12 Ekim 2015 Pazartesi

Fiat Egea Basın Lansmanı


İtalyan üretici Fiat'tan beklenen haber sonunda geldi. Fiat'ın merakla beklenen C segmenti sedan modeli Alaçatı'da yapılan basın lansmanında tanıtıldı. Araçla çok uzun vakit geçirmemiş olsam da ilk izlenimlerimi, meraklılarına aktarmaya çalışacağım.

Mayıs ayında Ægea ismiyle tanıtılan otomobil Türkiye'de Egea ismiyle satışa çıkacak. 4.532 mm boya, 1.792 mm genişliğe ve 1.497 mm yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesiyse 2.636mm olarak açıklanıyor. Bu boyutlarıyla Türkiye'nin en popüler araçlarından olan C segmenti sedanlar arasına giren otomobil kardeşi Linea gibi bir hatchback olarak doğmadığını daha ilk bakışta gösteriyor. Diğer Fiat modellerine benzemeyen ciddi görünümlü bir yüze sahip olan aracın tavan çizgisi ve kısa tutulan bagaj kapağı dinamik bir duruş sergilemiş.


En üst donanım seçeneği olan Lounge'da standart olarak sunulan 17 inç çaplı jantlarla daha da şık görünen araçta kullanılan stoplar modelin imzası olacak gibi görünüyor. Ön panjura üç boyut efekti veren Fiat kromajlı kapı kollarıyla prestij isteyen müşterilerine de göz kırpmış.

İç mekanı sade fakat sıkıcı olmayan otomobilde yuvarlak hatlara sahip, üç kollu bir direksiyon simidi kullanılırken geniş sayılabilecek ceplere sahip kapılarda diğer Fiat modellerinden de tanıdığımız kumanda düğmeleri görülebiliyor. Büyük karakterlere sahip gösterge panelinde yakıt seviyesi ve su sucaklığı dijital olarak gösterilirken renkli bilgisayar ekranından aracın birçok verisine ulaşmak mümkün.

Orta konsol üzerinde yer alan küçük dokunmatik ekrandan navigasyon ve geri görüş kamerası gibi donanımlar izlenebilirken hoş tasarımlı havalandırma kanallarının altında metalik gri renkli düğmeler bulunuyor. Alfa Romeo modellerinden hatırladığımız havalandırma kumandalarının altındaysa 12 Volt soketle birlikte USB ve Aux girişleri görülebiliyor.


Sınıfında arandığı gibi arka koltuklarda bol bol diz mesafesi sunan Egea'nın bagaj hacmi de 520 litre. Bu hacim, asimetrik olarak katlanabilen arka koltuk sırtlıkları sayesinde genişletilebiliyor. Sırtlık demişken, Lounge donanım seviyesinde sürücü koltuğunda yer alan bel destek ayarının elektrikli olması çok hoş olmuş.

Fotoğraflarda da görülebileceği gibi hafifçe yükseltilmiş bir hava veren otomobilin yol tutuşu başarılı olsa da biraz daha alçak bir süspansiyon sistemiyle harikalar yaratılabilir. Süspansiyon sistemi, bir İtalyan'dan beklendiği gibi sert olmasa da Türkiye'nin bozuk yolları düşünüldüğünde bu bir handikap olmaktan çıkabilir. Aracın özellikle yüksek süratlerde dengeli bir yapıya bürünmesi güvenlik hissini artırıyor.

Gelelim asıl merak edilen bölüme. Öncelikle son yıllarda özellikle Uzak Doğulu üreticilerde görülen 5 yıl/100.000 km garanti Egea'nın da bütün modellerinde sunulduğunu belirteyim. İlk etapta 1.4 litre hacimli benzinli (95 beygir), 1.25 litre hacimli turbo Diesel (95 beygir) ve 1.6 litre hacimli turbo Diesel (120 beygir) motorlarla satılacak olan otomobilde 5 ve 6 ileri vitesli manuel şanzımanlar kullanılacak.


2016 yılının başından itibaren 110 beygir güç üretebilen, 1.6 litre hacimli benzinli motorla birlikte 6 ileri vitesli tam otomatik şanzımanın satışına başlanacakken şahsen benim en çok merak ettiğim ve daha önce Alfa Romeo Giulietta'da test etme şansı bulduğum çift kavramalı yarı otomatik şanzıman 1.6 litre hacimli turbo Diesel motorla birlikte 2016'nın ikinci yarısında alınabilecek.

Lansman sırasında kısa süre olsa da sürebildiğim modeller 1.25 ve 1.6 litre hacimli turbo Diesel motorlara sahip olanlardı. Her iki motorun da Euro 5 egzoz normuna uyan versiyonları daha önce testlerime konuk olmuştu. Maksimum tork değeri 320 Nm'ye yükselen 1.6 litre hacimli motorla birlikte kemikli bir 6 ileri vitesli manuel şanzıman sunan Fiat başarılı debriyaj pedalı ayarıyla sportif sürüşleri özendirirken daha sessiz bir ünite olan 1.25 litre hacimli motor 5 ileri vitesli şanzımanıyla daha ağır bir profil çiziyor.


Donanım seviyelerine gelecek olursak Fiat'ın yine Uzak Doğulu üreticileri örnek aldığını görebiliriz. Üç donanım seviyesi ve sıfır opsiyonla satılacak olan Egea'nın giriş seviyesi olan Easy'de krom kapı kolları, 16 inç sac jantlar, elektrikli ve ısıtmalı yan aynalar, elektrikli ön ve arka camlar, Uconnect Radio/MP3 Çalar, USB/AUX girişi, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, ön hava yastıkları, ABS, ESP, Yokuş Kalkış Destek Sistemi gibi donanımlar yer alıyor.

Bir üst donanım seviyesi olan Urban'da krom ön ızgara, 16 inç çaplı alaşım jantlar, sis farları, deri direksiyon simidi ve vites topuzu, otomatik klima, hız sabitleme sistemi, park sensörü, Uconnect 5 inçlik dokunmatik ekran, 3.5 inçlik TFT yol bilgisayarı ekranıyla yan ve perde hava yastıkları yer alırken Lounge paketinde 17 inç çaplı alaşım jantlar, krom bagaj ve cam altı çıtası, elektrokrom iç dikiz aynası, far ve yağmur sensörleri, elektrikli bel destek ayarlı sürücü koltuğu, arka kolçak, navigasyon ve geri görüş kamerası bulunuyor.


Ve fiyatlar; 1.4 litre hacimli benzinli motor Easy donanım paketiyle 49.900 TL'den satışa sunulurken Urban paketiyle fiyat 53.400 TL oluyor. Aynı paketlerle 1.25 MultiJet motorlu seçenek 60.400 ve 63.900 TL'den satılırken 1.6 MultiJet motorlu araç Urban paketle 67.400, Lounge donanımıylaysa 70.900 TL olarak açıklanan fiyatlardan satılacak. Rakiplerle karşılaştırıldığında makul olan fiyatlara bir de ilk 2.000 sipariş için uygulanacak 2.000 TL indirim eklenince ortaya hoş bir tablo çıkıyor.

Önümüzdeki aylarda daha detaylı testlerini sizlerle paylaşacağım Egea'nın lansman fotoğraflarına buradan ulaşabilirsiniz.

18 yorum:

  1. Alacağımdan değil ama sonuna kadar destekliyorum. Etrafta tipi güzel araba görmek her zaman güzeldir.

    YanıtlayınSil
  2. Ben bu aracı teknoloji olarak geri buldum. Katlanır yan aynayı geçtim, sinyalli ayna bile yok. Mercekli far dahi yok ne diyeyim. Hatta ve hatta Linea'nın dijital klimalı modellerinde varken bunda neden arka havalandırma üfleci yok anlamış değilim. B segmenti standardına yakışır standart donanımı var ancak biz Linea çıktığında acaba C segmenti mi diyebilmiştik.

    YanıtlayınSil
  3. Sonunda güzel bi sedan yapabilmiş Fiat ama arka tasarımı beğenmedim.

    YanıtlayınSil
  4. Araçlarda opsiyonlar arttıkça fiyatı yükselir, araç yerine Opsiyona para vermiş olursunuz, Fiat herkesin beklediğini ve istediğini yaparak, sıfır opsiyonla baz modelini çıkardı.Müşteriye opsiyon değil, araç alma şansını sundu. Opsiyonlu versiyonu almak isteyenler Lounge serisi alabilir. İlerde içine ve dışına ufak dokunuşlarla daha iyiyi sunacaktır. Sağlam kasa, tam güvenlik, güçlü motorlar, iyi yakıt performansı daha ne olsun, tebrikler Tofaş, tebrikler Fiat.

    YanıtlayınSil
  5. usa'da ki dodge dart'ın aynısı , içinde ve dışında fiat amblemleri birde arka stoplarla ön led farları kullanmamışlar iç malzeme kalitesi dodge'a göre daha düşük kalmış ama anlamadığım bir şey var hali hazırda usa'da satılan (dodge dart'ın nerede üretildiğini bilmiyorum ) bir aracı çok az değişiklikle ülkemizde üretmek için 520.000 $ harcadık demek çok mantıklı bir rakam gelmedi bana bu şu anlama gelir mi onur bey mühendisler yada haracama yapanlar patronu kazıklamış olmasınlar ? Patronda " bu kadar para harcadık bunu bir yerden çıkartmak lazım der mi ?Dolayısıyla bu harcamayı haklı gösterip 3 xx lik arabayı 5 xx e nihayi tüketiciye yansıtalım hadi demiş olunmaz mı ? Bu yatırım fiyatı çok yüksek geldi

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Yanlış biliyorsunuz; bu araç 500l nin kullandığı platform üzerine geliştirildi. Dart ise giuletta ve bravonun platformu üzenine tasarlandı. Boyutları da birbirlerinden farklı iki aracın.

      Sil
    2. http://blog.caranddriver.com/the-fiat-aegea-is-a-far-more-attractive-dodge-dart/

      Sil
    3. https://en.wikipedia.org/wiki/GM_Fiat_Small_platform

      https://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_Compact_platform

      Sil
    4. Ek olarak keşke haberin altındaki yorumları da okusaydınız.

      Sil
    5. Evet, Egea'nın Dart ile teknik bir bağı yok. Bana çok ilginç gelmişti bu. Sonuçta benzer büyüklük ve tasarım sunan araçlar ve farklı platform kullanımı maliyetleri artırıyor. Büyük ihtimalle diğer gövde seçenekleri için uygun bulunmadı Dart platformu. Gerçi hatchback için hazır zaten ama station wagon sıkıntıya sokmuş olabilir.

      Sil
  6. Tübitak'tan gelen haberler hakkında ne düşünüyorsunuz? Söylentilere göre araçlar sadece platformu "mule" olarak kullanılıyormuş, aslında motor ve yürüyen aksam dışında hazır değilmiş. Ama ne hikmetse"!" iki hafta kala bu prototip haliyle medyaya duyurma ihtiyacı durmuşlar...

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Aslında SAAB gibi bir üretici alınarak bu işlere girilmesi gerektiğini ben de dahil birçok otomobilsever belirtmişti. Bence doğru yapılıyor ama popülistlik yapıp "Sıfırdan geliştirdik, milli gurur" gibi saçmalıklara gireceklerse istemez. Bir Ford Tourneo Coorier veya Fiat Egea çok daha yerli bu araçtan.

      Sil
    2. Haklısınız, Amerika'yı tekrar keşfetmeye gerek yok. Süreci hızlandırmak için platformun satın alınıp üzerinden geliştirmelere devam etmek aslında mantıklı. Ne olur yeni jenerasyonda platformu baştan tasarlarlar.. Peki neden önü cadillac arkası saab? Açıkçası kolaya kaçıp "amblem mühendisliği" yapmalarından korkuyorum. Son soru: aracın sınıfının d segmenti olrak belirlenmesinin altında kamu araçlarıdan doğan hazır pazar durumu mu söz konusu? Şahsen bu sınıfta 90 bin liradan aşağı araç yokken ve gümrük birliği sebebiyle vergi avantajı kazanamayacakken kim nasıl neden alır bu aracı merak ediyorum.

      Sil
    3. Hele de Türkiye gibi "Renault'ya 90.000 TL verilir mi abi ya?" gibi şeyleri çok duyduğumuz bir ülkede sıfırdan başlayan bir firmanın nasıl satış yapacağı muamma.

      Bunu düşündüğümüzde kamu işi çok mantıklı geldi bana. Ayrıca vergilerde bir şey yapılmıyor ama çıkış fiyatını düşük göstererek fiyat indirilebilir. Bizim devlette üçkağıt çok.

      Sil
  7. Koç un 2016 model şahin ve doğanı. Tasarım çok güzel ama bir cacık olmaz.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Daha çok Tempra'sı. Malum, o da bir ara yerliydi.

      Sil
  8. Fiat bu sefer iyi iş çıkarmış. Dıştan hem ön hem arka bence çok şık olmuş. İçi de malzeme kalitesi yeterli sayılır. Kapılarda kullanılan malzeme biraz daha basiitti. Ses sistemi geliştirilmiş yüksek seste bozulma yok. Motor ses yalıtımı diğer fiatlara göre çok iyi. Ön koltuk destekleri yeterli. Arka koltukta ise konfor seviyesi malesef düşük ve koltuk sert. Led farlar kullanılabilirdi. Bütün donanım seviyelerinde 4 disk fren kullanılabilirdi. Arka bagaj kapağını kapatmak için bir tutamak olabilirdi. Silecek tasarımı ok, torpidoda ışık var. Aynalar yeni tasarımlarda kapıdan yukarı doğru iken egea da eski stildi. Genel olarak beğendim.'

    YanıtlayınSil
  9. Gerçekten bu seneye damga vuracak bir araç. Teşekkürler paylaşımınız için.

    YanıtlayınSil