10 Şubat 2012 Cuma

Audi TT-RS Plus


Audi, TT ailesinin en güçlü modeli TT-RS'i daha da güçlendirdi. TT-RS Plus isimli yeni araç ek performansın yanında küçük görsel değişiklikler de sunmakta.

Siyah renkli tek parça ön ızgarasının çevresi mat alüminyumla çevrelenen otomobilin 19 inç çaplı jantları siyaha boyanırken oval egzoz çıkışları da aynı renge boyanmış. Jantların üzerinde kontrast renkte süslemeler bulunurken yan aynalar da karbon fiberden üretilmiş. İç mekanda da ufak tefek değişiklikler sunan aracın donanımı biraz daha zenginleştirilirken vites topuzuna ek alüminyum süslemeler eklenmiş.


Kaputunun altında da küçük bir performans artışı bulunan TT-RS Plus'ın turbo beslemeye sahip 2.5 litre hacimli motoru 360 beygir güç, 465 Nm tork sunuyor. Standart olarak dört tekerlekten çekiş sistemi ve 6 ileri vitesli manuel şanzımanla satılacak olan otomobilde 7 ileri vitesli S Tronic şanzıman opsiyonel olarak sunulacak.

Coupé ve Roadster kasa seçenekleri bulunacak olan aracın Manuel şanzımanlı coupé versiyonu 0'dan 100 km/s sürate 4.3 saniyede ulaşabilirken roadster model aynı sürate 4.4 saniyede erişebiliyor. S Tronic şanzımanla donatıldıklarında araçlar sırasıyla 4.1 ve 4.2 saniyede 100 km/s sürate ulaşabilmekteler. TT-RS Plus modellerinin tamamının maksimum sürati 280 km/s'te sınırlandırılmış.

İlk olarak 2012 Cenevre otomobil fuarında sergilenecek olan araçlar Nisan ayında Avrupa'da satışa sunulacak. Otomobillerin Almanya pazarı fiyatlarıysa şu şekilde:

TT-RS Coupé: 60.650
TT-RS Coupé S Tronic: 62.800
TT-RS Roadster: 63.500
TT-RS Roadster S Tronic: 65.650

2 yorum:

  1. Aracın ortalama yakıtı 8.5 imiş onur bey. Bu gerçekçi bir rakam mı sizce?

    Acaba bunlar Türkiyeye gelir mi? Gelirse kim bilir fiyatları ne olur.

    Onur bey bu arada öğrendiğime göre bu yayımlanan rakamlar avrupadaki vergili rakamlarmış. Yani TÜrkiye'ye gelişi daha düşük oluyormuşl baz olarak. Alfa romeo bayisi bana Türkiye'nin avrupadaki en ucuz arabalara sahip olduğunu söylemişti baz olarak. Tabii vergi girince katlanıyormuş o rakam..

    YanıtlaSil
  2. Özellikle bu tür otomobiller için verilen ortalama rakamlara ulaşabilmek pratikte imkansız. Günlük kullanımda 10 litre/100 km’nin altına düşürmek pek mümkün değil ki performanslı kullanım seviliyorsa 15 litre/100 km gayet olası bir değer.

    TT RS getirildiğine göre RS Plus’ın getirilmesi beklenebilir. Araçların fiyatları konusunda söylenenler doğru. Birçok üretici araç satabilmek için ülkeye giriş fiyatlarını düşük tutmakta. Audi’den gidersek TT-RS’in bayi karıyla birlikte fiyatı 49.300 Euro olarak verilirken %130 MTV ve üzerine binen %18 KDV gibi acımasız vergiler yüzünden fiyat 135.000 Euro’yu buluyor.

    YanıtlaSil