26 Ekim 2015 Pazartesi

Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Elite Plus 4X4 DCT


Ve işte Eylül ayında yapılan basın lansmanını sizlere ilettiğim Hyundai Tucson. Bir ay önce Bodrum'un köy yollarında sürme fırsatı bulduğum otomobil şimdi de İstanbul'un kalabalık sokaklarında benimle. Daha çok bozuk yollarda yaptığım ilk incelemenin ardından Tucson'un en çok kullanılacağı yer olan asfalta dönmesi potansiyel müşteriler için de daha doğru bilgi verilmesini sağladı.

İlk nesil örnekleri 2004 yılında yollara çıkan Tucson ufak tefek değişikliklerle 2009 yılının sonlarına kadar üretildi. 2010 model yılından itibaren bizlerle olan ikinci nesil araçlar Avrupa'ya ix35 ismiyle gelirken bu otomobilin de ömrü 2015 yılına kadar oldu. 2015 yılının Şubat ayında tanıtılan üçüncü nesil Tucson, 9-10 Eylül tarihlerinde Bodrum'da yapılan lansmanla Türkiye basınına tanıtılmıştı.


Dış Mekan


Avrupa'da isminin değiştirilmesi çok yerinde bir hareket olan Tucson bir önceki modelden çok farklı bir görünüşe sahip. Daha köşeli ve güçlü görünüm daha ilk bakışta değişimi işaret ediyor. Tek parça altıgen ön panjur, inceltilen farlar, tampona sis farlarıyla birlikte eklenen ince LED aydınlatmalar ve metalik renkli alt koruma dikkatlerden kaçmazken yan bölümde 19 inç çaplı jantlar, şişkin çamurluklar, bu çamurlukları hem üst hem de alttan birbirine bağlayan detaylar tasarıma dinamizm getirmiş.

Ön tamponun altından başlayan, çamurluklar ve kapıların altını kaplayıp arka tamponun altında son bulan siyah plastik bölüm gövdeyi çizilmelere karşı korurken arka tamponun altında da metalik renkli büyük bir koruma mevcut. Arkadan da güçlü görünen araçta köpekbalığı yüzgeci şeklinde tasarlanmış radyo anteni, yanlara doğru uzayan spoiler, ince uzun LED stoplar ve tamponun üst köşelerine yerleştirilen sis farları dikkat çekerken çift egzoz çıkışının köşeli tasarımı Tucson'un genel görünümüne uyumlu.

4.475 mm boya, 1.850 mm genişliğe ve 1.660 mm yüksekliğe sahip olan Tucson, yerini aldığı ix35'ten daha uzun ve daha geniş olsa da daha alçak bir yapıya sahip. Ayrıca aks mesafesi de 2.670 mm ile 30 mm daha uzun.


İç Mekan


Tucson'un gelişimi iç mekanda da kendisini göstermiş. Dört kapısında da ortalama boyutlarda cepler sunan otomobil bu bölümlerde küçük pet şişeler için bölmelere de sahip. Mat metal görünümlü kapı kolları ve cam açma düğmeleri her kapıda yer alırken sürücü bölümünde dört cam, yan ayna ve merkezi kilit kumandaları da bulunuyor.

Ön panelde yer alan bütün havalandırma çıkışları dik yerleştirilen Tucson'un üç kollu ve çok fonksiyonlu direksiyon simidinin solunda gösterge paneli aydınlatma, kör nokta uyarısı, şeritte kalma asistanı ve ESP düğmeleri görülebiliyor. Güncel Hyundai modellerinde kullanılan sade gösterge tablosuna sahip olan Tucson'da motor suyu sıcaklığı ve yakıt miktarı, diğer iki gösterge içerisine analog şekilde yerleştirilmiş. Ortada yer alan bilgi ekranıysa renkli.

Direksiyon simidinin sağında motor çalıştırma düğmesi bulunurken orta konsolda dokunmatik ekran, bu ekranın kısayol tuşları, çift bölgeli tam otomatik havalandırma sisteminin kumandaları, çakmak, 12 Volt soket, Aux ve USB girişleriyle kapaksız eşya gözü altalta yerleştirilmiş.

Şık vites topuzunun etrafında bir çift bardaklık, bir kapaksız göz ve içerisinde elektronik park freni, sürüş modu, auto hold fonksiyonu, park pilotu, yokuş iniş asistanı, sürekli dört tekerlekten çekiş modu ve otomatik park yardımcısının kumanda elemanları dizilmiş. Ön kol dayanağının altında hem büyük bir göz hem de ileri geri kaydırılabilir çekmece bulunuyor. Ön yolcunun sol bacağının yanına eklenen kağıt gözü de iç dikiz aynası üzerinde yer alan gözlük kabı gibi kullanışlı bir detay.

Arka koltuklar için havalandırma ızgaraları sunan Tucson'da bu bölüme özel koltuk ısıtmalarının kumanda düğmeleri kapılara yerleştirilmiş. İç mekanda LED aydınlatmalar kullanan Hyundai açılabilir panoramik cam tavanıyla da genişlik hissini bir adım ileriye taşımış.

Zemininin yan bölümlerinde kapaklı gözler yer alan bagajı 488 litre hacim sunan Tucson'un arka koltuk sırtlıkları dikleştirilerek bu hacim 513 litreye ulaşabiliyor. Sırtlıklar katlandığındaysa 1.503 litre hacim kullanıma sunuluyor. Bu bölümde de bir 12 Volt soket sunulması olumlu.


Konfor


SUV satın alan müşterilerin belli bir konfor seviyesi arzuladıkları malum. C segmenti boyutlarında da değişmeyen bu gerçeğin farkında olan Hyundai aracın kullanımını kolaylaştıracak birçok donanımı Tucson'a eklemiş. Geniş oturma yüzeyli koltukları sayesinde ortalama sertlikteki süspansiyon sistemi ve 245/45-19 ölçülerindeki lastiklerinin ememediği darbeleri yolcularına aktarmayan otomobil izolasyon konusunda da ix35'in önünde.

Yol sesini izole etme konusunda başarılı iş çıkaran Hyundai motor sesi sönümlemesinde bence olması gerekenden daha başarılı. Öyle ki, dinamik sürüşlerde vites küçültürken motorun neler yaptığı sadece devir saatinden görülebiliyor. Rüzgar sesi konusundaysa diğer ikilide yakalanan başarı tekrarlanmamış. İç mekan genişliği ve özellikle arka koltuklarda sunulan diz ve baş mesafesi konusunda sınıf standartlarının biraz üzerinde yer alan Tucson'un arka koltuklarında sırtlık diklik ayarı olmasıysa bir artı.

Siyah renkli iç mekanın kasveti, açılabilir panoramik cam tavan sayesinde biraz dağılsa da asıl ferahlık açık renkli döşeme seçildiğinde yaşanıyor. Hatırlayacağınız gibi lansman sırasında sürme şansım olan araçta bu tip döşemeler bulunuyordu. Bu ikilin ortasını arayan müşteriler için Hyundai, ücretsiz opsiyon olarak kırmızı renkli deri döşemeler de sunmakta. 

Zengin konfor donanımına sahip olan test aracında elektrikli cam ve yan aynalar, elektrokrom iç ayna, yol bilgisayarı, navigasyon sistemi, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, deri döşeme, elektrikli sürücü koltuğu, ısıtma sistemine sahip ön ve arka koltuklar, açılabilir panoramik cam tavan, ısıtmalı direksiyon simidi, yağmur ve far sensörleri, hız sabitmele ve sınırlandırma sistemleri, tam otomatik çift bölgeli havalandırma sistemi, arka koltuk havalandırma çıkışları, yokuş iniş ve kalkış yardımcıları, sertlik ayarlı direksiyon sistemi, Bluetooth bağlantılı ses sistemi, bi-LED farlar, anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi, ön ve arka park sensörleriyle geri görüş kamerası bulunuyordu.

