüksek performansı düşük yakıt tüketimiyle birleştirirken bu işi çok şık bir şekilde yapmayı beceriyor.

Çift renkli gövde boyasına sahip olduğundan hemen tanınabilen Turismo'nun 17 inç çaplı jantlarının göbek korumaları, fren kaliperleri gibi kırmızı renge boyanmış. Abarth ve Turismo logolarına sahip olan otomobilin iç mekanı da bir başka şık.


Sabit kafalıklara sahip kırmızı ve siyah deri kaplı ön koltukları hem yan hem de baldır desteği konusunda başarılı bir yapıya sahipken görünümleri de oldukça şık. Ön paneli pütürlü malzemeyle kaplanan aracın pedal seti alüminyumdan üretilmiş.

6 ileri vitesli yarı otomatik şanzımanla donatılan aracın vitesleri, direksiyon simidi arkasında yer alan kulakçıklar kullanılarak değiştirilebiliyor.


Competizione isimli modeli daha da sportif sürüşlere yönelik tasarlanan 595'in bu versiyonunda hafifletilmiş 17 inç çaplı jantlar, güçlendirilmiş fren ve süspansiyon sistemleri dikkat çekiyor. Gövdesi ve jantları füme renkli olan otomobilin fren kaliperleri de sarı renkli.


Hem iç hem de dışında Competizione logolarıyla kimliğini belli eden otomobilin iç mekanında Sabelt marka yarış koltukları daha da yüksek yan destekleri ve şıklıklarıyla göz kamaştırıyor. Pedal seti, vites kolu gibi alüminyumdan üretilen aracın tavanı da, Turismo'da olduğu gibi siyah renkli kumaşla kaplanmış.

Her iki araçta da görev yapan 1.4 litre hacimli motor turbo besleme yardımıyla 160 beygir güç, 230 Nm tork üretebilirken Turismo'da yarı otomatik, Competizione'deyse 5 ileri vitesli manuel şanzımanla eşleştirilmiş.

5 yorum:

  1. tr'ye gelmez, sanmıorum. abarth yok sanırım burda, ben hiç görmedim. peki avrupa fiyatları nasıl bu güzel oyuncukların Onur Bey? ben şahsen 2sini de beğendim, peki sizin şahsi görüşünüz nedir?

    YanıtlayınSil
  2. Abarth, satıldığı ülkelerde ayrı satış ve servis ağı istediği için getirilmiyor Türkiye'ye. Gerçekten yazık. Benzer güç ve büyüklükteki diğer araçlardan çok daha fazla satabileceğine eminim.

    Bu ikisinin fiyatları belli değil ama standart Abarth 500 18.000 Euro'nun biraz üzerinden başlayan fiyatlarla satılıyor. Esseesse kiti ve diğer birkaç aksesuarla fiyat rahatça 25.000 Euro'yu buluyor.

    Bu arada bu ikiliden ikincisini daha çok beğendim ben de.

    YanıtlayınSil
  3. evet sade füme daha hoş duruyor, zaten sizi az çok öğrendin, dış görünümde sadeliği seviyorsunuz :) peki tahmini bir 25.000 euro bu tip cidden kücük bir araba için fazla değil mi? mazda 3 exlusive 2.2 diesel alınıyor 24.000 küsür bir şeye yanlış bilmiyorsam? o civarda bir şey idi fiyatı son baktığımda.

    YanıtlayınSil
  4. bi arabanin 100 tane versiyonu olmaz ki arkadas:) kafa karistiriyorlar. takip edilemiyor artik.

    YanıtlayınSil
  5. Fiat 500 ailesi zaten pahalı bir otomobil. Aynı motora sahip Punto alınabiliyor 500'e verilen parayla. Abarth, daha da özel otomobiller haline getirince fiyatlar da uçuyor. Aynı fiyata daha güçlü ve büyük otomobiller var ama zaten bu aracın hedef kitlesi Diesel motorlu bir Mazda almayı pek düşünmez.

    YanıtlayınSil