20 Mayıs 2010 Perşembe

Peugeot 308 GTI




Peugeot, GTI model ismini hayata döndürüyor. Efsanevi 205 GTI ve 309 GTI modellerinin ardından bazı pazarlarda 106 ve 306'nın sportif modellerinde kullanılan GTI arması geri dönüşüne 308 modeliyle başlıyor.

308 CC'de kullanılan ön tamponla donatılan GTI'da 18 inç çaplı jantlar kullanılmış. Bagaj kapağının üst kısmına yeni bir spoiler eklenen araçta çift çıkışlı egzoz sistemi kullanılmış. Arka tamponunun alt kısmı parlak siyah renge boyanırken kapılar ve bagaj kapağında GTI logoları unutulmamış.

Otomobilin iç mekanında da GTI farkı hafif bir şekilde baskınlaştırılmış. Yan destekleri yüksek sportif koltuklarla donatılmış olan otomobilin direksiyon simidinin alt kısmı düzleştirilirken orta konsol piyano siyahı rengiyle dikkat çekiyor. Pedallarda kullanılan alüminyumu vites topuzunda da görmek mümkün.

6 ileri vitesli manuel şanzımana sahip olan araçta kullanılacak olan motoru RCZ modelinden tanıyoruz. Mini ve PSA ailesinin birçok aracında kullanılan turbo beslemeye sahip 1.6 litre hacimli motor 200 beygir güç, 275 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/sürate 7.7 saniyede ulaşabilen otomobilin 100 km mesafede kaydettiği ortalama yakıt tüketimi 6.9 litre olarak açıklandı. Araçta ayrıca hava emişini kumanda ederek egzoz sesini regüle eden bir sistem de bulunuyor.

Artan performansla başa çıkabilmesi için fren sistemi de yenilenmiş. Ön aksta 340 mm çaplı disklere sahip olan sistemde arkada 290 mm çaplı diskler görev yapıyor.

Süspansiyon sistemi, standart modellerdekine oranla sertleştirilmiş ve 10 mm alçaltılmış olan otomobilin şimdilik sadece 5 kapılı versiyonları üretilecek. Fransa'da 26.900 Euro seviyesinden başlayan fiyatlarla satılacak olan 308 GTI, Golf GTI'ın performansına ulaşamasa da 1.6 litre hacimli motoru sayesinde ülkemizde ciddi vergi avantajına sahip olacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder