4 Ekim 2014 Cumartesi

Venturi America


Dört yıl önce Paris otomobil fuarında sergilenen elektrik motorlu buggy konsepti Venturi America dört yılın ardından çok daha güçlü olarak yine aynı organizasyonda boy gösterdi.

Görünümünde bir farklılık bulunmayan aracın iç mekanında da dijital gösterge paneli, metal pedal seti, ince yapılı yarış koltukları, dokunmatik ekrana sahip orta konsol ve iki koltuk arasında yer alan yüksek panel korunmuş.


4.125 mm boya, 2.060 mm genişliğe ve 1.450 mm yüksekliğe sahip olan aracın geçiş yüksekliğiyse 280 mm. 1.525 kg ağırlığa sahip olan otomobilin aks mesafesi 2.670 mm uzunluğa sahipken jant çapları 20 inç.

Elektrik motoru artık 400 beygir güç, 480 Nm tork üretebilen America 0'dan 100 km/s sürate 4.5 saniyede ulaşabilirken 200 km/s'e ulaşmak 14 saniye sürüyor. Maksimum sürati 220 km/s olan otomobil 250 km menzile sahipken pillerin şarj süresi 3.5 saat.

4 yorum:

  1. sahilden tatlı tatlı 50-60 ile gitsek menzilde bir artış oluyor mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Menzil açıklanırken maksimum değer veriliyor. Düz yol, rüzgarsız ortam gibi şartlar aranan testlerde optimum hızlarda kullanılıyor otomobiller. Dolayısıyla 200 km/s gibi süratlerde yapılan yolculuklarda bunun yarısına bile ulaşmak zor. Daha çok yokuş inişi ve arkadan rüzgar almak gibi şeyler olursa menzil az da olsa uzayabilir.

      Sil
    2. arada yokuş indik, rüzgar yedik, az bastık vs. derken 200 km civarı o zaman aslında menzil. benim iyimserliğim mi diyeyim salaklığım mı diyeyim artık elektriklilerde hep böyle sakin gidersek bi menzil uzar algısı vardı kaç zamandır, elektriklilerinde menzili aynı otto ve dizel araçların yakıt/km şeysi gibi ali cengiz oyunu yapılarak elde ediliyor o zaman.

      Sil
    3. Aynen öyle. Hatta bunlarda bir de hava sıcaklığı girdisi var. Sabah şarj edilen aracın pilleri geceye kadar bir miktar boşalıyor. Aynı şekilde yüksek süratlerde aşırı ısınabiliyorlar.

      Sil