Tucson'un donanımında yer alan 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımansa araca, daha önce test ettiğim i30 CW modelinde olduğundan daha iyi uyum sağlamış. Gaz pedalına verdiği gecikmeli cevap hala bizimle olsa da geçişlerin sarsıntısızlığı, bu tip şanzıman geliştiren firmalara örnek olacak cinsten.


Sürüş


Dış görünümü bu kadar dinamik olan bir araçtan sportiflik beklemek de yanlış olmaz. Bu noktada devreye giren süspansiyon sistemi ve ince yanaklara sahip lastikler yüksek süratlerde aracın stabilitesini korurken düşük süratlerde yardıma dört tekerlekten çekiş sistemi de yetişiyor. Özellikle kaygan zeminde dört tekerlekten çekiş sisteminin yararı ortaya çıkarken spor sürüş modunda bu tip yollarda sürüş yapmak keyif haline geliyor.

Normal kullanımda önden çekişli olan Tucson gerek duyduğu hallerde gücün %50'sini arka aksa aktarabiliyor. Vites kolunun gerisinde sunulan orta diferansiyel kilidi düğmesi yardımıyla kilitlenebilen diferansiyel 40 km/s sürate kadar aracın gücünü akslar arasında eşit olarak paylaştırabiliyor. Bu süratin üzerindeyse baştaki duruma geri dönülüyor.

Direksiyon sistemi yumuşak olan aracın sport modunda yaşanan sertleşme aslında her durumda kullanmak için ideal fakat bu modda şanzımanın daha geç vites değiştirmesi yakıt tüketimini artıracaktır. Yere sabitlenen gaz pedalıyla dozlama daha kolay ayarlanabilirken fren sistemi de, aracın 1.700 kg civarında gezinen boş ağırlığıyla başa çıkmakta zorlanmıyor.

Dinamik sürüş sırasında direksiyon arkasında vites değiştirme kulakçıkları aransa da bu işin vites kolundan da yapılabiliyor olması olumlu. Otomatik kullanımdayken gaz pedalı tepkilerine geç cevap veren şanzıman manuel kullanımda bu durumun önüne geçerek daha sportif bir hale bürünüyor.

Kaputu altında turbo beslmeye sahip, 1.6 litre hacimli, 177 beygir güç, 265 Nm tork üretebilen benzinli bir motor bulunan Tucson, Hyundai tarafından geliştirilen 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla donatılmış. Bu kombinasyonla 0'dan 100 km/s sürate 9.1 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati de 201 km/s olarak açıklanıyor.

Yüksek boş ağırlık, dört tekerlekten çekiş sistemi ve otomatik şanzıman gibi özelliklerin birleşimiyse intikamı yakıt istasyonunda alıyor. Sabit süratli otoyol sürüşlerinde 7 litre/100 km seviyesine indirilebilen tüketim test boyunca 9.9 litre/100 km seviyesindeydi. Bu seviye, lansman sırasında ulaştığım değerin altında.


Fiyat/Donanım


Yeni Tucson Türkiye'ye üç farklı motor ve yine üç şanzıman seçeneğiyle ithal ediliyor. Giriş modelinde 1.6 litre hacimli benzinli motorun atmosferik emişli versiyonu görev yaparken bu ünite 6 ileri vitesli manuel şanzıman ve önden çekiş sistemiyle eşleştirilmiş. 79.900 TL'den başlayan fiyata sahip olan bu seçeneğe 5.100 TL karşılığında 6 ileri vitesli tam otomatik şanzıman eklenebiliyor.

Turbo beslemeye sahip benzinli motor, önden çekiş sistemi ve manuel şanzımanla donatılan versiyona 86.500 TL fiyat biçilirken sadece DCT şanzımanla birlikte sunulan dört tekerlekten çekiş sistemi için 9.000 TL ek ücret alınıyor.

Teste konuk olan Elite Plus paketiyle fiyatı 113.900 TL olan Tucson'un Executive donanımı sadece 2 litre hacimli turbo Diesel motor, tam otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle birlikte, 169.900 TL karşılığında alınabiliyor.

Tek opsiyonel donanımı 800 TL karşılığında sunulan metalik boya olan Tucson'un zengin standart donanımında elektrikli cam ve yan aynalar, elektrokrom iç ayna, yol bilgisayarı, navigasyon sistemi, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, deri döşeme, elektrikli sürücü koltuğu, ısıtma sistemine sahip ön ve arka koltuklar, açılabilir panoramik cam tavan, ısıtmalı direksiyon simidi, yokuş iniş ve kalkış yardımcıları,  yağmur ve far sensörleri, hız sabitmele ve sınırlandırma sistemleri, tam otomatik çift bölgeli havalandırma sistemi, arka koltuk havalandırma çıkışları, sertlik ayarlı direksiyon sistemi, Bluetooth bağlantılı ses sistemi, şeritte kalma yardımcısı, kör nokta uyarısı, çift egzoz çıkışı, ön yan ve perde hava yastıkları, bi-LED farlar, anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi, ön ve arka park sensörleriyle geri görüş kamerası bulunuyor.


Sonuç


Tucson hakkında söylenecek çok şey var. Avrupa'da gittiği isim değişikliğiyle doğru bir karar vermiş gibi görünen Hyundai'nin bu aracıyla ix35 arasında büyük fark var. Geniş iç mekanı daha kullanışlı hale gelen aracın izolasyon seviyesinden donanımına, kalitesinden sürüş karakteristiğine kadar hemen her noktasında gelişme yaşanmış. Aracın çoğunlukla kullanılacağı yer olan şehir trafiğinde de kendisini evinde hissettiğini ikinci testimde ayrıca görmüş oldum.

Özellikle en üst donanım paketiyle hemen herkesin ihtiyaçlarına karşılık verebilecek donanım sunan araçta kullanılan turbo beslemeli benzinli motor yakıt tüketiminde olmasa da performans konusunda yüzleri güldürüyor. 7 ileri vitesli DCT'nin motorla uyumu harikayken dört tekerlekten çekiş sistemi de tempolu dar yol sürüşlerinde kendisini bariz şekilde gösteriyor. Bütün bunların birleşimi segmentin önde gelen araçlarından birisini yaratırken Türkiye'nin garip vergi sisteminde birinci sıraya oturması için önündeki tek engel 1.6 litre hacimli turbo Diesel motorun eksikliği.


Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz

8 yorum:

  1. Bir elktirkli park freni koysaslarmış iyi olurmuş. Bu arada 100.000 küsür TL'ye satılan aracın sadece sürücü tarafı camını otomatik yapıp da diğerlerini manuel yapma ahmaklığı sadece Kia ve Hyundai'de özgü sanırım. Kardeşim diğer 3 camı manuel yaparak ne tasarruf ediyorsun ki? 4 camın hepsi otomatik olsun, tasarruf yapacaksan başka yerde yap. Böyle öküzlük olur mu?

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Elektrikli park freni var zaten. Onun da sevmeyeni çok.

      Tek dokunuşla açılmayan cam Uzakdoğu hastalığı. Bence de sunulmalı bu donanım.

      Sil
  2. Lansman yazısında bir arkadaş sormuştu koltuklar suni deri mi yoksa gerçek mi diye, yeri gelmişken inceleme fırsatım oldu koltuklar bayaa suni bir deri. Hani insanı arada bırakan cinsten falanda değil :)

    YanıtlayınSil
  3. Start Stop yok mu 114.000TL lik araçta???

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikleri farklı. Ona bakarsak 114.000 TL'lik araçta arka koltuk ısıtması var. Öyle bakınca da süper lüksmüş gibi görünüyor.

      Sil
    2. Onur abi start stop'a millet olarak neden bu kadar takılıyoruz anlamadım. Bizim aracımızda mevcut ve her defasında biner binmez ilk işim start stop'u kapatmak oluyor. Açık kullandığım dönemlerde de tüketim olarakta belirgin bir katkısını göremedim açıkcası. Kullanım zevkine vurduğu darbe de cabası yani. Çevrecilik açısından bakıyorsak eğer zaten ülkede buna sıra gelene kadar çok şey var hani.

      Sil
  4. bence dış tasarım konseptler dışında en iyi hyundai tasarımı

    YanıtlayınSil