28 Aralık 2016 Çarşamba

Suzuki Swift


Suzuki'nin B segmentinde sunduğu otomobil Swift yenilendi. Dördüncü nesil aracın görünümü eskisine oranla biraz daha yumuşarken özellikle güvenlik donanımında dikkat çekici artılar var.

Önceden basına sızdırılan broşürleri nedeniyle sürpriz bir tasarıma sahip olmadığını söyleyebileceğimiz küçük hatchback daha yuvarlak hatlara sahip. Burun kısmı biraz daha sivri olan araçta önceden olduğu gibi dik bir A sütunu görev yapıyor.


Yan bölümde hafifçe şişirilen çamurluklarla birlikte siyah renkli A ve B sütunları dikkat çekerken arka kapı kolları C sütununun önüne alınmış. Daha oturaklı duran bir arka bölüme sahip olan Swift'te küçük stoplar ve yine tamponun ortasında yer alan sis farı kullanılmış.

Sade sayılabilecek tasarım dilini iç mekanda da devam ettiren otomobilin küçük göbekli direksiyon simidi üç kollu tasarıma sahip. Sportif görünümlü gösterge paneli ve büyük bir dokunmatik ekrana sahip orta konsolun yanında dijital ekranlı klima kumandaları da hoş bir detay.


Otomatik frenleme, adaptif hız sabitleme sistemi ve otomatik uzun farlara sahip olan yeni nesil Swift'in kaputu altında 1 litre hacimli, turbo beslemeli benzinli motorun yanında atmosferik emişli, 1.2 litre hacimli bir ünite de görev yapacak. 5 ileri vitesli manuel ve 6 ileri vitesli otomatik şanzımanların yanında sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanla da satılacak olan araç önden veya dört tekerlekten çekişli olarak ısmarlanabilecek.

14 yorum:

  1. Eski kasasını uzun yıllardır kullanıyorum. Herkese tavsiye ederim. Fiyatına göre gerçekten güzel bir araç. Sıfır kilometre olarak almıştım. Garantisi bitince tüp taktırdım. Eğer yeni kasasını beğenirsem yapacağım şey değişmez. Alır garantisi bitenedek kullanır, sonra tüp taktırırım. Alırken ucuz alıyorsunuz , satarkende piyasaya göre biraz ucuz verirseniz sabaha götürüyorlar zaten. Tutulmayan , satılmayan araç yoktur. Pahalı fiyat çeken araç sahibi vardır. Bunu unutmayın. Bir arkadaşımda 1.2 elysee vardı 3yıl bindi sataken gayette normal olan ama şişkin olmayan bir fiyattan verdi dizel araçlardan bile hızlı satıldı. Hem dizel gürültüsü çekmedi, hem ağır bakım masrafı ödemedi hemde baştan dizele göre 15bin tl ucuza almıştı aracı. Yıllık 30bin kilometre yapmayan biri iseniz kesenizin yettiği en güzel , en dolu aracı alın kısacası. Bırakın motor & yakıt tipini , tutulup tulumadığını felan. Boş iş bunlar. Sürü psikolojisi tamamen.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Vag grubu için konuşuyorum, 150ps tsi varken 15 20 bin tl fazla verip 120ps dizel araba almak kesinlikle ve kesinlikle ahmaklıktır. Yazınızın sonunda mütiş bir tespit var "sürü piskolojisi" tartışmasız doğru söz. Bizim fakültenin 60 yaşında ki dekanı yılda 10bin kilometre bile yapmazken dizel Passat alıyosa bunun adı ahmaklıktır.

      Sil
    2. Misal ford kuga opel insignia benzinlileri alınmaz. Ocak söndürür çünki. İkiside ağır ve yüksek beygirli otomobiller olduğundan çok yakıyorlar. ama verimli tsı,vtı yada atmosferik motorlar alınır , dizele hava parası verilemez , mis gibi binilir. Bu arada kugada ki benzinli motorla mondeoda ki aynı oda mı kuga gibi çok yakıyor? Bilen biri aydınlatsın.

      Sil
    3. Araç tüpe uyumlu ise, garanti bittikten sonra taktırmamak gereksiz bi hareket olur zaten. Yarı yarıya fiyat farkı söz konusu. 90lık bi italyan attıracaksın temizinden,keyfine bakacaksın ;)

      Sil
  2. 2013de 54bin tlye focus otomatik 1.6 benzili aldım şu an tüpde kullanıyorum. Dediğiniz gibi o dönem için full otomatik bir arabayı almıştım. Dizel otomatik full jettaya göre çok ucuzdu. Benzin daha kârlı eğer yüksek km. Yapmayacaksanız

    YanıtlayınSil
  3. Suzuki Vitara'nın oto testlerinden anladığım kadarıyla Türkiye distribütörü tarafından monte edilmiş başarılı bir ekranı var. Eğer bu araçta da gelirse düşünebilirim.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. vitaradaki dev ekran konsol alanının sınırlarındaydı swiftin konsoluna sığmaz gibi görünüyor

      Sil
  4. Bu uzak doğulular ne tasarım hırsızı çıktı arkadaş ya. Yeni kasa Demio tuttu hemen taklit.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Ya ben de diyorum bunu bi araca benzetecem ama ne? Aynen üstad haklısın. Bildiğin Mazda 2 bu.

      Sil
  5. arka koltuk diz/baş mesafelerinde ve daha önemlisi bagaj hacminde artış var mı? önceki swift de güzel arabaydı ama bagaj yetersizdi.

    YanıtlayınSil
  6. Bu aracın ismi nasıl okunuyor?

    YanıtlayınSil
  7. Japon araçlarının iç sıkıcı iç mekan tasarımları ve malzemeleri oldukça çekici modeller sınıfına girmeyecek.

    YanıtlayınSil