24 Şubat 2010 Çarşamba

Alfa Romeo MiTo


Alfa Romeo, 2010 Cenevre otomobil fuarında MiTo modelinin TCT (Twin-Clutch Transmission) adlı çift kavramalı yarı otomatik şanzımanla donatılmış versiyonunu sergileyeceğini duyurdu.

135 beygir güç, 230 Nm tork üretebilen 1.4 litre hacimli, turbo beslemeli motorla birlikte sunulacak olan 6 ileri vitesli şanzıman Start&Stop sistemine de sahip. Bu motorla maksimum 208 km/s sürate ulaşabilen otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması da 8.2 saniye sürüyor.

Diğer MiTo modellerinde bulunan ve aracın sürüş karakterini kontrol etmeye yarayan DNA sistemine de sahip olan araçta direksiyon arkasında vites değiştirmeye yarayan kulakçıklar bulunacak.

Bu şanzımanla birlikte MiTo modellerinde Blue&Me-TomTom adlı entegre navigasyon sisteminin de tanıtılacağı açıklandı.

4 yorum:

  1. 120hp t-jetlerin torku 206nm'ydi...

    135 multiairler en az 220 nm olur diye düşümüyordum.

    umarım bu 6 ileri ddct şanzıman fiat modellerinde de hemen kullanılır...

    YanıtlaSil
  2. Evet 135 beygir gücündeki versiyonun torku biraz düşük kaldı. 155 beygire geçince 230 Nm tork sunuyorlar MiTo motorları.

    Ben, asıl şehir trafiği için tam otomatik bir şanzıman bekliyordum Alfa'dan ama yarı otomatik de hiç yoktan iyidir diye düşünüyorum.

    Bu şanzımanın Fiat modellerinde de kullanılması mümkün. Zaten 500c Abarth yarı otomatik şanzımanla birlikte tanıtılacak bu sene Cenevre'de.

    YanıtlaSil
  3. 6 aydır 155 hp Mito Distinctive kullanıyorum. Dur kalk ile bile Tem'de Etiler sapağındaki yokuşu birinci viteste çıkmak nasip olmuyor, hemen 2yi, 3'ü istiyor. Önümdeki arkamdaki arabalar yırtınırken ben 2., 3. viteste 2500 devirde düz yol gibi kullanıyorum. Üstelik Dynamic moda geçirmeden. Sadece 4. vites aralığını çok geniş tutmuşlar, 3. viteste 4000 deviri bulmadan geçersen biraz boğuluyor. Normal modda bu küçük ayrıntıya dikkat ederseniz 3500-4000 devirde vites değiştirerek bile piyasada kendi fiyat gamındaki tüm araçları geride bırakabiliyorsunuz.

    Dynamic'den bahsetmiyorum bile...

    Aracın tek dezavantajı kesinlikle tümseğe çukura gelmemesi. Sert süspansiyon, tekerde düşük yanak İstanbul'daki her çukuru adama ezberletiyor.

    YanıtlaSil
  4. Evet arkadaşlar bu şanzımanın yeni ismi ve motorun yeni teknik verileri açıklandı. Haberi ona göre güncelledim.

    YanıtlaSil