10 Temmuz 2014 Perşembe

Opel Corsa


Alman üretici Opel uzun süredir yenilenmesi beklenen B segmenti hatchback modeli Corsa'nın beşinci nesil örneklerini tanıttı. Görünümü tanıdık olan otomobilin kaput altında da yenilikler yer alıyor.

Hem büyük kardeş Astra hem de küçük ADAM'dan alınan tasarım detaylarına sahip olan Corsa'nın alçak ön panjuru, farların içine doğru giren ön tampon, tampondan başlayıp kaputun üzerinde kenarlara açılan oyuk, farklı jant seçenekleri ve küçültülmüş bir Astra'yı andıran arka bölüm yeni nesil modelin dikkat çeken detayları.

İç mekanda da yeni nesil Opel modellerinin izleri görülürken üç kollu direksiyon simidi, büyük bir dijital ekrana sahip gösterge paneli, şık görünen havalandırma ızgaraları, orta konsolda büyük dokunmatik ekran ve yuvarlak havalandırma kumandaları göze çarpan noktalar.


Hem üç hem de beş kapılı gövde seçenekleri tanıtılan otomobilin platformu değişmemiş. Güncel modelden 3 mm daha uzun olan yeni nesil Corsa'nın bagaj hacmi de 285 litre. Yeni bir süspansiyon geometrisiyle karşımıza çıkan aracın donanımında şeritte kalma asistanı, otomatik park yardımcısı, lastik basınç sensörü, kör nokta uyarısı, yokuş kalkış desteği, bi-xenon farlar ve geri görüş kamerası bulunuyor.

Her ikisi de 6 ileri vitese sahip, biri manuel diğeriyse otomatik iki yeni şanzımana sahip olacak Corsa'nın kaputu altına üç silindirli, 1 litre hacimli, turbo beslemeye sahip benzinli motor eklenmiş. 170 Nm torka sahip iki versiyonu olan ünite 90 ve 115 beygir güç üretebilen seçeneklere sahip.

1.2 ve 1.4 litre hacim sunan atmosferik beslemeli benzinli motorların yanında 1.3 litre hacimli turbo Diesel üniteyi de Euro 6 emisyon normlarına uygun hale getiren Opel 1.4 litre hacimli, turbo beslemeye sahip bir motoru da seçenekler arasına eklemiş. Bu ünite 100 beygir güç, 200 Nm tork üretiyor.

13 yorum:

  1. Oldum olasi su opel markasina isinamadim. Bildigin yumurtaya 4 teker takmis gibi bir dis tasarim olmus. Ic tasarim disa gore iyi bence ama o ekranin yerini ayarlayan muhendisi tebrik etmek gerekiyor, az daha asagiya koysaymis vites koluyla butunlestirecekmis bravo. Makyajladiklari zaman ayni kadro ic dizayni yaparsa, herhalde bi dahakine torpido kapaginin uzerine yerlestirirler ekrani. Tasarim konusu illaki goreceli ama el insaf be kardesim.

    YanıtlayınSil
  2. oh be opel de dokunmatik ekran kullanmaya başladı :) astraya da gelsin de 1.6 dizel astra alalım :)

    YanıtlayınSil
  3. Astraya geldi zaten

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. emin misiniz ben göremedim opsiyonel falan mı?

      Sil
    2. yani opel astrada ekran var biliyorum ama o ekran dokunmatik değil.zaten o yüzden orta konsol düğme yığını şeklinde

      Sil
    3. Son birkaç ayda gelen sport ve cosmo donanımda standart bulunuyor. Ayrıca düğme yığını konsol dokunmatik ekrana göre daha kullanışlı belirtmeliyim.

      Sil
    4. ha onu biliyorum var o hatta 1.6 dizel astra geldiğinde görmüştüm ekranı.ama dokunmatik değildi o

      Sil
    5. 7 inç ekran dokunmatik yeni modellerde. Bu arada ben de düğmeyi tercih ediyorum. Bakmadan kumanda edilebiliyor bu şekilde.

      Sil
  4. opel ürünlerinde eliniz vitesteyken medya arabirimlerini diğer tüm araçlara göre daha ergonomik kullanırsınız. o ekranı oraya koyan mühendiste o ekranı bu yüzden oraya koymuştur.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Öyle yaptılarsa yanlış iş yapmışlar bence. Yolculuk sırasında gözlerin o kadar aşağıya inmesi tehlikeli. O nedenle orta konsolun üst bölümlerine yerleştiriliyor zaten bu ekranların çoğu. Hele Corsa gibi sürüş pozisyonu yüksek sayılabilecek bir araç için daha da garip bu durum.

      Sil
  5. Beşinci nesil Corsa E olarak mı geçmiş bu? Ekonomi yüzünden Corsa D bir makyaj daha alacak deniyordu ve özellikle arkadan bakınca aynı kasa gibi geldi..

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Volkswagen'in 3 yıl kadar önce Passat'a yaptığı şeyi yaptılar teknik olarak. Geniş kapsamlı makyaj aslında ama yeni nesil olarak geçiyor.

      Sil
  6. Böyle çirkin tasarımları önleyecek tasarım RTUK ü oluşmadığı müddetçe bu çirkin araçlar yollarda görüntü kirliliği yaratmaya devam edecektir.Vergiye aç,bütçesi gökkuşağı kadar delik hükümetlerin bu çirkin araçlar için hem üreticiye,hem satıcıya,hem kullanıcıya ayrı ayrı Görüntü Kirliliği Vergisi (GKV) ek vergi getirmesi çok yerinde bir uygulama olur. kanaatindeyim.

    YanıtlayınSil