İkinci nesil Macan sonunda resmen tanıtıldı. Sadece elektrikli seçeneğiyle ortaya çıkan otomobil eskisinden çok daha büyük boyutlara sahip. Teknik verileri de dikkat çekici olan aracın iç mekanı da yeni nesil kardeşlerinin izinden gitmiş.
4.784 mm boya, 1.938 mm ene, 1.622 mm yüksekliğe ve 2.893 mm aks mesafesine sahip olan Macan'ın önden görünümü yükseltilmiş bir Taycan'ı andırıyor. Çift katlı farlar ve büyük splitter gibidetaylara sahip olan aracın jant çapları 22 inçe kadar büyüyebiliyor. Kapı camlarınınsa tamamı çerçevesiz.
İnce tutulan çamurluk korumaları, hemzemin tavan rayları ve kapıların alt bölümüne eklenen korumalar dikkat çekse de en önemli yenilik bagaj kapağının çok daha eğimli bir tasarım sunması. Bu bölümde bagaj kapağı boyunca uzanan LED stoplar ve seviye ayarlı spoiler bulunsa da silecek standart donanıma alınmamış.
İç mekana geçildiğinde analog gösterge tablosuna veda ettiği görülen modelin orta ve yolcu konsolunda birer dokunmatik ekran bulunuyor. Vites selektörü direksiyon simidinin sağına alınırken alt kısmı boş bırakılan ara konsolda yer alan kumandalar daha küçük bir alana alınmış. Bagaj hacimleriyse arkada 540, öndeyse 84 litre.
İlk etapta 4 ve Turbo seçenekleri sunulacak Macan'ın her iki versiyonunda da çift motor kullanılıyor. 4, 408 beygir güç, 650 Nm tork üretebilirken Turbo, 639 beygir güç, 1.130 Nm tork sunuyor. 0-100 km/s deparlar sırasıyla 5.1 ve 3.3 saniye olarak açıklanırken maksimum süratler de 220 ve 260 km/s.
800 Volt mimarisine sahip araçlarda 100 kWh kapasiteli bataryalar kullanılıyor. 270 kW DC şarja olanak tanıyan bataryalar rejeneratif frenlemeyle de 240 kW şarj hızı sunabiliyor. 613 km'ye kadar menzil sunabilen araçların %10 - %80 şarj süresiyse 21 dakikaya kadar inebiliyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder