31 Mart 2015 Salı

Range Rover SVAutobiography


Çıtanın seviyesini her geçen gün yukarıya taşıyan Range Rover şimdiye kadar ürettiği en güçlü ve en lüks seri üretim modelini tanıttı. Eskiden olduğu gibi Autobiography ismini alan araçta bu sefer özel araçların SV takısı da yer alıyor.

Kromajlı farklı bir ön panjura sahip olan aracın gövdesinde çift renk opsiyonu sunuluyor. 22 inç çaplı jantlara sahip olan SUV ek metal süslemeler, dört çıkışa sahip egzoz sistemi ve SV logolarıyla da dikkat çekiyor.


İç mekanında daha büyük yenilikler olan versiyonun birçok kumanda düğmesi özel olarak işlenmiş alüminyumdan üretilirken pedal seti de aynı işlemi görmüş. Uzun aks mesafeli model temelleri üzerine geliştirilen aracın arka bölümünde iki adet tekli koltuk bulunuyor.


Dört bir yanda Autobiography imzaları dikkat çekerken elektrikli kumanda edilen arka koltukların sırtlık açısı ve baldır destekleri de bu şekilde ayarlanabiliyor. Kol dayanağıyla birlikte arka havalandırma sistemi, koltuk ısıtma, soğutma ve masaj fonksiyonlarıyla bir buz dolabına sahip olan ara konsolda ahşap ve alüminyum tepsiler de gizleniyor.


Ön koltukların arkasına dokunmatik eğlence sistemi ekranları koyan Range Rover kaydırılabilen bagaj zeminini ahşap ve alüminyumla kaplamış. Konu bagajdan açılmışken aracın ilginç donanımlarından birisi de kapak açıkken iki kişilik oturma kapasitesi sunabilen deri koltuklar olarak sayılabilir.

Birçok motor seçeneğine sahip olan aracın kompresör beslemeye sahip 5 litre hacimli v8 motoruysa ailenin en farklısı. Bu ünite SVAutobiography modellerinde 550 beygir güç, 680 Nm tork üretebiliyor.

12 yorum:

  1. performans değerleri nedir aracın? en güçlü demişsiniz ama gücü hakkında bilgi yok yazıda :)

    YanıtlaSil
  2. onur bey. bu range ve land Roverların özellikler motor arızası hastalığı söylentisi ne derece doğru? konuyla ilgili fikrin nedir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eski modellerin 4 ve 4.6 litre hacimli motorlarında termostat problemi vardı ama Türkiye'de daha sık görülen 3 ve 4.4 litre hacimli turbo Diesel modellerde kronik bir rahatsızlık yok benim bildiğim. Bu arada 4.4 litre hacimli TDV8'in ar-ge çalışmaları Türkiye'de yapıldı.

      Sil
    2. bir tanıdığımız yolda (konya-antep arası otobandan önce) 160 km.sürat ile giderken elektrik arızası sebebiyle motor kilitleme durumuna benzer bir şeyle karşılaşmış aracı şarampole ya da tarla benzeri bir yere sürerek zor durdurmuş bu arada araç 0 km ve Range Rover Sport 700.000 tl para verdi, birde araba haşat.

      Sil
    3. Bizim Vectra B'de yaklaşık aynı sorun vardı. Beyinle ilgili çıkmıştı sonunda.

      Sil
  3. 156.000 km'de 2008 model Range Rover 3.6 TDV8 satın aldık. Bu aracın bütün bakımları yetkili serviste yapılmış ve en son 5 ay önce sol ve sağ turbosu, hortumlarıyla birlikte değiştirilmiş. Şu an 50-100 km/s arasında hareket ederken motor arıza lambası yandıktan sonra motor gücünde azalma oluyor. Yol kenarında durup, kontağı kapatıp açtığımızda motor tekrar düzeliyor. Aracı bilgisayara bağladığımızda arıza bilgisi vermiyor. Bu sorunu çözmek için aracımı servise götürdüğümde yakıt filtresinde su tutucunun su dolduğunu tespit ettiler. Sizce bu sorunun kaynağı nedir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Su tutucuda su varsa bu yakıtta da su olduğunu gösterir çoğunlukla. Bu durumda yolda kalmamış olması bile iyi haber. Bizim benzinli araçta başımıza gelmişti. Zar zor ulaştırabilmiştik güvenli bir yere.

      Sil
  4. Arka bagaj kapağı kısmındaki koltukların konulma amacı nedir acaba? Bir bilginiz yada fikriniz var mı? amaçsız duruyorlarda anlamlandıramadım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğa sürüşlerinde durup dinlenirken bir taraftan da hava almak isteyenler otursun diye düşünülmüş şeyler. Ayrıca Amerika'da tailgating hadisesi sırasında güzel oturak olurlar.

      Sil
    2. Teşekkürler :)

      Sil