9 Temmuz 2013 Salı

Mazda3 Sedan


Yeni nesil hatchback modelleri geçtiğimiz günlerde dünya çapında düzenlenen organizasyonlarla tanıtılan Mazda3'ün sedan versiyonu üzerindeki sır perdesi de kalktı.


Ön tasarımı hatchback kardeşinden alınan otomobilin iç mekanı da bu araçtan farksız olsa da arkaya geçildiğinde farklar ortaya çıkıyor. Bir önceki nesilde olduğu gibi kısa yapılı ve yüksek bir bagaj kapağına sahip olan aracın motor seçeneklerinde de farklılık yok.

11 yorum:

  1. aynı dandik motorlar,aynı tas aynı hamam.gelecek kasda görüşmek üzere hoş çakalmazda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. skyactiv? dandik motor? bence biraz araştırmalısın.

      Sil
  2. ortadaki havalandırma grubu, klima ve idrive kontrol düğmeleri, nispeten bilgi ekranı ve vites topuzu,genel itibariyle iç mekan, ön tampon ve ön ızgara bmw f30 dan "arak" bir tasarım anlayışına sahip...

    YanıtlaSil
  3. çok fazla karışık çizgiler. gözü yoruyor gibi. burnu çok uzun, tavanı basık, bagajı çok kısa. fluence gibi bi orantısızlık var. ama tam tersi. dandirik dandirik motorlarıyla getirip satmaya çalışacaklar. satamayacaklar.

    YanıtlaSil
  4. Arkadaşlar, lütfen şu araçların motorlarına dandik, dandirik falan demeyin. Skyactiv nedir, motorun sıkıştırma oranı nedir, kullanılan şanzıman nasıldır? bir araştırın. Şu an dünyada üretilen en verimli atmosferik motorlardır, skyactiv motorlar. Burnu uzun, kasa orantısız de ama sakın motoru, teknolojisi dandik deme!

    YanıtlaSil
  5. Bilmeyen yorum yapmasın. burda okuyanlar bi şey var sanıyo. bu işten anlayan biri çıksın mühendis. test etsin aracı. yazsın buraya neymiş ne değilmiş.

    YanıtlaSil
  6. valla kimse kusura bakmasın da son 10 yıldır bütün markalar yaldır yaldır turbo motor yaparken mazda hala 1.6 110 beygirleri sattı. çok fazla tüketim düşük performans. sorunsuz muydu ? evet. ama yetmez.
    yeni motorlar kendini bi kanıtlasın ondan sonra savunursunuz. ama şimdi ne olduğu belli değil bence.

    YanıtlaSil
  7. Motor teknolojilerindeki gelişmeleri, sadece turbo motor yapmak ve turbo sayısını artırmaktan ibaret gören insanlara nasıl anlatacaksın ki skyactiv nedir, Mazda nasıl bir çalışma içerisinde.

    YanıtlaSil
  8. Yıllardır sorunsuzluğunu ispatlamış Japon markalarından hiçbirisi turbo motor kullanmıyorsa vardır bir bildikleri. Motora bir turbo ekleyip teknoloji yaptık demeyi Japonlar da bilirdi elbet. Fakat atmosferik bir motordan 5 litre ortalama tüketimi yakalamak her babayiğidin harcı değil. VW daha güçlüleri olsa da çift turbolu 1.4 tsi motorunu yıllardır 122 bg'lik versiyon ile satmaya devam ediyor. Kaç litre yakıyor? Yakalayabildiler mi 5 litreyi? 2 tane de turbo koymuşlar boşa mı gitti şimdi yazık. Herkesin ehliyeti var ama %90'ının otomobille alakası yok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Japonların bildikleri şey turbo beslemenin ek maliyet getirdiği. Amerika, Japonya ve Rusya gibi büyük pazarlarda daha büyük hacimli motorla işi bitirebildiklerinden yeni nesil motora gerek kalmıyordu. Bunun yanında Honda'nın 1, 1.5, 2 ve 3.5 litre hacimli turbo beslemeli motorlarını hazırlamaya başlaması onlarda da bir kıpırdamaya neden olacak ister istemez.

      Volkswagen'in 1.4 TSI motorunun Golf kaputu altında kullanılan 140 beygir güce sahip versiyonu fabrika verisi 4.7 litre/100 km ortalamaya sahip. En azından laboratuarda ulaşılabiliyor bu veriye.

      Bir de 1.4 TSI'da tek turbo besleme kullanılıyor. 180 beygir güç üreten versiyonunda turbo ve kompresör besleme birlikte görev yapıyor.

      Sil
  9. arkadaşlar anlaşamadığımız bir nokta var.yeni çıkan bir teknoloji mükemmel dayanıklılığa sahip değildir.sahip olsa bile farklı bir yerden açığı vardır (mesela maliyet yükselir).burdan şu çıkıyor: japonlar avrupa'nın kullandığı turbo motorları,ayrıca aklıma gelmişken yazayım full led farları yeterince dayanıklı bulmuyor.hiç bozulmuyor diye namları yayıldığından bu nam'ın bozulmaması için de bir yol izliyor olabilirler.ama bu, japonların yeni teknolojiden uzak kaldıkları gerçeğini değiştirmiyor malesef.

    açıkçası ben kullandığım araçta teknolojinin nimetlerini görmek isterim.çok fazla elektronik aksam = arıza ihtimalinin artması.bunun farkındayım.bu yüzden de avrupa araçlarını tercih ederim.ama 'benim aracım sorun çıkarmasın kafam rahat olsun' diyen adama da demem ki 'o araba millattan öncenin teknolojisini kullanıyo yaaaa'.

    o yüzden de iş burada tercih'e kalıyor.dayanıklılık isteyen japon, teknoloji isteyen avrupa menşeili araçlar tercih ediyor.kısacası 2 taraftaki araçları da ne yüceltmek ne de yerin dibine sokmak son derece mantıksız

    YanıtlaSil