17 Ekim 2015 Cumartesi
Ford Tourneo Courier 1.6 TDCI Titanium Plus
Binek araçların sürekli artan vergileri nedeniyle pazar payı Türkiye'de her geçen gün artan küçük ticari modeller giderek daha konforlu hale geliyor. Çeşitlilik ve boyut konusunda da zenginleşen bu segmentte Ford'un sunduğu en küçük seçenek Kocaeli'de üretilen Tourneo Courier.
2014 yılından bu yana üretimde olan araç B-Max platformu üzerine geliştirildi. Tourneo ve Transit Courier'ın benim için önemi de büyük. Aracın ismi henüz koyulmamışken B460 koduyla yapılan Ar-Ge çalışmaları sırasında Ford Otosan'ın bir üyesi olduğumdan uzun zamandır aşina olduğum bir otombobil Tourneo Courier. Avrupa'da benzinli motor seçeneği de bulunan araç Türkiye'de sadece 1.5 ve 1.6 litre hacimli turbo Diesel ünitelerle sunuluyor.
Dış Mekan
Ticari araçlar arasındaki şık seçeneklerinden birisi olan Tourneo Courier önden bakıldığında Ford ailesinin bir üyesi olduğunu belli ediyor. Yumuşak hatlara sahip ön panjur, yuvarlak sis farları ve çekik farlar Focus'u andırırken kısa yapılı kaput üzerinde görülen çift çizgi Kuga'ya göz kırpmış.
Şişkin çamurluklar ve ön kapının arka bölümünde kullanılan siyah bölümle öne çıkan yan bölümde ön kelebek camlar ve gizlenmiş arka kayar kapı rayları görülebiliyor. Yükseğe yerleştirilmiş tavan raylarının önde bulunan sabitleyicileri ön cama kadar uzarken pek katlanamayan yan aynaların siyah renkli alt bölümleri ufak tefek kazalarda çıkan ek masrafların önüne geçmiş.
Sade görünümlü bir arka bölüme sahip olan Tourneo Courier'ın yan camları yukarıya doğru açı alırken aynı açının tersi bagaj kapağının büyük camında görülebiliyor. 3. fren lambasını kapağın en üstüne ekleyen Ford, stoplar gibi arka tamponda da ince bir tasarım benimsemiş.
16 inç çaplı jantlarla donatılan test aracımın boyu 4.157 mm olsa da katlanma mesafesi sınırlı yan aynalar nedeniyle genişlik 1.976 mm olarak açıklanıyor. Yüksekliği 1.726 mm olan otomobilin aks mesafesiyse 2.489 mm.
İç Mekan
Aracın iç mekanı, diğer Ford modellerine aşina olanlara yabancı gelmeyecektir. Büyük ön kapıların çekecekleri, kapı kolu seviyesine yerleştirilirken sunulan cepler makul boyutlarda. Ön cam ve yan ayna kumandalarının bu bölümdeki yerleşimi de ergonomik.
Platform kardeşi B-Max ve Fiesta modellerinden tanıdığımız ön konsolda çok fonksiyonlu ve üç kollu direksiyon simidi, derine yerleştirilmiş bir çift göstergeden oluşan gösterge tablosu, köşelerde kullanılan yuvarlak havalandırma çıkışları, ve direksiyon simidinin solunda bulunan aydınlatma grubu kumandaları gibi detayların tamamı tanıdık.
Sürücünün sol dizinin hemen üzerine kapaklı göz ekleyen Ford tavana da büyük bir cep yerleştirerek depolama hacmini artırmış. Orta konsolun üst kısmında mavi renkli yazı karakterlerine sahip bilgi ekranı bulunurken daha aşağıda entegre müzik, telefon ve bilgi sistemi kumandaları görülebiliyor. İnce uzun yapıya sahip orta havalandırma ızgaralarının altında tam otomatik havalandırma sistemi ve ön koltuk ısıtıcılarının butonları bulunuyor.
Kısa yapılı bir vites topuzuyla donatılan Tourneo Courier bu parçanın önüne kapaksız bir cep, çakmak, Start-Stop düğmesi, USB ve Aux girişleri eklerken arkada bir çift bardaklık, seyyar küllük, el freni kolu ve büyücek bir kapaksız göz bulunuyor. Ön yolcu konsolu üzerinde ve yine ön yolcu koltuğu altında yer alan cepler değişkenliği artırmış.
Kayar arka kapılara sahip olan Tourneo Courier'ın bu kapılarında dışarıya doğru manuel olarak kanırtılabilen camlar kullanılmış. Kapı içlerinde cep olmasa da küçük depolama bölümleri ve bardaklıklar her iki arka kapıya da eklenmiş. Ön koltukların sırtlıklarına yerleştirilen katlanır tepsiler de birer bardaklığa sahip.
Çift seviyede ayarlanabilen şapkalık ve sol duvarda büyük cepler sunan bagaj bölümü tavana kadar yüklendiğinde 708 litre hacim sunarken arka koltuklar katlandığında bu hacim 1.656 litre oluyor.
Konfor
Ticari araçlardan bahsederken öncelikli bölümlerden olmasa da pazarın giderek daha çok binek araçlara benzer hale getirdiği segmentte konu öncelik kazanabiliyor. Yüksek yapısından beklendiği gibi iç mekanda ihtiyacınız olmadığı kadar baş mesafesi sunan Tourneo Courier arka koltuk diz mesafesinde de segmenti düşünüldüğünde başarılı.
Aynı yüksek yapı rüzgar sesinin iç mekana alınmasına neden olsa da lastik gürültüsü iyi izole edilmiş. Beni asıl şaşırtansa motor sesinin düşüklüğü oldu. Ünitenin sesi sadece içeriden değil dışarıdan da az duyuluyor.
Süspansiyon sisteminin ayarı, sanki bir binek aracın içerisinde seyahat ediyormuşunuz hissini vermeyi başaran Tourneo Courier'ın 195/55-16 ölçülerindeki lastikleri, çok ince olmayan yanakları sayesinde küçük darbeleri emebiliyor. Özellikle ön koltuklarda sunulan geniş oturma alanları da konfor odaklı bir tasarım.
En üst donanım paketine sahip olan test aracında elektrikli ön camlar ve yan aynalar, yokuş kalkış desteği, arka park sensörleri, ön ve arka sis farları, karartılmış arka camlar, sürücü koltuğunda katlanabili kol dayanağı, ön koltuklarda ısıtma sistemi, yağmur ve far sensörleri, ısıtmalı ön cam ve silecek suyu, bel destek ayarlı sürücü koltuğu, far yükseklik ayarı, elektrokrom iç ayna, yol bilgisayarı, Bluetooth bağlantılı müzik sistemi, Ford SYNC, hız sınırlama ve sabitleme sistemi, USB ve Aux girişleri, Start-Stop ve katlanabilir tepsilere sahip ön koltuk sırtlıkları bulunuyordu.
Sürüş
Ford'un önem verdiği bu konu ticari araçlarının da önceliklerinden birisi gibi görünüyor. 16 inç çaplı jantlarla sunulan test aracında kullanılan süspansiyon sistemi günümüzde herhangi bir B segmenti araçta bulunanla yakın karakteristik özellikler sergiliyor. Ani manevralarda ağırlık değişimi, bu yükseklikte olan bir araç için başarılı olan otomobilin direksiyon sistemi de sürücü hareketlerine hızlı tepki veriyor.
Yüksek süratlerde bile stabil bir sürüşe sahip olan araç virajlarda zorlandığında önden kaysa da bu kayma çok kontrollü ve önlenebilir şekilde gerçekleşiyor. Hafif kemikli yapıya sahip 5 ileri vitesli manuel şanzımanın yolları kolay bulunurken ortalama ağırlıkta olan debriyajın kavrama stroğu bana çok doğal gelen bir noktaya yerleştirlimişti.
Konfor ağırlıklı bir yapıya sahip olan ön koltuklarda sırtlıkların sahip olduğu destekler oturakta sunulanlardan başarılı. Fren pedalı hisli olan ve genel olarak kolay dozlanabilen sistem boş durumda aracı dengeli bir şekilde yavaşlatabiliyor.
Ford'un tanıdık Diesel motorlarından olan 1.6 litre hacimli üniteyle donatılan test aracı 95 beygir güç, 215 Nm tork üretebiliyor. 5 ileri vitesli şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 14 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum süratiyse 170 km/s olarak açıklanıyor.
6 ileri vitesli bir şanzımanla hem performansı hem de tüketimi olumlu şekilde etkilenecekmiş gibi bir havası olan otomobil, 100 km/s civarı sabit süratlerde 5 litre/100 km yakıt tüketim ortalamasını görebilse de işin içine yüksek süratler de girince ortalama 6.3 litre/100 km/'ye yükseliyor.
Fiyat/Donanım
Türkiye pazarına 1.5 ve 1.6 litre hacimli turbo Diesel motorlarla sunulan Ford Tourneo Courier'ın Trend donanım paketiyle başlangıç fiyatı 48.920 TL olarak açıklanırken 1.6 litre hacimli motorla birlikte alınabilen Titanium paketi fiyatı 55.260 TL seviyesine ulaştırıyor. Plus paketiyle birlikteyse değer 57.880 TL oluyor.
En üst donanım paketine sahip olan test aracında elektrikli ön camlar ve yan aynalar, yokuş kalkış desteği, arka park sensörleri, ön ve arka sis farları, karartılmış arka camlar, sürücü koltuğunda katlanabili kol dayanağı, ön koltuklarda ısıtma sistemi, yağmur ve far sensörleri, ısıtmalı ön cam ve silecek suyu, bel destek ayarlı sürücü koltuğu, far yükseklik ayarı, elektrokrom iç ayna, yol bilgisayarı, Bluetooth bağlantılı müzik sistemi, Ford SYNC, hız sınırlama ve sabitleme sistemi, USB ve Aux girişleri, Start-Stop, ön, yan ve perde hava yastıkları ve katlanabilir tepsilere sahip ön koltuk sırtlıkları standart olarak sunulmaktaydı.
Sonuç
Önceden de belirttiğim gibi ürün geliştirme aşamasında görev aldığım ve uzun süredir aşinalığım bulunan bir otomobil Tourneo Courier. Seri üretim modelinin direksiyonuna geçtiğimde markanın sportif sürüş karakteristiklerinin bu araçta da bulunması beni haliyle çok mutlu etti. Zorlandığına bile zevk veren bir ticari haline gelen otomobilde daha güçlü motor seçenekleri ve 6 ileri vitesli şanzıman rahatlıkla kullanılabilir.
İç mekan genişliği ve sunduğu donanım seviyesiyle de göze giren Tourneo Courier, sürekli şikayet ettiğim vergi sistemimizde madalyonun diğer yüzünde yer aldığından fiyat olarak da aynı motor özellikleri sunan B segmenti otomobillere göre avantajlı.
Fotoğraflar
Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Connect'e otomatik vites gelmiş ama 80 küsür fiyat yazmışlar.
YanıtlaSilBu araca da gelir mi?
Bir de connect'i beğenir misiniz? Ticari gibi mi yoksa binek gibi mi?
Teşekkürler.
bu blogun takipcileri nankör popüler araba olursa yorum var olmassa yok yazıklar olsun
YanıtlaSilAferin bizi azarlayarak yorum yapmış oldun. Şimdi sen nankör değilsin. Bi dakika ya; ben de yorum yaptım, o zaman ben de nankör değilim.
SilTeşekkürler, Sayende çok cefalı bir takipçi oldum..
Aslında teknik olarak çok popüler bir araç Tourneo Courier. Bazen yorumlar Facebook'ta yapılıyor burası yerine.
SilConnect'e otomatik vites gelmiş ama 80 küsür fiyat yazmışlar. :(
YanıtlaSilBu araca da gelir mi?
___
Arkadaş yorum konusunda sitem etmiş ama bu sitede yorum yaxmak sıkıntılı.
Farklı bir düzenleme gelirse yorumlarda artış olr; discuss veya facebook gibi...
Blog'un yorum bölümü Blogspot'un kontrolünde. Bazen Adsız kullanıcıları garip şekilde Spam filtresinden geçirmiyor.
SilConnect'in fiyatının böyle olmasının nedeni otomatik şanzımanlı modellerin otomobil olarak vergilendirilmesi. Fiat Doblo'da da aynı şey söz konusu. Hal böyle olunca Tourneo Courier'ın otomatik olabilmesi zor.
Benim merak ettiğim Caddy'nin otomatik şanzımanlı seçeneklerinin nasıl ticari olabildiği aslında.
Bu arada Facebook'ta da yayınlıyorum haberleri: https://www.facebook.com/Otomobilmidediniz
link verdimşsin ama bu blogspot linkede tıklattırmıyor birisi bi araç ismi yada motor şanzıman ismi yazıyor bilinmedik iki saat elle yazımak zorunda kalıyoruz onur abi arkadaşın haptığı yorumlarla ilgili yorumun sebebi takipçilerin yorum yapmak için sosis resimlerini seçim gibi saçma şeylerden sıkılmaları bencede
SilFirefox'a izin veriyor kopyala yapıştıra. Diğer garip soruları da spam'e karşı soruyor. Onu ben koymak zorunda kaldım malesef. Belirli bir trafik seviyesi geçildiğinde spam yağmaya başlıyor. Günde 500 mesaj silmek zor oluyor sonra :)
Sileee napalım aga chrome cuyuz bi link uğruna mozillaya geçecek değiliz
SilDeğiştirmeyin zaten. Facebook'tan aratınca çıkıyor hemen. Gerek yok kopyala yapıştıra.
SilOnur Bey,
YanıtlaSilBu aracın da Ford'un tanıdık 1.6 diesel motorlarına sahip olduğunu belirtmişsiniz.
Birden aklıma eski kasa connectlerde sıkça rastladığımız, halk arasında bu tür motorlarda çekmiyor, yokuşta yığılmalar oluyor 70lik ve 95(BG)liklerde sorun devam ediyor 110(BG)'luk lazım:) tarzında yorumlar geldi.
Yazınızın sürüş kısımında bu durumla ilgili bir yorum göremedim. Ne dersiniz, bu aracı almaya kalksak memnun kalır mıyız? Performansta buna benzer durumlar var mıdır?
Teşekkürler.
Soruyu cevaplamak için hem araçla neler yapılıdğına hem de sürücü beklentilerine bakmak lazım. Boş halde performans yeterliydi. Öyle aman aman bir şey beklememek lazım tabi. Sonuçta ticari araç. İmanına kadar doldurulursa büyük ihtimalle yeterli gelmeyecektir tabi gücü. Onu da belirteyim.
SilÜrün geliştirme aşamasında yer aldıysanız bir sorum olacak. Onlarca mühendisin gözünden bir aracın aynasının katlanamaması nasıl gözden kaçıyor ? Ön konsoldan tıkırtı gelmiş rüzgar sesi almış gibi sorunlara kıyasla çok daha ortada ve ciddi bir sorun.
YanıtlaSilGözden kaçması gibi bir durum yok. Projelerde malesef düdüğü finans çalıyor. Mühendisler "Böyle bir sorun var, çözümü böyle" şeklinde bir cümleyle gittiklerinde maliyet beğenilmezse "Bırakın kalsın" denebiliyor. Bu aracın proje aşamasında sahip olması planlanan donanımla şimdiki paketleri arasında bile dağlar kadar fark var örneğin.
Silmrb lar onur bey neden 6 vides dusunmemisler
YanıtlaSilBirçok şey gibi onu da düşünmüşlerdi ama ek maliyet getiriyor 6 ileri vitesli şanzıman.
Sil