22 Mayıs 2015 Cuma

Istanbul Auto Show 2015


Uzun zamandan beri beklediğimiz Uluslararası İstanbul Otomobil Fuarı bu yıl da kapılarını açtı. Dünya prömiyerlerinin yanında bir de dünya lansmanına sahne olan fuar yeni markalara da ev sahipliği yaptı.

Basın gününe Stéphane Peterhansel ile katılan Peugeot'nun standında makyajlı 208 ve Partner'in yanında Quartz konsepti, tweetlerden aldığı komutları uygulayabilen 308 Tweet Car ve 2008 DKR dikkat çekerken hemen karşısında yer alan Honda'da yenilikler CR-V, HR-V, Civic Type-R, NSX konsepti ve bu yıl Formula 1'de yarışan MP4-30 olarak sıralanabilir.


Yine aynı bölümde SsangYong'un Tivoli görülebilirken Ford standında yeni nesil Mondeo, Vignale imzalı araçlar, Fiesta ST ve Focus ST, yeni C-Max, EcoSport ve A.B.D.'den getirilen Edge ile Mustang bulunuyor.


Hyundai standında casusların ilgisini çokça çeken i20'nin yanında bu aracın Coupé seçeneği, makyajlı i30, Genesis, Intrado konsepti ve şık tasarımıyla dikkat çeken yeni Tucson görülebilirken Renault'da Kadjar ve RS01 konsepti gibi yenilikler bulunuyor. GT-R ve GT Driving Academy ile ilgi çeken Nissan'ın karşısında Toyota'nın makyajlı Auris ve Avensis modelleriyle yakıt pili kullanan aracı Mirai ve Le Mans yarışçısı TS040 Hybrid incelenebilir. Mitsubishi standının dikkat çekenleriyse hibrit Outlander ile turbo Diesel motorlu ASX.


Fransız üretici Citroën, C-Elysée WTCC ve DS yan markasının ilk modeli DS5 ile birlikte klasik bir Citroën DS sergilerken Subaru, sportif görünümlü station wagon modeli Levorg ile fuara katıldı. Mazda standında CX-3 ve MX-5 görülebilirken Suzuki yeni Vitara ile dikkat çekiyor. Güney Kore merkezli üretici Kia'nın standındaysa Soul, Sorento ve GT Line donanımlı Cee'd tanıtılmakta.


Büyük bölümü Fiat grubu araçlara ayrılan 7. salonda Fiat Ægea'nın dünya lansmanı yapılırken aynı standa makyajlı Doblò, Panda Cross, Abarth 695 Biposto bulunuyor. Opel fuara Adam S, Corsa OPC ve Karl gibi yeniliklerin yanında Monza konsepti ve Easytronic 3.0 ile donatılmış bir Adam ile de katılırken Aston Martin'in Türkiye'ye geri dönmesi sınırlı üretim Lagonda'dan Vantage GT12'ye kadar birçok aracın sergilendiği stand içersinde kutlanıyor. Alfa Romeo standındaysa 4C ailesinin hem coupé hem de roadster versiyonları görülebilir.


Volkswagen grubunun bulunduğu 12. salonda ana markanın iki ticarisi Caravelle ve Caddy'nin yeni nesil örnekleriyle Golf ve Passat'ın hibrit versiyonları, Polo WRC ve T-Roc konseptleri bulunurken Seat standında León X-PERIENCE, León Cupra 280 ve 20V20 konsepti izlenebilir. Škoda'nın yenilenen amiral gemisi Superb ve Octavia Scout ile zenginleştirdiği salonda Lamborghini Huracan ve dört farklı Bentley modeli görülebilir. Audi'de yeni nesil Q7 ve TT ile birlikte S3 Sedan, RS7 Sportback ve RS6 Avant gibi sporcular ve R18 e-tron Quattro gibi bir Le Mans galibi görülebilirken Porsche'de Macan, 911 GTS ve bir diğer Le Mans katılımcısı 919 Hybrid incelenebilir.


14. salonda Türkiye'ye hızlı bir giriş yapan Lexus markasının IS, GS, RC ve RX serilerinin yanında bir de LFA sergilenmesi otomobil meraklılarını buraya çekecek gibi görünüyor. Yeni nesil MINI'nin üç ve beş kapılı örneklerinin yanında Land Rover'ın yeni Discovery Sport'u ve uzun aks mesafeli Range Rover sergilenirken oldukça renkli olan BMW standında M3, M4, i8, makyajlı 1 ve 2 Serisi modelleri yer alıyor.


İngiliz üretici Jaguar fuara zengin F-Type seçenekleriyle katılırken yeni model XE de Türkiye'de ilk defa burada görülebilecek. Uzun aks mesafeli XJ ve yeni XF de firmanın güncellemeleri arasında. Mercedes standında beyaz renkli AMG GT ve S63 AMG Coupé modelleriyle birlikte Maybach, GLE, GLE Coupé sergilenirken geçtiğimiz yılın Formula 1 şampiyonu W05 de standın önemli araçları arasında. Alman marka ayrıca standın bir kenarını hibrit ve elektrik motorlu araçlarına ayırmış.


31 Mayıs'a kadar açık kalacak fuar hafta içi 11:00 - 21:00, hafta sonuysa 10:00 - 21:00 saatleri arasında gezilebilecek. Ayrıca hafta içi kadın, çocuk ve öğrenciler organizasyonu ücretsiz gezebilecek.

Fuarda çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

4 yorum:

  1. Her şey güzel de neden her arabanın başına güzel bir bağyan dikme ihtiyacı hissediyolar anlamıyorum. Araçlarla hiç ilgisi olmayan kişilerden gelecek fuara katılım sayısını arttırmak için mi acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de aynı şeyden şikayetçiydim.arabaların başına birini koyuyolar araba hakkında nerdeyse sıfır bilgiye sahip.hele ki müşterilerin yaklaştırılmadığı süper lüks ve süper spor araçların başına birini dikme olayı var ki ayrı bi garabet.aracın fotoğrafını düzgün çekicem diye 40 takla attım resmen.

      Sil
    2. kabul edin beyler kadınlar arabaya bakıyor. ben yıllarca symbol kullandım hiç sevgilim olmadı değiştirip linea aldım bir anda kadınlar dönüp bakmaya başladılar. şimdi bir seviglim var ve evlenmeyi düşünmüyoruz.
      Ya da marjinal olup motosiklete bineceksiniz, ama o zaman bu forumda işiniz ne diye sorarlar

      Sil
    3. Benim bu fuarda bir negatif auram vardı sanırsam. İlk pozun ardından bütün mankenler kaçıştılar etrafa. Bu sayede boş da çekebildim araçları ama malum, milletin çoğu bacak görmeye gidiyor fuara. Markalar da tribünlere oynuyor haliyle.

      Sil