Lanzante, ilginç isimli bir otomobille karşımızda. Aslında McLaren F1'i günümüze taşımayı hedefleyen model eski McLaren tasarımcılarının bir eseri. Temellerinde de bu markanın platformunu kullanan araç, 1995 yılında LeMans'ı kazanan 59 numaralı McLaren F1'i isminde anmayı başarıyor.
Ana hatları güncel McLaren modellerine benzese de özellikle ön bölümde daha sade bir tasarım anlayışıyla karşımıza çıkan otomobilin sivri burun yapısı altında büyük bir splitter bulunuyor. Kaputta hava çıkışı bulunmaması da burayı sadeleştirmiş. Jant tasarımlarıysa McLaren modellerinden tanıdık. Yan aynaların A sütununun üst bölümüne alınmasıysa bizi 80'li yıllara ışınlıyor.
Tavanın ortasına kadar uzanan kapılarının üst bölümü cam olan otomobilin yan yüzeylerinde de derin hava geçişleri yer alıyor. Seviye ayarlı spoiler ve parantez biçimli ince LED stoplar yine örnek alınan markaya benzeyen detaylardan. Merkezi egzoz çıkışı ve büyük difüzör çıkışı da arka kısmın dikkat çekenleri arasında.
İç mekan detayları henüz paylaşılmayan otomobilin kabininde üç koltuk olması ve merkezi sürüş pozisyonu da F1'e yapılan göndermeler arasında. Bu arada Inconel egzoz sistemi, hafifletilmiş jantlar ve altın ısı kalkanı gibi malzemelerle yapılan 20 kg'lık hafifletme sonrasında ağırlığın 1.250 kg civarına çekilmesi planlanıyor.
Motorunu da İngiliz markanın raflarından alan 95-59'un 4 litre hacimli, çift turbo beslemeli V8 motoru 862 beygir güç, 880 Nm tork üretebiliyor. Arkadan itişli otomobilin şanzımanıysa 7 ileri vitesli, çift kavramalı bir yarı otomatik ünite. 4.574 mm boya sahip olan aracın aks mesfesi 2.670 mm olarak açıklanırken yakıt deposu kapasitesi 75 litre.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder