10 Aralık 2015 Perşembe

Peugeot 3008 Allure 1.6 BlueHDi EAT6


Fransız üretici Peugeot'nun, tanıtımıyla birlikte neredeyse bütün ürün gamına yaydığı küçük hacimli BlueHDI motor ve tam otomatik şanzıman ikilisi bu sefer de 3008 modeliyle karşımızda. Az da olsa güçlenen motorla birlikte sunulmaya başlanan tam otomatik şanzıman, bir önceki araçla birlikte gelen tek kavramalı yarı otomatik üniteden daha konforlu olma iddiasında.

Üretimi 2008 yılında başlayan 3008 farklı tasarımıyla hem Peugeot modelleri arasından hem de segmentinde sivrilirken 2013 yılında gördüğü makyajla birlikte markanın yeni yüzünü taşır hale geldi. Avrupa pazarında benzinli ve Diesel motor seçeneklerinin yanında bir de hibrit modele sahip olan otomobil Türkiye'nin yüksek vergileri ve küçük pazarı nedeniyle tek motor ve şanzıman seçeneğiyle sunuluyor. Hatırlayacağınız gibi 1.6 BlueHDi ve EAT6 ikilisini daha önce 308, 5008 ve 508'de de deneme imkanı bulmuştum. Testime konuk olan 3008, orta donanım seviyesine denk gelen Allure paketine sahip.


Dış Mekan


Ön bölümde yoğunlaşan makyaj operasyonuyla daha şık bir yüze kavuşan 3008'de geriye doğru uzayan farlar, ileriye doğru çıkıntı yapan panjur, far grubundan ayrılmış sis farları, doğrudan kaput önüne yapıştırılan Peugeot logosu ve alt bölümünde siyah plastik ve metal korumalar bulunan tampon dikkat çekiyor. Kısa bir kaputa sahip olan aracın 17 inç çaplı jantları önceki 3008 testimde şikayet ettiğim orantısızlığı bertaraf ederken yan bölümde kromajlı aynalar, siyah renkli koruma çıtaları ve kromajlı süs çıtaları yer alıyor.

Arka bölümde küçük spoiler ve alt kısmı siyah renkli tampon dikkat çekerken köpekbalığı üst yüzgeci şeklinde olan LED stopların iç tasarımları değişmiş. Sis farları tamponun alt kısmında görülebilirken metalik renkli alt koruma da en alta eklenmiş. Arka park sensörleri tamponun siyah renkli bölümündeyken geri görüş kamerası plakalığın üzerinde görülebiliyor. Bagaj kapağıysa önceden olduğu gibi çift bölümlü.

4.365 mm boya, 1.837 mm genişliğe ve 1.639 mm yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesi 2.613 mm olarak açıklanıyor.


İç Mekan


Makyajlı 3008'in kabininde tanıdık tasarım özellikleri devam ediyor. Elektrikli cam ve yan ayna kumandaları sürücü kapı koluna yerleştirilirken kapı açma kolu, havalandırma kanalları, direksiyon simidi, vites kolu ve orta konsolda yer alan tutamak çevresinde metalik gri parçalar dikkat çekiyor. Büyük çaplı direksiyon simidinin alt bölümü düzleştirilirken genelde Fransız otomobillerinde karşılaştığımız farklı tasarım detayları bu otomobilde de görülebiliyor.

Bir örnek vermek gerekirse far kumandaları direksiyon kolonuna alınırken hız sabitleme ve ses sisteminin uzaktan kumandaları da simidin arkasına yerleştirilmiş. Sade görünümlü bir gösterge paneline sahip olan 3008'in yatık orta konsolunda şık bir görünüm sunan şalterler head up display, sunroof, park sensörü ve merkezi kilitleme gibi fonksiyonları kumanda ediyor.

Ses ve navigasyon sistemlerinin kumandaları çift bölgeli havalandırma sistemi düğmelerinin hemen üzerine yerleştirilirken yüksek konumlu vites konsolunda vites kolu, elektronik el freni düğmesi, 12 Volt soket, bardaklık ve kol dayanağı bulunuyor. Ön konsol üzerinde yer alan head up display ve navigasyon ekranının açısının ayarlanabilmesi ve istendiğinde katlanabilmesi olumlu özellikler.

3008'in dikkat çeken yönlerinden birisi de depolama alanları. Kapı içi cepleri çok geniş olmasa da uzun ve derin olan araçta direksiyon kolonu altında kapaklı bir göz yer alırken torpido gözü küçük kalmış. Direksiyonun solunda, orta konsolda ve kol dayanağının arkasında kapaksız gözler bulunurken arka koltukların önünde yere gizlenen kapaklı bölümler iyi düşünülmüş. Araçta dikkat çeken bir diğer donanım da ön kol dayanağının altında yer alan soğutmalı ve dev boyutlu göz. Bu bölüm o kadar büyük ki Peugeot bölmeyi aydınlatmış. USB ve Aux girişleri de kol dayanağının hemen altına yerleştirilmiş.

Arka koltuklar için havalandırma ızgaraları, 12 Volt soket, bardaklık entegre edilmiş katlanabilir kol dayanağı ve üç adet kafalık sunan üretici arka kapı camlarına perde entegre etmiş. 512 litre hacimli bagajının duvarında bile kapaklı ve kapaksız gözlere yer veren Peugeot seviyesi ayarlanabilen bagaj zemini altınada da ek bir hacim yaratmış. 12 Volt soket ve Škoda Yeti'de olduğu gibi el feneri olarak da kullanılabilen bir bagaj aydınlatmasına sahip olan otomobilin arka koltuk sırtlıkları hem bagajdan hem de içeriden yatırılabiliyor. Kol dayanağı içerisinde sunulan küçük kapaktan da ulaşılabilen bagajın çift kapağı olması yüklemelerde kolaylık sağlarken arka koltuklar katlandığında elde edilen 1.604 litre hacim büyük.


Konfor


Bir önceki test aracımınkinden daha büyük jantlarla donatılan otomobilin ortalamalarda olan süspansiyon sertliğiyse değişmemiş. Sert darbelerde bile iç mekandakileri çok rahatsız etmeyen ikiliden jantlar, bu iş için sınır sayılabilecek büyüklüğe ulaşmış gibi. Motor ve yol sesini iç mekana çok az ileten 3008'in rüzgar sesi izolasyonu biraz daha iyileştirilebilir.

Geniş oturma alanları sunan parçalı deri döşemeli koltuklardan sürücü koltuğunda bel destek ayarı, yolcu koltuğunda da sırtlık katlanma fonksiyonları bulunuyor. Test aracının konfor donanımında elektrikli cam ve aynalar, elektrokrom iç ayna, çift bölmeli havalandırma sistemi, USB ve Aux çıkışları sunan Bluetooth bağlantılı, uzaktan kumandalı ses sistemi, yokuş kalkış yardımcısı, head up display, navigasyon sistemi, hız sabitleme ve sınırlandırma sistemleri, arka havalandırma kanalları, panoramik cam tavan, tek dokunuşla katlanabilen arka koltuklar, yağmur ve far sensörleri, arka cam perdeleri, ön ve arka park sensörleri, park yardımcısı ve geri görüş kamerası yer alıyor.

Otomobilin en büyük konfor donanımıysa otomatik şanzımanı. Önceki test aracımda yer alan ETG6 şanzıman türünün en başarılı örneklerinden olsa da tam otomatik bir şanzımanla karşılaştırıldığında rekabete 1-0 geriden başlamaktan kurtulamıyor. Sarsıntısız geçişleriyle beğeni kazanan Aisin üretimi ünite özellikle şehir içinde yüksek konfor sunuyor.

Rahat ön koltuklarda sunulan oturma alanı beklendiği gibiyken arka koltuklarda başarılı diz, baş ve omuz mesafeleri dikkat çekiyor. Bu bölüme eklenen 12 Volt soket, bardaklıklar, katlanabilen kol dayanağı, cam perdeleri ve havalandırma ızgaralarıyla birlikte cam tavanın verdiği ferahlık hissi de başarılı.


Sürüş


3008'in en düşük güce sahip versiyonunun yüksek performans sunmak gibi bir amacı bulunmuyor. Süspansiyon sistemi güvenliği tehlikeye atmayacak şekilde ayarlanan otomobilin 225/50 ölçülerindeki daha geniş tabanlı lastikleri eskiden olduğundan daha iyi bir yol tutuş sunuyor. Zorlandığında önden kayan otomobil ESP sayesinde izine kolayca dönüyor.

Başarılı dozlamaya sahip fren sistemi ve direksiyon simidi arkasından manuel olarak kumanda edilebilen, spor moda sahip şanzımanla sportif dokunuşları bulunan otomobilin önceki şanzımanıyla sunulan direksiyondan vites değiştirebilme özelliğiyse tam otomatik şanzımanla birlikte rafa kalkmış. Direksiyon sistemi de yumuşatılan 3008'de görev yapan 1.6 litre hacimli turbo Diesel motor 120 beygir güç, 300 Nm tork üretebiliyor.

1.470 kg boş ağırlığa sahip olan otomobil 0'dan 100 km/s sürate 12.4 saniyede ulaşabilirken maksimum sürat 181 km/s olarak açıklanıyor. Hızlanma konusunda aceleci olmayan 3008'in şanzımanında sport düğmesine dokunulduğunda vites değişim devirleri yükseliyor.

3008'in iddiası yatık tüketimi bölümünde de sürüyor. Düşük süratli otoyol kullanımlarında 5.5 litre/100 km gibi ortalamalara rahatça ulaşabilen otomobilin test sırasında elde ettiği 6.7 litre/100 km'lik değer de başarılı. Bu rakam daha önce ulaştığım ortalamadan yüksek olsa da ETG6 şanzımanlı araçla çok daha fazla uzun yol sürüşü yaptığımı söylemeliyim. Bu nedenle gerçek hayat şartlarında elde edilen değerler kafa kafaya olacaktır.


Fiyat/Donanım


Türkiye'de Diesel motor pazarının büyüklüğü ve 1.6 litre hacimli ünitelerden büyük motorların pazarının darlığı göz önüne alındığında 3008'in sadece test aracındaki motorla sunulması garip değil. Tam otomatik şanzıman da standart donanımda bulunurken seçilebilecek donanım paketlerinin sayısı üçe çıkmış. Fiyatı Active donanımında 92.900 TL seviyesinden başlayan Peugeot 3008'in Allure paketiyle fiyatı 104.400 TL'ye yükseliyor.

Standart donanımında parçalı deri döşeme, elektrikli cam ve aynalar, elektrokrom iç ayna, çift bölmeli havalandırma sistemi, USB ve Aux çıkışları sunan Bluetooth bağlantılı, uzaktan kumandalı ses sistemi, yokuş kalkış yardımcısı, bagajda gizlenmiş şarj edilebilir fener, head up display, hız sabitleme ve sınırlandırma sistemleri, arka havalandırma kanalları, panoramik cam tavan, yağmur ve far sensörleri, arka cam perdeleri, ön ve arka park sensörleri, seviyesi değiştirilebilen bagaj zemini, çift bagaj kapağı, 17 inç çaplı jantlar, ESP, ön, yan ve perde hava yastıkları, geri görüş kamerası, navigasyon sistemi ve park yardımcısı bulunan test otomobilinin üzerinde opsiyonel donanım bulunmuyordu.


Sonuç


Peugeot'nun farklı tasarım anlayışını temsil eden modeller arasında bulunan 3008 makyajla birlikte daha taze bir yüze kavuşurken diğer özelliklerinde bir değişiklik olmamış. İç mekanında dinamik bir görünüm sunan otomobilin yeni motor ve şanzıman ikilisiyle birlikte sunulan daha zengin donanımı da potansiyel müşterileri kendisine çekiyor.

Değişken bagaj bölümü ve arka koltuklar için sunulan aksesuarlarla aileleri hedef aldığı söylenebilecek otomobilin performansı çok yüksek olmasa da yakıt tüketiminin düşük seviyede kalması ve yüksek konfor seviyesi bu durumu unutturuyor. Torku artan yeni motoruyla özellikle ara hızlanmalarda fark yaratabilen 3008'in tam otomatik şanzımanının tıkalı trafikte sunduğu yüksek konfor seviyesi de tartışılmaz.


Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

3 yorum:

  1. motor şanzıman ikilisi iyi de, peugeot bu aracı hem mpv hem de suv müşterilerini tavlamak için yapmış gibi. bence yeni nesil 3008'in daha fazla suv'e benzetilmesi gerek. zaten halihazırda 5008 de var. kadjar bundan çok daha şık bir araç.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum. Üstelik Kadar 69.000TL 130BG yeni nesil turbo motorla geliyor.

      Sil
    2. Kadjar'ın fiyatı 70.000 TL'den başlıyor ki o da benzinli ve manuel şanzımanlı olanı. Donanımı da çok başarılı değil haliyle.

      130 beygiri Diesel olarak almak için hem manuel şanzımana hem de dört tekerlekten çekiş sistemine mecbur bırakıyor alıcılar. Ayrıca fiyatı da 100.000 TL'ye dayanıyor.

      Belki Peugeot da 1.2 litre hacimli benzinli motorla ithal etmeye başlayabilir 30008'i. Tam otomatik şanzımanın da sunulmasıyla büyük avantaj sağlayacaktır.

      Sil