Alman markanın diğer modellerini andıran LED farlarıyla ilk bakışta dikkatleri çeken Panamera'nın geniş hava girişlerine sahip ön tamponu da agresif bir görünüm sunmuş. Çift kola sahip yan aynalar ve eskiden olduğu gibi şişkin arka çamurluklar güçlü görünümü pekiştirirken beş kapılı yapının da korunduğu görülebiliyor.
Arka bölümde efsane Porsche modeli 911'e göndermeler yapan Panamera'nın LED stopları bu bölümü boydan boya geçerken tamponun alt kısmında reflektörler ve egzoz çıkışları dikkat çekiyor. Bu arada bagaj kapağının ucuna gizlenen ve elektrikli olarak açılabilen spoiler yine otomobilin standart donanımında. Üstelik aracın motor seçeneğine göre bu parça tek veya üç parçalı olabiliyor.
Eskisinden daha büyük bir otomobil haline gelen ikinci nesil Panamera 5.049 mm boya, 1.937 mm genişliğe, 1.423 mm yüksekliğe sahip. Tavanın arka bölümünde yükseklik 20 mm azaltılırken aks mesafesi 2.950 mm'ye ulaşmış. Motora göre 19 veya 20 inç çaplı jantlar standart olarak sunulurken 21 inç çaplı jantlar opsiyonel donanımda.
İç mekana geçildiğinde neo klasik bir havayla karşılaşılıyor. Çoğu dijital ekranlardan oluşan gösterge panelinde merkezi devir göstergesi analog kalırken ince kollara sahip direksiyon simidi sportif bir görünüm sunmuş. Geniş vites konsolu dokunmatik kumandalarla süslenirken orta konsolda yine çok geniş bir ekrana yer verilmiş. 495 litre hacimli bagaj, 40:20:40 oranında katlanabilen arka koltuklar sayesinde 1.304 litreye kadar genişletilebiliyor.
Gelelim motor seçeneklerine. Tamamı çift turbo beslemeye sahip olan araçların motor seçenekleri yeni. Panamera 4S'in 2.9 litre hacimli, benzinli v6 motoru 440 beygir güç, 550 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 4.4 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati de 289 km/s.
Belki de ailenin en ilgi çeken motoru bir Diesel. 8 silindire sahip olan yeni Diesel ünite 422 beygir güç, 850 Nm tork üretebiliyor. Panamera 4S Diesel, bu motor sayesinde 0'dan 100 km/s sürate 4.5 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 285 km/s oluyor.
Ailenin en güçlüsü olan Panamera Turbo'da görev yapan 4 litre hacimli v8 iki ay önce tanıtılmıştı. 550 beygir güç, 770 Nm tork üretebilen ünite sayesinde araç 0'dan 100 km/s sürate 3.8 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 306 km/s olmuş.
Araçların tamamında 8 ileri vitesli, çift kavramalı şanzıman, dört tekerlekten çekiş sistemi, direksiyonel arka aks, radar, kamera ve gps yardımıyla yolun 3 km'lik bölümünü denetleyen sürüş yardımcısı ve Burmester ses sistemi alınabilirken Sport Chrono paketiyle 0'dan 100 km/s sürate hızlanmalar 0.2 saniye daha çabuk tamamlanıyor.
Muhtesem olmus. Diesel ve hybrid versionlarini cok merak ediyorum.
YanıtlaSil4 silindir gelecek demediniz mi lan?
YanıtlaSilv8 dizel audinin 4.2 tdi onu anladık , şanzıman 8 ileri tork konvertörlü değil mi şimdi ? ( 8hp ) enteresan olmuş 850 nm torka çift kavramalı koymak ?
YanıtlaSilÇift kavramalı bütün modeller. Çok da garip değil aslında. Sonuç olarak Bugatti modelleri de 1.200 - 1.500 Nm için çift kavramalı şanzımanlar kullanıyor.
SilBu nasıl downsizing eeeyýyyy vag grup?
YanıtlaSilYaptılar baya. Bir Diesel büyüdü. Turbo, 4.8'den 4'e indi. Diğer benzinli de 2.9 oldu.
SilOnur Bey yetmez ama evet. 2 litre 4 silindir hibrit söylentisi vardı ilk yenileme dedikoduları çıktığında.
YanıtlaSilOnun ihtimali var hala. Bir tanıtsınlar hibrit seçeneği, belki buralara bile gelir.
SilDizeli 1milyon TL civarı olacak muhtemelen dedi satış temsilcisi. 1milyona dizel araç...vay bee...
YanıtlaSilAudi q7'de 435hp 900nm yapan v8 dizel motorun panamera'da 422hp 850nm yapmasının nedeni 48 volt sistemin olmaması mıdır?
YanıtlaSilwww.autoklicker.de web sitesinde q7'nin dizeltork değeri v8 dizel+48volt elektrik motoru toplamı olarak 1200nm olduğu iddia ediliyor, web sitesi alman orijinli ve çok ciddi. Hata yapacaklarını sanmıyorum ama diğer kaynakların tamamı 900nm dediği için emin olamıyorum, lütfen aydınlatır mısın. Selam ve Saygılarımla...
Audi'nin kendi sitesinde de 1.200 Nm bilgisi verilmiş. Evet, elektrik motoruyla alakalı bu değer. Audi'nin bu konu üzerinde daha fazla durmamasına şaşırdım.
SilAracın önceki neslinin dizel modeli Türkiye'de epey tutulmuştu. Yeni nesilde dizel motorun hacminin 4.0lt olması müşterileri düşündürecektir. Dizel model baz modelden on bin €, mtv'si de 8 bin ₺ daha yüksek. Yeni modelin Türkiye'de tutulmayacağını, müşterilerin 3.0lt dizel seçeneği olan başka 4 kapılı coupe modellere yöneleceğini düşünüyorum.
YanıtlaSilPorsche müşterilerinin fiyat farkına çok takılacaklarını zannetmiyorum. Diğer markalara geçiş bir miktar olacaktır fakat benzinli baz motorun da küçülmesi rüzgarı bu tarafa doğru da estirebilir. Bir de daha sonra küçük hacimli bir Diesel ünitenin gelme ihtimali var. O şekilde toparlanır satışlar.
Sil