18 Şubat 2019 Pazartesi

DS X E-Tense


Bugün, tanıtımının üzerinden neredeyse bir yıl geçmiş olmasına rağmen hakkında yazmaya bir türlü başlayamadığım bir otomobil hakkında yazmak istiyorum. Bu araç, DS'in farklı konsepti X E-Tense'tan başkası değil.

Otomobilin en ilginç yanı şüphesiz asimetrik bir tasarıma sahip olması. Önden bakıldığında sola yanaştırıldığı görülen panjur sağ tarafta geniş bir hava girişi bırakırken ince yapılı LED aydınlatmalar her iki tarafta da yer alıyor.


Dev jantlara sahip olan otomobilin sol bölümünde yer alan sürücü kabininin üzeri açık ve içeriye, yukarıya doğru açılan bir kapı yardımıyla giriliyor. Genel olarak köşeli hatlara sahip olan modelin yolcu bölümü sağda bulunuyor ve üst kısmı camdan oluşan bu kısmın da kapısı martı kanat tarzında yukarıya doğru açılıyor.


Karbon fiber şasiye sahip olan konseptin arka bölümü de asimetrik görünüme devam etmiş. Ön tarafın aksine arkada dar olan bölüm sağa kaymış. Önde farların birbirine geçmiş şekli de arkada stoplarda devam ettirilmiş. Arka bölümde difüzör de unutulmamış.


Kokpitte U biçimli bir direksiyon simidine sahip olduğu görülen aracın dikey yerleşime sahip gösterge paneli büyük bir kristalden oluşuyor. Güncel DS modellerinde de görev yapan metal düğmeler bazı fonksiyonları kumanda ederken deri döşeme ve karbon fiber parçaların varlığı da gözlerden kaçmıyor.


Elektrikli bir otomobil olan DS X E-Tense'ın ön tekerlekleri içerisinde birer elektrik motoru bulunuyor. Yol modu devredeyken toplam 540 beygir güç üretebilen ikili yarış modunda maksimum gücü 1.360 beygire yükseltiyor.

1 yorum:

  1. Geleceğin otomobilleri artık elektrikli olacak. DS'nin bu süper elektrikli arabası çok güzel. Ancak Türkiye'de satışa çıkabileceğini sanmıyorum

    YanıtlaSil