26 Kasım 2022 Cumartesi

BMW 3.0 CSL


50. yaşını kutlayan BMW M departmanından gelen sürprizler tükenmiyor. 2015 yılında tanıtılan 3.0 CSL Hommage R konseptini seri üretime alan Alman üretici manuel şanzımanla donattığı araçtan 50 adet üreteceğini de açıkladı.

M4 temelleri üzerine geliştirilen otomobilin ön panjurunda küçülme yaşanırken agresif tamponda büyük hava girişi dikkat çekiyor. Genişletilen çamurluklardan öndekilerin üst kısmı, karbon fiber deflektörlere ev sahipliği yapıyor. Altın renkli ve kollarının içi boşaltılmış jantlarsa önde 20, arkada 21 inç çaplı. Tek bijontlu jantları çevreleyen Michelin Pilot Sport lastiklerin yanaklarıysa "50" armasına sahip.

70'li yılların Batmobile lakaplı 3.0 CSL modellerine asıl göndermeler yapan bölümse arkada yer alıyor. Hem tavan hem de bagaj kapağında bir çift spoiler yer alan aracın 3 boyutlu LED stopları ve bagaj kapağı tasarımı 8 Serisi modellerini hatırlatıyor. Yan camların arka kısmında BMW armaları, arka tamponun alt kısmındaysa dörtlü egzoz çıkışı unutulmamış.

İç mekanını, temellerini kullandığı M4 CSL ile paylaşan araçta bol bol karbon fiber ve Alcantara kullanılmış. 3.0 CSL ve 50 armalarının yer aldığı iç mekanda sınırlı üretim numarası da bulunuyor. Hafifletilmiş vites konsolunu da donanıma katan BMW vites kolunu da 50 armalı ve beyaz renkli seçmiş.

1.624 kg ağırlığı çok düşük olmayan arkadan itişli otomobilde M aktif diferansiyel ve karbon seramik fren diskleri sunuluyor. Kaputun altında tanıdık 3 litre hacimli, çift turbo beslemeli ve sıralı 6 silindirli motor barındıran 3.0 CSL, 560 beygir güç, 550 Nm tork üretebiliyor. Diğer M4 moellerine göre düşük kalan torkun nedeniyse 6 ileri vitesli manuel şanzıman.

3 yorum:

  1. VİTES TOPUZUNU KEŞKE HİÇ KOYMASALARMIŞ DA ALANLAR KENDİ İMKANLARI İLE ORAYA BİR ŞEYLER KOYSA İMİŞ...

    YanıtlaSil
  2. otomobil manuel ise direksiyondaki sağlı sollu kırmızı detaylı metaller ne işe yarıyor? ben yeni nesil m'lerde gördüğümüz bu ayrıntıyı otomatik şanzumanın f1 tip vites seçicileri olduğunu sanıyordum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düğmeler M1 ve M2 butonları. Vites kulakçıkları direksiyonun arkasında oluyor otomatiklerde. Bunlar önde.

      Sil