19 Temmuz 2025 Cumartesi

Mazda CX-5


Mazda'nın global pazarlarda en çok satılan SUV modeli CX-5 yeni nesline kavuştu. Tipik bir Mazda olarak iç ve dış tasarımı çok öne çıkmayan yeni modelin kaputu altında daha da az gelişme bulunuyor. Çok fark edilmiyor olsa da otomobilin boyutlarında da önemli artış yaşanmış.

Sanki makyajlanmış gibi duran otomobilde ince yapılı LED farların panjurun yanlarına doğru uzadığı görülüyor. Panjur daha 3 boyutlu bir görünüme kavuşurken ön tampon da daha sportif görünüyor. Siyah renkli jantlar, yine bu renkte sunulan yan aynalar, hemzemin tavan rayları, çamurluk ve kapı altı korumalarıyla uyumlu.

Arka bölümü biraz daha köşeli hale gelen otomobilde spoiler kullanımı devam ederken bu bölümde tamponun büyük kısmı siyah renkli sunuluyor. LED stoplar BMW modellerine göz kırpan tasarımlarıyla öne çıkarken aralarında yer alan boşlukta marka logosu yerine Mazda yazıyor olması öne çıkıyor. Aracın boyu 114 mm, eni 13 mm, aks mesafesiyse 76 mm uzamış.

Aynı detayı direksiyon göbeğinde de görmek mümkün. Bu bölümde birçok kumandanın dokunmatik ekrana gömülmesi nedeniyle daha sade bir tasarım sunulurken bu ekranın, şu ana kadar bir Mazda modelinde sunulan en büyük ünite olduğu belirtiliyor. Vites kolu, açık renkli deri döşeme opsiyonu ve açılabilir cam tavan korunan donanımlar arasında. Gösterge paneli de artık dijital.

Kaput altındaysa hayallerin biraz kırıldığı söylenebilir. İlk etapta 2.5 litre hacimli, atmosferik emişli motorla sunulacak olan CX-5, 190 beygir güç, 250 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi standart. Aynı ünitenin 24 Volt hafif hibrit yardımcılı seçeneğiyse sadece 141 beygir güç, 238 Nm tork üretebiliyor. Bu araç iki veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabiliyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder