24 Kasım 2022 Perşembe

Praga Bohema


Yeni otomobil tanıtımları devam ederken blogda en son neredeyse tam 10 yıl önce hakkında konuştuğumuz bir markayla karşılaşıyoruz. R1 ile 2012 yılının sonlarında konuğumuz olan Praga şimdi de Bohema ile karşımızda.

Yolda da kullanılabilen bir yarış aracı olan otomobil aerodinamik kitiyle bunu gayet rahat bir şekilde belli ediyor. Dev boyutlardaki hava kanalları, difüzör ve spoilerin haricinde önde 18, arkada 19 inç çaplı, tek bijonlu jantlara sahip olan modelin çift egzoz çıkışı da ortada konumlandırılmış.

Yukarıya doğru açılan küçük kapılardan geçilen iç mekanda neredeyse yatar pozisyonda duran koltuklar ve kabinin büyük bölümü Alcantara ile kaplanmış. Karbon fiberin de bol bol kullanıldığı yaşam bölümünde dijital gösterge paneli direksiyon simidine entegre edilmiş.

380 mm çaplı karbon seramik fren disklerine ve 6 pistonlu kaliperlere sahip olan otomobilin kaputu altında Nissan GT-R'dan alınan 3.8 litre hacimli, çift turbo beslemeli, V6 motor bulunuyor. Litchfield tarafından modifiye edilen ünite 710 beygir güç ve 725 Nm torku arka aksa 6 ileri vitesli, sıralı şanzıman yardımıyla aktarıyor.

Ağırlığı 1 tonun altında tutulan otomobil 250 km/s süratte 900 kg'lık yere basma kuvveti üretebiliyor. Maksimum sürati 300 km/s olan Bohema'nın 0'dan 100 km/s sürate ulaşmasıysa 2.3 saniye sürüyor. Fiyatı 1.3 milyon Dolar seviyesinden başlayacak araçtan toplamda 89 adet üretilecek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder