10 Ocak 2016 Pazar

Peugeot 208 1.2 PureTech ETG5 Active


2016 yılının ilk testinde sizleri Peugeot'nun küçük hatchback modeli 208 ile karşılıyorum. Kar altında yaptığım 500 km için en uygun araç olmasa da turuncu renkli bu Peugeot yol boyunca beni hiç üzmedi. 2011 yılının sonlarına doğru yüzünü gösteren 208 tahmin edilebileceği gibi 207'nin yerine piyasaya çıktı. Üç ve beş kapılı gövde seçeneklerine sahip olan hatchback 2015 yılı başında küçük bir makyaj operasyonu geçirdi.

Hem tasarım hem de araçların hafifletilme trendi olarak bakıldığında Fransız marka için önemli bir otomobil olarak karşımıza çıkan 208'in bütün motor seçenekleri 1.6 litre barajının altında kalan hacimlere sahip. Türkiye'de bile beş motor ve yine beş şanzıman seçeneğiyle satışta olan otomobilin testime konuk olan seçeneğinde 1.2 litre hacimli benzinli motor ve 5 ileri vitesli, yarı otomatik şanzıman görev yapıyordu.


Dış Mekan


Gövde tasarımı, Peugeot'nun yeni nesil modellerine örnek olan 208 bu nedenle önemli bir araç. 207'den çok daha tok bir görünüm sunan otomobilin ilginç olan yanıysa yerini aldığı modelden küçük olması. 3.973 mm boya sahip olan aracın eni 1.829, yüksekliği 1.460, aks mesafesiyse 2.538 mm olarak açıklanıyor.

Ön çamurluklara doğru sokulan büyük farlarının üst bölümü LED gündüz aydınlatmalarına ayrılan 208'in ön panjuru, hava girişiyle birlikte tampona entegre edilmiş. Eğik bir kaputa sahip olan otomobilin makyajı, far iç tasarımı ve tamponun şeklinin değişmesinden oluşmuş. Cam tavanın arka bölümünde kullanılan çizgilerle önünde bulunan metal şeridin tasarımı da birbiriyle uyumlu.

15 inç çaplı jantlar 7 kollu tasarıma sahipken yan aynalar üzerine sinyaller konumlandırılmış. Geniş ön kapı camlarına kelebek camlar da ekleyen Peugeot standart görünümlü radyo antenini arkaya konumlamış. Şık LED stoplarıyla arkada da hoş bir görünüm sunan küçük hatchback şişkin tamponu ortasına eklenmiş tek bir sis farına sahip. Bagaj kapağı üzerinde spoiler kullanılmazken arka tampon alt bölümü siyah renkte bırakılmış.


İç Mekan


Yaşam alanı tasarımı konusunda da Peugeot'nun yeni yüzünü yansıtan 208'in bütün kapılarında geniş sayılabilecek cepler kullanılmış olması olumlu. Camlar ve yan aynaların kumanda düğmeleri sürücü kapısına eklenirken metal görünümlü kapı kolları ve piyano siyahı kapı tutamakları bu bölümü renklendirmiş.

Markanın küçük direksiyon simidi üzerinden görülen gösterge paneli konseptine geçtiği araç olan 208 tasarım konusunda Fransız üreticilerin hala orijinal fikirleri olduğunu gösteriyor. Park sensörü, ESP ve far yükseklik ayar düğmeleri sürücünün soluna yerleştirilirken deri direksiyon simidinin üzerinde görülebilen düğmelere arkada vites değiştirme kulakçıkları, hız sabitleme ve sınırlandırma kumandaları ve ses sistemi ayar mekanizması katılıyor.

Sade görünümlü bir orta konsola sahip olan otomobilin bu bölümünde, en üste dokunmatik bir ekran yerleştirilirken daha aşağıda yatay havalandırma ızgaraları ve sistemin dairesel kumanda düğmeleri görülebiliyor. En alt kısımdaysa biri büyük diğeriyse çok daha küçük iki kapaksız göz, 12 Volt soket ve USB ile Aux girişleri bulunuyor. Kokpitin diğer parçalarında olduğu gibi kromajlı vites topuzunu da 2008 ile paylaşan 208'in vites konsolunda el freni kolu ve katlanabilir kol dayanağı da yer alıyor. Dayanağın altında ince olsa da bir göz bulunuyor.

Arka koltuklarda üç kişi için kafalık sunan 208'in panoramik cam tavanı bu bölümü daha da aydınlık hale getirirken katlanabilir kol dayanağının bulunmaması eksiklik olarak görülebilir. 285 litre hacimli bagajın bu hacmi, arka koltuk sırtlıkları katlanarak 1.076 litreye yükseltilebiliyor.


Konfor


B segmentinde yer alan otomobillerde genelde yumuşak süspansiyon sistemleri kullanılmadığından 208'in tatlı-sert sistemi sürpriz olmuyor. Bunun yanında 185/65-15 ölçülerine sahip geniş yanaklı lastikler sürüş konforunu başarılı bir şekilde dengeleyebiliyor. Çukur geçişlerinde süspansiyon sisteminin sertliği hissedilse de lastiklerin darbe emiş kabiliyetleri konforun çok azalmasını engelleyebilmiş.

Son yıllarda test ettiğim Peugeot modellerinin tamamında olduğu gibi lastik sesi izolasyonu başarılı olan otomobilin rüzgar sesi izolasyonuysa segment ortalamalarında. Bu konuda en zayıf olan bölümse motor sesi. Aslında çok gürültülü olmasa da ünite, sesin büyük kısmını iç mekana aktarıyor.

Ön bölümde yer konusunda sıkıntı yaşatmayan 208'in arka koltuklarında bu segment için makul diz mesafesi sunulurken baş mesafesi biraz daha iyi olabilirdi.

En üst donanım paketine sahip olmasa da yeterli konfor donanımına sahip olan test aracında elektrikli cam ve aynalar, panoramik cam tavan, manuel ayalı klima, dokunmatik ekrana sahip bilgi ekranı, yol bilgisayarı, direksiyondan kumanda edilebilen ses sistemi, hız sınırlama ve sabitleme sistemi, Bluetooth bağlantısı, USB ve Aux girişleri, ön kol dayanağı, arka park sensörü, yokuş kalkış yardımcısı ve geri görüş kamerası bulunuyordu.

208'in en büyük konfor donanımlarından birisi de yarı otomatik şanzımanı. Günümüzde çoğunlukla çift kavramalı üniteler kullanımda olsa da tek kavramalı bir şanzımanla donatılan test aracı akan trafikte rahatsızlık vermese de sistemin yapısı gereği karşılaşılan yavaşlık ve düşük süratlerde silkeleme hissedilebiliyor.

5 ileri vitese sahip olan şanzımanın yoğun trafikte tepkilerini beğenmeyenler aynı hacimli ve daha güçlü bir motorla sunulan 6 ileri vitesli, tam otomatik üniteyi tercih edebilir.


Sürüş


Hafif sert süspansiyon sistemi sayesinde özellikle yüksek süratlerde yola iyi oluran 208'in direksiyon tepkileri başarılı olsa da elektro hidrolik ünitelerin tipik hissizliği bu otomobilde de karşımıza çıkıyor. Bunun yanında küçük direksiyon simidi sayesinde hakimiyet hissi diğer benzer araçlarda olduğundan daha başarılı. Şehir trafiği için hazırlanan aracın direksiyonu oldukça yumuşak.

5 ileri vitesli yarı otomatik şanzımanın yavaş değişimlerini manuel olarak da kumanda edebilmek sportif sürüş hissini biraz daha artırıyor. Bu işlem hem vites kolu hem de direksiyon simidi arkasına yerleştirilen kulakçıklar kullanılarak gerçekleştirilebiliyor.

1.2 litre hacimli motoru herhangi bir aşırı beslemeye sahip olmayan otomobil 82 beygir güç, 118 Nm tork üretebiliyor. Devirlenmeye istekli olan 3 silindirli motor 980 kg gibi çok hafif sayılabilecek olan kasayı düşük süratlerde hareket ettirmekte zorlanmasa da sürat arttıkça etkileyicilik katsayısı azalıyor. 0'dan 100 km/s sürate 14.5 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 178 km/s.

90 km/s altında tutulan süratlerde ve akan trafikte ortalama yakıt tüketim değeri 5.5 litre/100 km seviyesine indirilebilen aracı otoyol süratlerine ayak uyduracak şekilde kullanmaksa bu tüketimi artırıyor. Test genelinde ortalama tüketim 7.2 litre/100 km olarak gerçekleşti.


Fiyat/Donanım


GTI'ı da sayarsak Peugeot 208'in Türkiye'de beş motor, beş şanzıman ve yine beş donanım seviyesi bulunuyor. En düşük güce sahip olan 1.2 litre hacimli benzinli motor Access donanım paketiyle kampanyada 44.500 TL'ye alınabilirken Active paketi ve ETG5 şanzımanla 2015 model için kampanya fiyatı 51.900 TL'ye ulaşıyor.

Standart donanımında elektrikli cam ve aynalar, yokuş kalkış yardımcısı, klima, hız sabitleme ve sınırlandırma sistemi, yol bilgisayarı, dokunmatik ekrandan kumanda edilebilen araç fonksiyonları, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, katlanabilen ön kol dayanağı, manuel ayarlı klima, USB ve Aux girişleri sunan, Bluetooth bağlantılı ses sistem, ESP, ön ve yan hava yastıkları, deri kaplı direksiyon simidi, manuel kumanda alabilen, tek kavramalı, yarı otomatik şanzıman, arka park sensörleri, LED gündüz aydınlatması ve sis farları bulunan test aracının opsiyonel donanımlarıysa 794 TL karşılığında sunulan 15 inç çaplı alaşım jantlar ve 2.876 TL değerinde olan Sky Pack (Panoramik cam tavan, Mirror Screen ve Wi-Fi özellikleriyle geri görüş kamerası)


Sonuç


Konu küçük hatchback modeller olduğunda Fransız üreticilerin olaya hakimiyetleri dikkat çekici. Yerini aldığı modelden küçük olsa da bunu hissettirmeyen 208'in Peugeot ürün gamında önemi büyük. Markanın güncel tasarım anlayışını uygulayan ilk otomobil olan 208'in makyajla birlikte çok değişmemesi de taze görünümünün hala korunuyor olmasından ileri geliyor.

En düşük güçlü benzinli motoruyla performans anlamında rekorlar kırmaktan uzak olan otomobil düşük ağırlığıyla şehir içi için yeterli performansı sağlarken istenirse düşük yakıt tüketim değerlerine de ulaşabiliyor. Yeterli standart donanımıyla da sahibini üzmeyecek bir yapıya sahip olan 208'in arka koltuk baş mesafesi ve motor sesi izolasyonu en zayıf olduğu iki nokta.


Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

6 yorum:

  1. kimse yorum yapmamış peugeot 208'e. Bence bu bile peugeot 208'in başarısızlığının göstergesi. İlk önce tasarım olarak 207 ve 206 gibi olamadı. tasarım en kötü tarafı. Maalesef makyaj operasyonu da bu rezil tasarımını kurtaramadı. Keşke 207'yi ufak tefek rötuşlarla yenileselerdi. Etrafta her yer 207 dolu ama 208 den eser yok.

    YanıtlaSil
  2. Şu 6 ileri tam otomatiği bu motorla da sunsalarmış iyi olacakmış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu motorun turbo beslemelisiyle sunuyorlar sadece.

      Sil
  3. ben memnunum..yokuş çıkarken manuel vitese geçerseniz daha iyi olur. onun dışında pek sıkıntısı yok. şehir içi ortalama tüketim 6,5-7 arası

    YanıtlaSil
  4. PureTech, Peugeot'nun yeni motor ailesinin ismi. Şimdilik sadece 3 silindirli ünitelerden oluşuyor. 1 ve 1.2 litre hacimli seçenekleri var. Küçük olan sadece atmosferik emişli olarak sunulurken 1.2'nin hem atmosferik hem de turbo beslemeli olan seçenekleri var. İkisinin de adı PureTech.

    YanıtlaSil
  5. Turbo ile 110 beygir gücünde araç.

    Turbosu görünüyor kolayca ama ona gelene kadar yarı otomatik veya tam otomatik şanzımanlı olduğuna bakılabilir. Atmosferik emişli motorda 5 ileri vitesli yarı otomatik şanzıman ve direksiyon arkasında vites değiştirme kulakçıkları kullanılıyor. Diğerinde 6 ileri vitesli tam otomatik şanzıman var.

    YanıtlaSil