16 Ocak 2015 Cuma

BMW 1 Serisi


Yeni modellerin yağmur gibi yağmasının ardından markanın çirkin çocuğu gibi kalan BMW 1 Serisi sonunda makyajlandı. Yeni yüzüyle markanın diğer modellerine yaklaşan otomobilin kaputu altında da küçük yenilikler bulunuyor.

Ön bölümünde diğer BMW modellerini andıran farlar kullanmaya başlayan 1 Serisi’nin ön panjuru ve kaputu da hafifçe elden geçirilmiş. Yeni tampon ve jant tasarımları donanıma eklenirken yan çizginin de değiştiği görülüyor. Otomobilin arka bölümünü de yenileyen BMW LED stopları bagaj kapağına doğru uzatmış. Arka tampon da makyajlanırken bu bölümün üst kısmına reflektörler eklenmiş. Bu arada opsiyonel donanımda tamamı LED aydınlatma grubu yer alıyor.


İç mekanda daha az değişiklik sunan üretici bu bölümde yeni döşemelere yer verirken kullanılan düğme ve kollarda farklı yüzeyler ve malzemeler göze çarpıyor. Opsiyonel donanımda daha büyük bir navigasyon ekranı sunulurken bu ünitenin kumandası da daha büyük.

Tamamı turbo beslemeye sahip zengin motor seçeneklerine yeni üniteler eklenen 1 Serisi'nin 116i modelinde kullanılan 1.5 litre hacimli ünite 109 beygir güç, 180 Nm tork üretebilirken 1.6 litre hacimli motorla donatılan 118i ve 120i modelleri sırasıyla 136 ve 177 beygir güç, 220 ve 250 Nm tork üretiyor. 125i modelinde görev yapan 2 litre hacimli motor 218 beygir güç, 310 Nm tork üretebilirken M135i'nin 3 litre hacimli motoru artık 326 beygir güç, 450 Nm tork üretebilmekte.


116d'nin 1.5 litre hacimli, turbo Diesel motoru 116 beygir güç, 270 Nm tork üretebilirken 118d ve 120d'nin 2 litre hacimli motorları sırasıyla 150 ve 190 beygir güç, 320 ve 400 Nm tork üretebiliyor. 125d'nin kaputu altındaysa aynı motor 224 beygir güç, 450 Nm tork sunabiliyor.

26 yorum:

  1. Uzun zamandır beklediğim bir bilgiydi bunlar. Peki ortalama fiyatları ne olacak ? Türkiye'de satışa ne zaman başlanacak ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha yeni tanıtıldı. Almanya fiyatları bile belli değil fakat büyük ihtimalle yaz aylarında, %5 gibi bir fiyat artışıyla gelir.

      Sil
  2. Arka tasarımı eskisinden de beter

    YanıtlaSil
  3. 1.5 motorlar mini deki gibi 6 ileri otomatik ile mi yoksa 8 ileri zf şanzımanla mı satışa çıkacak bir bilginiz var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 218i'de 8 ileri şanzımanla geliyor 1.5 benzinli motor. Büyük ihtimalle 1'de de böyle olacak fakat Diesel'i ben de merak ediyorum.

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    3. Hayır, o konuda hata yok. 8 ileri vitesli şanzımala üretilecek 218i.

      Sil
    4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    5. Active Tourer Mini modelleri gibi önden çekişli bir otomobil. Önden çekişli modellerde kullanıyor BMW grubu 6 ileri vitesli otomatik şanzımanı. Arkadan itişlilerde 8 ileri vitesli ünite kullanımda. Basın bülteninde de belirtilmiş zaten 8 iler olacağı.

      Sil
    6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    7. yasin kamili

      Sil
  4. merhaba hocam,
    3 serisi de makyajlanacak takip ettiğim kadarıyla. Bu haberi ne zaman duyarız sizce? Yayınlanan kapalı fotolarda on taraf da çok bir fark olmayacak gibi, arka taraf da bu yeni çıkacak olan 1 serisi gibi mi olur? Bide 320ied modeli 1,5 motor olur mu sizce?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Büyük ihtimalle arkasını da çok ellemeyecekler 3 Serisi'nin. Zaten yatay stopları var, LED yollarını değiştirirler büyük ihtimalle. 1.5 litre hacimli motorlar da gelecek deniyordu en son. Piyasaya 2015 ortasında çıkacak araç. bir iki aya alırız haberini.

      Sil
  5. yüz tasarımının önceki hali cidden çirkindi normale çevirmişler çekici sayılmaz. arka kısım reno toros'tan biraz iyi.

    YanıtlaSil
  6. 1.6 dizel motor yine PSA Grubu'ndan mı alınacak?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1.6 Diesel motor yok artık ailede. 1.5 motor var 3 silindirli. BMW'nin motoru.

      Sil
  7. Selamlar, Bütçeme göre en uygun BMW modeli bu 1 serisi BMW idi, ama dizel otomatik şanzıman seçeneği olmadığı için almak istememiştim. Şimdi bu haberi okuyunca heycanladım. Umarım 1.5 dizel motor'da otomatikleştirilmiş bir şanzıman sunarlar. Bu bağlamda bir kaç sorum olacak,

    1- 1.5 motorda otomatik şanzıman olacak mı ?
    2- Bu versiyon araç BMW servislerine kaç bin km de çağrılıyor? (km servis periyotları)

    Saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her iki 1.5 litre hacimli motorda da tam otomatik şanzıman sunulacak gibi. Servis periyodunuysa bilemiyorum malesef.

      Sil
  8. 1.2 dizelleri ne zaman gelir bunların ? Fiyatları sarfiyatları çok yüksek..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BMW'nin 1.2 Diesel motoru yok henüz. Olsa bile fiyatlarda da tüketimde de çok düşüş olmayacaktır. Fiyatı asıl artıran vergiler ki 1.5 motorlar da aynı klasmanda zaten. Gerçek hayat tüketimine gelince; daha küçük bir motorun değerleri 1.5 ile başabaş olacaktır.

      Sil
  9. Onur Bey Merhaba,
    1 serisi almayı dört gözle bekliyorum. Fakat bir sorum olacak, youtubeden prototip aracın videolarını izlediğimde 1.5 motor 3 silindir ve 170 küsürlü beygirlerden bahsediyorlardı ve performansı iyi diyorlardı fakat gelen motor 109hp çıktı. Acaba prototip araç üstünde yapılan doğrulamalarda uygun mu bulunmadı? Açıkçası hayal kırıklığına uğradım 1.5 motor 3 silindir 136 hp veya 177 hp olsa çok güzel olacaktı bu araç....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1.5 için gelmedi ama 136 ve 177 beygir güç 1.6 için var. Bu motoru kullanabildiği kadar kullanıp ilk kademede 1.5'i çok zorlamak istemedi heralde BMW.

      Sil
  10. bmw bu sınıfta yıllardır a3 ve golfün gölgesindeyken bir de son yıllarda mercedes a çıktı piyasaya ve iyice gömdüler 1 serisini.dizel üniteye 8 ileri otomatik şanzıman yine getirilmezse iyice ayağına sıkmış olur bmw.zaten sadece fanatikleri alıyordu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fanatikler dışında alan çok 1 Serisi'ni. Ben hiç sevmesem de tasarımını beğenenler var. A3'ün gerisinde kalsa da 2013 verilerine göre A Serisi'nden daha çok satıyor Avrupa pazarında. Golf ile aynı segmentte değiller (Golf premium değil) fakat yine Avrupa'da Renault Mégane, Peugeot 308 ve Citroen C4 gibi otomobillerden fazla satılmış 1 Serisi 2013 yılında.

      Sil
  11. İsterseniz bir daha düşünün bu vergi mevzusunu ? Ülkede yanlış bilinen şeylerin başında geliyor bence. Biraz da sistemin içinde olan biri olarak baktığımda 1.6 litreye kadar modellerde dünya ortalamasına yakın fiyatlara satılıyor araçlar ülkemizde, doğru kısmı sadece 1.6 litre hacimden büyük olan motorlar için geçerli, çünkü o zaman ötv oranı iki katına çıkarak %90 oluyor. Vergi sisteminde itiraz edilecek bir diğer husus ise kdv nin de ötv sinin talep edilmesi gösterilebilir. Sonuç olarak Almanyada 1.6 litre hacim veya altında compact sınıf bir araba almak istediğinizde fiyatlar ülkemizle paralellik göstermekte, hatta yerli üretici olmaları bile bu durumu değiştirmiyor. Şikayet etmekte behis görülmeyecek asıl durum paramızın alım gücü olabilir. üst sınıf ve büyük motorları görmezden gelirsek günlük kullanım için alınacak compact sınıf bir araba avrupa fiyatlarından çok da farklı değil ülkemizde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yanlış bilinecek pek bir şey yok. Malum, bütün üreticiler bu saçmalık başladığından beri vergili ve vergisiz fiyatları yazıyorlar sitelerine. Açıp bakılabilir.

      Bu tip otomobillerin vergileri Almanya'da %19. Fiyatların yakın olmasının nedeni de Avrupa'da bayi karlarının çok daha yüksek olması. Bize gelince durum ortada; Sırf ÖTV ve KDV ile bile %70'in üzerinde vergi var en az.

      Ayrıca hala vergilendirmeyi üç kademede yapıp katlanan vergi oranları kullanmak saçmalığın ötesinde. Ondan sonra Mercedes E Serisi'ne 1.6 litre hacimli motoru koyup 2.2 litre hacimli turbo Diesel motora sahip Honda Civic'ten ucuza satabiliyor. Mantık bunun neresinde şimdi?

      Sil