12 Mart 2016 Cumartesi
Peugeot 208 1.6 e-HDi ETG6 Active
Peugeot testleri devam ediyor. Şimdi sırada Fransız markanın B segmentinde yer alan temsilcisi 208 var. 2011 yılının sonlarına doğru yüzünü gösteren 208 tahmin edilebileceği gibi 207'nin yerine piyasaya çıktı. Üç ve beş kapılı gövde seçeneklerine sahip olan hatchback 2015 yılı başında küçük bir makyaj operasyonu geçirdi.
Hem tasarım hem de araçların hafifletilme trendi olarak bakıldığında Fransız marka için önemli bir otomobil olarak karşımıza çıkan 208'in bütün motor seçenekleri 1.6 litre barajının altında kalan hacimlere sahip. Türkiye'de bile beş motor ve yine beş şanzıman seçeneğiyle satışta olan otomobilin testime konuk olan seçeneğinde 1.6 litre hacimli turbo Diesel motor ve 6 ileri vitesli, yarı otomatik şanzıman görev yapıyordu.
Dış Mekan
Gövde tasarımı, Peugeot'nun yeni nesil modellerine örnek olan 208 bu nedenle önemli bir araç. 207'den çok daha tok bir görünüm sunan otomobilin ilginç olan yanıysa, bu büyüme çağında yerini aldığı modelden küçük olması. 3.973 mm boya sahip olan aracın eni 1.829, yüksekliği 1.460, aks mesafesiyse 2.538 mm olarak açıklanıyor.
Daha ilk bakışta mat gövde rengiyle sürpriz yaşatan küçük Peugeot'nun bu donanımı sunması kişiselleştirilebilirliği artırıyor. Premium markalarda yine premium ücretlere satılan bu opsiyon gövde hatlarını daha iyi belli ediyor. Kromajlı yan aynalar ve kapı kolları da 208'e farklı bir hava katıyor.
Ön çamurluklara doğru sokulan büyük farlarının üst bölümü LED gündüz aydınlatmalarına ayrılan 208'in ön panjuru, hava girişiyle birlikte tampona entegre edilmiş. Eğik bir kaputa sahip olan otomobilin makyajı, far iç tasarımı ve tamponun şeklinin değişmesinden oluşmuş. Cam tavanın arka bölümünde kullanılan çizgilerle önünde bulunan metal şeridin tasarımı da birbiriyle uyumlu.
15 inç çaplı jantlar 7 kollu tasarıma sahipken yan aynalar üzerine sinyaller konumlandırılmış. Geniş ön kapı camlarına kelebek camlar da ekleyen Peugeot standart görünümlü radyo antenini arkaya konumlamış. Şık LED stoplarıyla arkada da hoş bir görünüm sunan küçük hatchback şişkin tamponu ortasına eklenmiş tek bir sis farına sahip. Bagaj kapağı üzerinde spoiler kullanılmazken arka tampon alt bölümü siyah renkte bırakılmış.
İç Mekan
Yaşam alanı tasarımı konusunda da Peugeot'nun yeni yüzünü yansıtan 208'in bütün kapılarında geniş sayılabilecek cepler kullanılmış olması olumlu. Camlar ve yan aynaların kumanda düğmeleri sürücü kapısına eklenirken metal görünümlü kapı kolları ve piyano siyahı kapı tutamakları bu bölümü renklendirmiş.
Markanın küçük direksiyon simidi üzerinden görülen gösterge paneli konseptine geçtiği araç olan 208 tasarım konusunda Fransız üreticilerin hala orijinal fikirleri olduğunu gösteriyor. Park sensörü, ESP ve far yükseklik ayar düğmeleri sürücünün soluna yerleştirilirken deri direksiyon simidinin üzerinde görülebilen düğmelere, arkada vites değiştirme kulakçıkları, hız sabitleme ve sınırlandırma kumandaları ve ses sistemi ayar mekanizması katılıyor.
Sade görünümlü bir orta konsola sahip olan otomobilin bu bölümünde, en üste dokunmatik bir ekran yerleştirilirken daha aşağıda yatay havalandırma ızgaraları ve bu sistemin dairesel kumanda düğmeleri görülebiliyor. En alt kısımdaysa biri büyük diğeriyse çok daha küçük iki kapaksız göz, 12 Volt soket ve USB ile Aux girişleri bulunuyor. Kokpitin diğer parçalarında olduğu gibi kromajlı vites topuzunu da 2008 ile paylaşan 208'in vites konsolunda el freni kolu ve katlanabilir kol dayanağı da yer alıyor. Dayanağın altında ince olsa da bir göz bulunuyor.
Arka koltuklarda üç kişi için kafalık sunan 208'in yandan LED aydınlatmalı panoramik cam tavanı bu bölümü daha da aydınlık hale getirirken katlanabilir kol dayanağının bulunmaması eksiklik olarak görülebilir. 285 litre hacimli bagajın bu hacmi, arka koltuk sırtlıkları katlanarak 1.076 litreye yükseltilebiliyor.
Konfor
B segmentinde yer alan otomobillerde genelde yumuşak süspansiyon sistemleri kullanılmadığından 208'in tatlı-sert sistemi sürpriz olmuyor. Bunun yanında 185/65-15 ölçülerine sahip geniş yanaklı lastikler sürüş konforunu başarılı bir şekilde sağlayabiliyor. Çukur geçişlerinde süspansiyon sisteminin sertliği hissedilse de lastiklerin darbe emiş kabiliyetleri konforun çok azalmasını engelleyebilmiş.
Son yıllarda test ettiğim Peugeot modellerinin tamamında olduğu gibi lastik sesi izolasyonu başarılı olan otomobilin rüzgar sesi izolasyonuysa segment ortalamalarında. İlk 208 testimde eleştirdiğim iç mekana alınan motor sesi seviyesiyse bu araçta çok daha düşük. Bunun asıl nedeniyse zaten çok gürültülü olmayan turbo Diesel motorun çok daha az devir çevirmesi.
Ön bölümde yer konusunda sıkıntı yaşatmayan 208'in arka koltuklarında bu segment için makul diz mesafesi sunulurken baş mesafesi biraz daha iyi olabilirdi.
Diesel 208 seçenekleri arasında en üst donanım paketine sahip olan test aracında elektrikli cam ve aynalar, panoramik cam tavan, manuel ayalı klima, dokunmatik ekrana sahip bilgi ekranı, yol bilgisayarı, direksiyondan kumanda edilebilen ses sistemi, hız sınırlama ve sabitleme sistemi, Bluetooth bağlantısı, USB ve Aux girişleri, ön kol dayanağı, arka park sensörü, yokuş kalkış yardımcısı ve geri görüş kamerası bulunuyordu.
208'in en büyük konfor donanımlarından birisi de yarı otomatik şanzımanı. Günümüzde çoğunlukla çift kavramalı üniteler kullanımda olsa da tek kavramalı bir şanzımanla donatılan test aracı akan trafikte rahatsızlık vermese de sistemin yapısı gereği karşılaşılan yavaşlık ve düşük süratlerde silkeleme hissedilebiliyor.
6 ileri vitese sahip olan şanzımanın yoğun trafikte tepkilerini beğenmeyenler, turbo beslemeli, benzinli, 1.2 litre hacimli ve daha güçlü bir motorla sunulan 6 ileri vitesli, tam otomatik üniteyi tercih edebilir.
Sürüş
Hafif sert süspansiyon sistemi sayesinde özellikle yüksek süratlerde yola iyi oluran 208'in direksiyon tepkileri başarılı olsa da elektro hidrolik ünitelerin tipik hissizliği bu otomobilde de karşımıza çıkıyor. Bunun yanında küçük direksiyon simidi sayesinde hakimiyet hissi diğer benzer araçlarda olduğundan daha başarılı. Şehir trafiği için hazırlanan aracın direksiyonu oldukça yumuşak.
6 ileri vitesli yarı otomatik şanzımanın yavaş değişimlerini manuel olarak da kumanda edebilmek sportif sürüş hissini biraz daha artırıyor. Bu işlem hem vites kolu hem de direksiyon simidi arkasına yerleştirilen kulakçıklar kullanılarak gerçekleştirilebiliyor.
1.6 litre hacimli turbo Diesel motora sahip olan otomobil 92 beygir güç, 230 Nm tork üretebiliyor. 4 silindirli motor 1.090 kg gibi hafif sayılabilecek olan kasayı hareket ettirmekte zorlanmıyor. 0'dan 100 km/s sürate 11.8 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 183 km/s.
90 km/s altında tutulan süratlerde ve akan trafikte ortalama yakıt tüketim değeri 4.5 litre/100 km seviyesine indirilebilen aracı otoyol süratlerine ayak uyduracak şekilde kullanmaksa bu tüketimi artırıyor. Test genelinde ortalama tüketim 5.7 litre/100 km olarak gerçekleşti.
Fiyat/Donanım
GTI'ı da sayarsak Peugeot 208'in Türkiye'de beş motor, beş şanzıman ve yine beş donanım seviyesi bulunuyor. En düşük güce sahip olan 1.2 litre hacimli benzinli motor Access donanım paketiyle kampanyada 47.950 TL'ye alınabilirken turbo Diesel modellerin giriş fiyatı 56.950 TL. Active donanım paketiyle fiyat 59.950 TL olurken ETG6 şanzıman ve Start&Stop sistemiyle istenen bedel 65.950 TL oluyor.
Standart donanımında elektrikli cam ve aynalar, yokuş kalkış yardımcısı, klima, hız sabitleme ve sınırlandırma sistemi, yol bilgisayarı, dokunmatik ekrandan kumanda edilebilen araç fonksiyonları, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, katlanabilen ön kol dayanağı, manuel ayarlı klima, USB ve Aux girişleri sunan, Bluetooth bağlantılı ses sistemi, Start&Stop, ESP, ön ve yan hava yastıkları, deri kaplı direksiyon simidi, manuel kumanda alabilen, tek kavramalı, yarı otomatik şanzıman, arka park sensörleri, LED gündüz aydınlatması ve sis farları bulunan test aracının opsiyonel donanımlarıysa 794 TL karşılığında sunulan 15 inç çaplı alaşım jantlar, 1.243 TL değerinde mat gövde rengi ve 2.876 TL değerinde olan Sky Pack (Panoramik cam tavan, Mirror Screen ve Wi-Fi özellikleriyle geri görüş kamerası)
Sonuç
Konu küçük hatchback modeller olduğunda Fransız üreticilerin olaya hakimiyetleri dikkat çekici. Yerini aldığı modelden küçük olsa da bunu hissettirmeyen 208'in Peugeot ürün gamında önemi büyük. Markanın güncel tasarım anlayışını uygulayan ilk otomobil olan 208'in makyajla birlikte çok değişmemesi de taze görünümünün hala korunuyor olmasından ileri geliyor.
Değişkenlik ve donanım konusunda sahibini üzmeyen otomobilin mat gövde rengi gibi bir opsiyon sunması da olumlu. Turbo Diesel motor ve yarı otomatik şanzımanın birleşimi, daha önce test ettiğim 208 modelinden çok daha düşük tüketim, daha yüksek performans ve daha konforlu yolculuklar olarak geri döndüğünden kesinlikle düşünülmesi gereken bir ikili.
Fotoğraflar
Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
B sınıfı araç 70.000 lira, gerçekten akıl alır gibi değil.
YanıtlaSilTürkiye'de mantık aramayalım lütfen.
SilAyrıca şu motorla 1.2 de ki tam otomatik şanzımanı da sunsalarmış ya. Bi yarı otomatik hastalığıdır ki aldı başını gidiyor.
What about reliability?
YanıtlaSilOnun görmek için uzun süre kullanmak lazım.
SilBir zamanlar auto show 100000 km testleri yapardı. Hala varmı öyle testler yapan?
SilBazı dergiler arada yapıyorlar hala.
Sil