22 Şubat 2021 Pazartesi

Lexus IS 500


Lexus çok ilginç bir marka. Dünya çapında hemen hemen bütün üreticiler, şu ya da bu nedenle turbo beslemeli motorlar kullanırken Japon üretici atmosferik emişte ısrarcı. Geçen yıl makyajlanan en küçük sedan modeli IS'in giriş seçeneklerinde turbo kullanan Lexus, en güçlü seçenekte seçimini hacimden yana kullanmış.

Diğer kardeşlerinden çok da farklı görünmeyen araçta Enkei arması taşıyan 19 inç çaplı jantlar kullanılırken krom çıtalar ve mat siyah bölümlerin piyano siyahı sunulması en büyük farklılıklar arasında. Daha bombeli kaputla arka bölümde dikkat çeken difüzör ve dörtlü egzoz çıkışları da yenilikler arasında.

İç mekanda diğer kardeşlerinden farklı tasarım detayları sunmayan otomobilde ek sürüş modları ve IS 500'e özel başlama ekranı bulunuyor. Fren diskleriyse önde 355, arkadaysa 322 mm çaplı.

Kaputu altında 5 litre hacimli bir V8 barındıran IS 500, 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve arkadan itiş sistemine de sahip. 7.100 d/dak'da 479 beygir güç, 4.800 d/dak'da 536 Nm tork üretebilen üniteyle aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 4.5 saniyenin biraz üzerinde zaman alıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder