29 Eylül 2016 Perşembe

Land Rover Discovery


Land Rover'dan beklenen haber sonunda geldi. İngiliz üreticinin ünlü SUV modeli Discovery yeni nesliyle Paris otomobil fuarında boy gösterecek. Yeni araçta şık bir görünümden çok daha fazlası bulunuyor.

Ana hatları, iki yıl önce tanıtılan Discovery Vision konseptiyle aynı olan otomobilde kaslı bir yapıya sahip ön tampon, LED farlar, donanım seçeneğine göre çapları 19 ile 21 inç arasında değişen jantlar, basamaklı tavan yapısı, kalın bir C sütunu, yanlara doğru aracı saran LED stoplar, spoiler, çift parçalı cam tavan ve yine çift parçalı bagaj kapağı bulunuyor.


İç mekanında da Land Rover ailesine ait olduğunu gizlenmeyen Discovery'nin birçok parçası Discovery Sport'ta da görev yapıyor. İç mekan saklama hacimleri konusunda başarılı olan aracın vites konsolunda yer alan kapaklı gözün altına bile 4 adet iPad gizlenebiliyor. Üç koltuk sırasına sahip olan otomobilin en arka koltuklarında bile ısıtma sistemi bulunuyor.

İlginç donanımları arasında elektrikli olarak katlanabilen iki ve üçüncü koltuk sıraları bulunan Discovery'de bu işlem bagaj bölümünden, orta konsoldan veya cep telefon uygulamasından yapılabiliyor. Aynı uygulamayla aracın yüksekliği, kolay biniş ve iniş için 40 mm azaltılabiliyor.


İki koltuk sırasıyla tavana kadar yükleme yapıldığında 1.137 litre bagaj hacmi sunan Discovery'de ikinci koltuk sırası da katlandığında bu hacim 2.406 litreye yükseliyor. Donanım seviyesine göre 6 adet 12 Volt soket ve 9 adet USB port sunabilen araçta 8 farklı elektronik alet aynı anda internete bağlanabiliyor. Taban geçiş yüksekliği 283 mm olan aracın su geçiş yüksekliğiyse 900 mm.

Kaputu altında tanıdık motorlar kullanılacak olan aracın 2 litre hacimli turbo Diesel motoru 240 beygir güç üretebilirken 3 litre hacimli motorlardan Diesel olan 254, benzinli ve kompresör beslemeli olansa 340 beygir güç üretebiliyor. Bu ünitelerle donatılan araçların 0'dan 100 km/s sürate ulaşmalarıysa sırasıyla 8.3, 8.1 ve 7.1 saniye sürüyor.

7 yorum:

  1. Saçma vergi sistemimiz olmasada bizde binebilsek bu güzel araçlara...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorumunuzdan zengin olduğunuzu anlıyorum. Zira bu arabalara tüm dünyada zenginler biniyor. Arap ülkelerinde de Amerikada da Avrupada da . Bizim ülkemizde oranın zenginlerinin bindiği araçlara ultra lüx zenginlerimiz biniyor. Bizim 2.2 dizel mazda 6 ya yaptığımız yorumu bu araca yaptıysanız şuan altınızda iyi bi araç var demektir zaten. Bu neyin isyanı ??

      Sil
    2. Bir yerde haklı aslında. Vergilerin aşırı şişik olması ikinci el değerlerini de saçma seviyelere yükseltiyor. Benim bir arkadaşımın Amerika'da aldığı ilk otomobildi LR3 Discovery. 8 silindirli benzinli motorlu bir örneğine 900 Dolar vermişti. Türkiye'de hurdasını alamayız o fiyata.

      Sil
    3. Benim tepkimin sebebi ; bazı arkadaşlar en son model , en büyük motor hacimli , en hızlı araçları sanki diğer ülkelerde bedavaya veriyorlarmış da fiyatlar vergi yüzünden tr'de bu haldeymiş gibi konuşuyorlar. Tamam vergiler yüksek ama ben şuan 1.4 tsi süperbe biniyorum , vergiler normal seviyede olsun , 1 tane kendine 2 tane devlete almayalım hadi bineyim bmw 5 serisine . Öyle oldu diye s classa binecek durumum yok ki benim . Arabistan'da Land Cruiserların rengi güneşten solunca kilometresine bakılmaksızın değiştiriyorlar Pakistan Hindistanlı işçiler alıyor cok cok ucuza bınıyor eee napalım yani ? Dünyanın farklı yerlerınde ki şeyleri ülkemize uyarlamak gereksiz . Herkesin ekonomik durumu yada ekonomik öncelikleri belli. Benim halama sorsanız dünyanın en fakiri ama gitti 270 bin tlye ev aldı o paraya panamerada alabilirdi öncelik diyede bişey var ve halkımızın çoğunluğu fakir yada yüksek vergiyi takan bir halkda değil. bu halka müstahak bu vergi sistemi .

      Sil
  2. Bagajda niye cam tavan var amk. Seyahata bitkileri götürürsek daha rahat fotosentez eylesinler diye mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üçüncü sıra koltuklar orada diye...

      Sil
    2. biz arabanın sürücü koltuğunda gün güneş yüzü görmeyelim elin adamın 3.sıra da veletlerini güneşlendirsin.

      Sil