21 Ekim 2020 Çarşamba

GMC Hummer EV


Hummer geri döndü. Dev arazi araçları üreten firma bu sefer GMC'nin bir modeli olarak karşımızda. Üstelik önceden olduğu gibi inanılmaz hacimlere sahip içten yanmalı motorlarla değil elektrik motorlarıyla.

Eski Hummer modellerinin korunan özelliklerinden en büyüğü heybetli görünüm. Köşeli hatlara sahip olan modelde kısa tamponlar, üst kısmı düzleştirilmiş çamurluklar, yan basamaklar, LED aydınlatma grubu, farlar arasına eklenen marka ismi aydınlatması, 35 veya 37 inç çaplı lastikler, 8 bijonlu jantlar, elektrikli kasa kapağı ve hem ön hem de arkada ikişer tane çeki halkası bulunuyor.

İç mekanda çok modern bir duruş hakim. Dijital gösterge paneli ve büyük dokunmatik ekran haricinde yıkanabilir taban ve bol depolama hacmi donanımda yer alıyor. Şeffaf tavan panelleri sökülebilen aracın ön bölümünde de büyük bir bagaj bulunduğunu hatırlatalım. Bagaj kapağını da elektrikli yapan GMC, tavan panellerini, bu bölüme sığacak şekilde tasarlamış. Aracın altına da yıkama sistemli bir çift kamera yerleştiren GMC, bu sayede 610 mm'den daha derin su birikintilerinden geçerken kayıt alabiliyor.

Üç elektrik motoruyla hareket eden Hummer'ın 1.000 beygir üzerinde güç, 15.500 Nm üzerinde tork üretebildiği söylense de tork değerinin tekerlekte ölçüldüğünü belitmek gerekiyor. 560 km üzerinde menzile sahip olan pick up, 200 kWh üzerinde kapasite sunuyor ve 350 kW hızlı şarj destekliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve yönlendirilebilir arka aks da donanımda yer alıyor. Süspansiyon sistemi yükseklik ve sertlik ayarlı olan Hummer'ın 0-100 km/s deparıysa yaklaşık 3 saniye sürüyor.

1 yorum: